Täpselt nii lühidalt, ühe sõnaga, võib võtta kokku täna lõppenud EMV esimese driftietapi Street klassis. Ja seljavõidu all pean ma silmas ei midagi muud, kui Viimsis pesitseva AL Driftteami etteastet tänasel päeval. Kuidas muidu seletada Meriväljalt tulevate meeste dominatsiooni võistlusklassis, kus väga suure reeglimuudatusena hakati esimest hooaega sõitma finaalides tandemeid?

Teine sõna iseloomustamaks tänast võistlust oleks muidugi ka romuralli aga romu on kole sõna ja ralliga pole siin midagi pistmist. Või noh, hommikusi trenne vaadates, siis peaaegu…

Ja kõik see enne kvalifikatsioone! Ei ole midagi öelda, iga algus on raske. Aga nagu peale eilset märjatrenni sai spekuleeritud, kosusid nii mõnedki kogemustega poisid nagu nõiaväel ja tegid juba vägagi arvestavaid poognaid.

Igatahes kvalifikatsioonide alguseks oli 22´st registreerunud autost sõidukõlbulikud 17. Ja kvalifikatsiooni lõpuks oli viis esimest pilli Viimsi pesast. Ja üheksas. Ning seda fakti juures, et terve talv trenni ei tehtud! Igatahes peale kvalli oli selge, et ainult üksteist meest suutis sõita eliminaatoriteks vajalikud 35 punkti ja TOP16 tabel sai parajalt hõre.

Esimesse ringi tekkis ainult kolm võitluspaari ja pressis Uusalu, mis ta pressis siis eelmise aasta esimese etapi üllatust ta korrata ei suutnud (teatavasti ta siis võitis). Uustulnuk Erik Gregor surus peale kaht OMT´d (one more time) oma suure BMW laevaga Andrese pisema BMW laeva lihtsalt mängust välja.

Teisel pool ellikapuud oli TOP16 osas kaks duelli, kus Margus Mangus kustutas Jaagup Laaseri ja Martin Teppor alistas napilt ja õnnega pooleks Henri Kivimäe.

Olgu öeldud, et piltidel pole autod niisama üksi. Lihtsalt tandemid Street klassis on poistele veel parajad pähklid ja nõuavad kõvasti trennipraktikat.

Seevastu TOP8 muutus juba oluliselt huvitavamaks, kui mängu lisandusid kõigile tuntud nimed nagu Martin Vaga, kes lõpetas Gregori võistluspäeva ja põnevuspaar Ott Kokk ja Allan Lätt, kust edasi pääses Ott. Viimases paaris kulus paremuse selgitamiseks palju sõite ja närve ning loodetavasti ostab härra Kokk eelmise aasta Eesti meistrile Allanile õhtul jaheda õlle, et viimane ta ikka oma tiimi jätaks. Okei nali naljaks.

Parempoolsest tabelipoolest tuli kergelt edasi Randar Kajo, kes saatis kohvreid pakkima Manguse. Muideks, Margus peab päris rõõmus olema, sest sõiduviga viis ta “katusele” päris lähedale. Aga õnneks pääses mees halvimast!

Teises paaris tegi head sõitu samuti debüüthooaega sõitev Mihkel Norman Tults oma rohelise E34 BMW´ga ja Martin Teppori alistamisega väga suuri raskusi ei tekkinud. Teppor võib siiski päevaga rahule jääda, sest Kristjan Salmre autoga sõitnud mees sai raja käppa vahetult enne kvalifikatsioone ja sealt edasipääs oli omaette kõva sõna.

Seega olid meil selged ka TOP4 mehed, kes kõik pärit siis Meriväljalt, nagu öeldud ja siinkohal on taas paslik tõdeda: SELJAVÕIT.

Okei, okei. Jagame ikka poodiumikohad ka välja! Esimene paar Martin Vaga – Ott Kokk. Otil on eelmisest aastast tandemikogemus PRO klassist olemas, seega kindel eelis. Mees ei jätnud seda ka kasutamata ja kukutas finaalimängust ülistabiilse ja eelmise aasta parima street-drifter Vaga pronksimängu.
Teiselt poolt oli vaja sotid klaariks teha Randar Kajol ja Tultsil. Tults lasi mõlemas sõidus sirgeks ja soosikuna sõitnud Randar finaali.

Mihklit ootas madalaima poodiumiastme eest võitlemiseks stardijoonel juba Martin Vaga ja kui esimene sõit lõppes viigiga siis teises sõidus pani Vaga taas oma kogemused ja oskused maksma ning tasuks suurepärast “striiki” jätkav kolmas koht!

Finaal siis sõprade Randar Kajo ja Ott Koka siseasi. Esimene sõit Randar ees ja kohtunikud annavad eelise. Teine sõit Kajo jälitab ja sõidu lõppedes võis mees teha juba nii:

Ja nii:

Ülevaate tabelitest leiate meie endi esimeselt reaalajas kajastatud tulemustest: Street TOP 16