Esmapilgul ei tundunud Tabasalu kardirada just kõige põnevama kohana, kuhu driftis PRO tandemid peale lasta siis peale täna toimunud esimest etappi on jätkuvalt vastakad tunded. Rada on parajalt kitsas ja aeglane aga mahamärgitud rada osutus isegi kogenud meestele parajaks pähkliks ja seda just oma esimese rajaosaga.

Hommikusteks trennideks oli rada igatahes saanud endale kuiva katte, mis tähendas kiiruste kasvu ja seega kasvavat vajadust jõu järele. Oli oodata suuri kiiruste erinevusi.

Pikka pidu trennides polnud. Kohale jõudnud Henri Puhmas, kes veel eelmine trennipäev oma LS mootorile remonti tegi, lendas rajale omaselt peale ja teise sõiduga oli asi peaaegu juba käpas. Siiski oli kõrvaga kuulda, et 8 pütti sel masinal järgi pole ning olukorda ei kergendanud kuidagi ka rajalt väljasõit.

Muidu sujus hommikune trennitund sujuvalt, kuigi mehed pidid raja algusosa ümberõppima.

Jarmo Luht´i auto oli ööga justkui ümbersündinud ja eelmise päeva sündmustest andis aimu ainult mõni üksik vildakas detail ja õmmeldud stange.

Kvalifikatsiooni jõudis kokku 10 meest ja Henri Puhmas sellise mööndusega, et võttis kasutada Kristjan Sallu E34 ülelaetud BMW.

Esimesena asus rehve hävitama ja punkte püüdma Karl-Sander Lebbin ja esimese sõidu 64.5 punkti oli kindel samm hea kvalifikatsioonikoha suunas. Teise sõidu läks mees tulemust püüdma aga liigne agarus sai kohe karistatud.

Eduard Vahemets oli joonel teisena ja kaks tema kohta keskpärast sõitu andsid parima tulemusena 58.6 punkti. Sellest piisas kvalifikatsiooni üheksandaks kohaks. Kohe tema järel tormas tulle ainuke kvallis osalev välisvõistleja Felix Chitipakhovian Venemaalt, kelle kasutada siis teatavasti Wisefabi E46 BMW. Teist päeva jutti suurimat kiirust näidanud mees eksis esimesel katsel mitu korda, kuid teisel, selg vastu seina katsel, kindlad 69.5 punkti. Kvalli viies koht.

Järgmisena tulid mõlemad Team Ghosti pillid, Jarmo Luht esimesena. Agressiivselt peale, pikk lohistamine ja parim sabakoonuse võtt olid tõsiasi. Ka muu rada sujus tõrgeteta ja 70 punkti ning liidrikoht olid tõsisasi. Kohe tema järel sööstis rajale tiimi veteran Kristjan “Crac” Klemets ja kui Nissani saba poleks tuult alla teinud betoonblokile, oleks punktid olnud väga korralikud!

Aga kuna see “kerge” doominokivi ümber kukkus, tulemuseks null. See meest aga ei heidutanud, sest rada oli päris ilusti käpas ja teise sõidu 71.4 punkti viisid Craci liidriks. Kolmandana selles grupis sõitnud sarnaselt Luhale PRO-debüüdi teinud Märt Kuvvas sai mõlemas sõidus kirja pea identse skoori, parim olles 64.4 punkti. See andis lõpuks kvalli kaheksanda koha.

Viimane sats tõi peale Rait Lemberi, kes oma uue autoga esimeses sõidus korralikud 66.5 punkti sai (kvalli 6. koht). Teine sõit lõppes aga sõbrunemisel rehvidega.

Tema järel tegi Urmo Täheste tõusvas joones sõitu, saades esimeses 58.1 punkti ja teises juba 70.1 silma. Sellega napilt Jarmo Luht´i eest kvalli kolmas koht.

Henri Puhmas võõra autoga päris sinapeale ei saanud ja mõlema sõidu null punkti tähendasid pika kodutee algust.

Toreda üllatuse valmistas aga Tallinnast viimasel hetkel sidurivahetuselt saabunud Taavi “Tomz” Toomara, kelle esimese sõidu päeva parimad 74.5 punkti mitte ainult ei pannud rahvast huilgama aga tõi välja ka kauaoodatud päikese! Selle eest Taavile suured tänud, kõikide pealtvaatajate ja muude asjapulkade nimel!

Ühtlasi tähendas saabunud soe päike kvalifikatsiooni lõppu ja peale kiiret koosolekut oli aeg asuda selgitama Maarjamaa parimaid külgees sõitjaid.





Esimeses TOP16 paaris pidi rajale tulema ainult üks paar- Märt Kuvvas versus Eesti valitsev meister Eduard Vahemets. Kuna lubatud oli ka soojendussõit, otsustas Ets asja põnevaks teha ja tegi nii:



Milleks see vajalik oli, ei osanud mees hiljem ise ka täpselt öelda. Igatahes peale 5+5 minutit kestnud remondipausi, oli E28 BMW rajal tagasi ainult selleks, et lõpetada Märdi tööpäev.


Seega Eduard TOP 8´sse ja seal tal vastas ei keegi muu, kui tiimikaaslane Taavi Toomara. Mõlema sõidu kokkuvõttes sai edasi Tomz, sest Vahemets sai esimeses null punkti ja teise pani Toomara kindla peale.


Teises paaris saabus joonele huvitav tandem – debütant Luht ja Venemaa meister Felix. Stardikiirendusel aga ei saanud Jarmo käiku sisse ja hoog kadus ning Chitipakhovian näitas ülesse suurimat meisterlikkust, et ees aeglasemalt liikunud Nissan S14´le tagant mitte otsa põrutada. Ja kui teises sõidus haukas Luht sabaga ka rehve, oli edasipääseja selge! Seekord siis Felix.

Tabeli parem pool tõi TOP8 paaridena esimesena rahva ette paremat selgitama Kristjan Klemetsi ja Karl-Sander Lebbini. Crac ees, Karl-Sander jälitamas, kuid viimane tegi vea ja lasi otseks. Teises sõidus läks Lebbinil aga veelgi halvemini, sest auto ja mees lõpetasid oma sõidu rehvide otsas. Edasi Klemets!


Paarist Täheste – Lember sai edasi esimene, sest Rait lasi taga sõites otseks ja teises sõidus ei eksinud kumbki. Seega oli TOP4 meil selgitatud!

Esimesena pidi finaalipääseja selgitatama paarist Taavi Toomara ja Felix Chitipakhovian. Ütleme nii, et mõlemad eksisid mitmel korral ja pärast OMT´d (one more time) finaali meiecundimees Toomara!

Ja finaal ei saa olla vastaseta! Seda mindi otsima paarist Klemets – Täheste. See paar on varemgi mitmel korral korralikke duelle pidanud ja kui esimeses sõidus kaotab Kristjan Urmole edu ainult tänu kesisele trajektoorile, siis teine sõit on Urmo ees piisavalt hea, et tagada pääs finaali! Mis peaks PRO klassis mehe esimene olema.

Crac sõidusoojana kohe kolmanda koha sõitu, kus ees ootamas Felix oma tuldsülgava E46 BMW´ga. Klemets sööstab ees minema ja nagu mitmel varasemalgi korral teeb aeglane rada Chitipakhovianile korraliku karuteene – mees on sunnitud sirgeks laskma. Päris puhas pole ka Klemetsi sõit, kelle kerge kontakt rehviga teeb haiget summuti kinnitusele. Seega väike edu Klemetsil ja 5 minutit remondipausi on tõsiasi. Töö käib Team Ghostis aga kiiremini ja kui varasemaid sõite vaadates võis eeldada, et Felix oma sigakiire masinaga kaob Klemetsil eest kus seda ja teist, siis seekord püsib viimane ülihästi Chitipakhoviani tuules ja Kristjani kolmas koht on tõsiasi!

Seega oli jäänud rajale veel üks paar, nimelt finaalpaar. Pikka pidu siin ei tule, taga sõitev Urmo Täheste eksib ja lõpetab sõidu rehvides ja nõnda õnnetult, et vasakul esimesel coiloveril saab villand ning ta soovib lahkuda oma tööpostilt.



See aga Urmot väga ei morjenda ja ta tundub väga rõõmus olevat oma teise koha üle. Sama võib vabalt öelda terve esikolmiku kohta, sest võitjad on nad kõik ja kuuldavasti pidi neil olema kergem naeratada!


Ps. Kes soovib kvallipuud lähemalt silmitseda, siis seda saab teha algselt LIVE tekstiülekandena tehtud lehelt: Pro TOP 16