Ei saa salata, et isegi Formula-D etapilt äsja tulnuna poleks ootusärevus sees olnud. Ikkagi kodune sari ju! Ka fakt, et esimene selle sõgeda spordiala episood toimub Tabasalu kardirajal, ei vähendanud seda tunnet. Drift on tõesti vaatemänguline, midagi pole teha. Tema dünaamika ja kiirus on nauditavad ja sõidud alates eliminaatoritest ülipõnevad. Ja justkui boonusena sõidab sellest aastast alates ka niiöelda algajate klass ju tandemeid. Aga okei, ärgem rutakem sündmustest ette!

Tegelikult ühest asjast on mul siiski kõrini. Ja selleks on see kuradima Eesti ilm. Okei, see etapp on kalendrit vaadates võib olla tõesti optimistlikult vara aga no vähemalt kuiv võiks ju olla. Pole justkui palju nõutud. Aga ei, enne lõunat hakkab vihma tibutama ja auto kelladebloki kuvatav temperatuurinäit 2,5 kraadi veab vägisi suunurgad allapoole. Meil siin Formula-D´s oli peale 20 kraadi…

Seetõttu polnud midagi imestada, et kell 17.45 alanud Street-klassi sõitjate koosolekul enamusel näod mossis olid. Kindlasti andis sellesse lisapanuse nii mitmegi mehepoja magamata öö(d) seoses viimase minuti autoehitusega. Aga peale kohtunikuks naasnud Andre Raua kõne, suunduti rajale.



Street klass on tihtipeale hädas olnud märja rajaga. Ja erand polnud seegi kord. Loomulikult ei lihtsustanud olukorda ka rajaserva lisatud betoon aga kui mängureeglid on sellised, siis tuleb nii ka mängida. Lisaks oli rajal hunnik uusi nägusid ja tehnikat. Ja terve ports vanu tegijaid. Viimased olid ka need, kes kõige kiiremini driftimoodi poognaid näitama hakkasid, sekka ka mõne uue mehe tublid ponnistused. Üldiselt on hetkel Street-klassis nii, et kõvemad pähklid tulevad sealt Viimsi kandist ja kuigi mõnel esines kergeid tehnilisi probleeme, paranes üldpilt iga ringiga. Eraldi ei hakka siin nimesid esile tooma, sest aeg on selleks veel natuke vara aga peale finaalidepäeva trenni on pilt kindlasti selgem. Elame-näeme!









Seevastu PRO klass oli hoopis midagi muud. Tasemevahest kahe klassi vahel on eriti hästi arusaada, kui rada keeruline ja selle pind märg. Niiöelda suurtel poistel kulus märjal rajal oluliselt vähem aega, et poognad joonistuma hakkaks. Ka show´st on PRO klassis poistel hoopis teine arusaam. Seekord otsustas näiteks esimest aastast PRO´sse suundunud Jarmo Luht, et soovib olla tähelepanu keskpunktis. Ja põrutas uhkelt, tagaots ees, oma teisel run´il betooni. Kõvasti.




Ütleme nii, et kui kaugelt vaadata, oleks tagaosas justkui auk :) Aga härra Luht´i see ei heidutanud, vaid näpud püsti sai uutes värvides end esimest korda rahvale näidanud Team Ghosti boksi veeretud. Ja eks kõik võivad arvata, kaua seal aega läks, et masin taas rajale saada. Mingid 10 minutit vist.



Sarnaselt Ghostiga on lõpuks tekkinud tiimivärvides masinaid meie driftimaastikule juurde. Uues kuues tulid esimesele etapile nii Smokehunters kui Rait Lember – Märt Kuvvas. Kaks kastikat (E36 ja E30) olid saanud endale neoonrohelise vormi ja Smokehuntersi masinad olid põhjavärviks valinud valge ja seda siis vastavalt peasponsori logost tulenevalt sinise ja punasega disaininud. Sõita mõistavad kõik mehed endiselt ja iga trennivooruga läks asi paremaks. Kuna PRO masinaid meil riigis ülemõistuse palju pole, said poisid trenni teha kohati non-stop tempos.



Et asi päris riikliku liivakastimängu mõõtu ei võtaks, oli kohal ka kolm Venemaalt pärit driftijat eesotsas Felix Chitipakhovianiga. Teised mehed siis Maksim Tvardovski ja Kalashnikov Viacheslav (kelle Nissan näeb DA BOMB välja, muide). Eelkõige aga tahaks siiski rääkida Felixist, sest teist võistlust jutti annab ta minna rahvakeeli Wisefabi bemmiga ja ütlen ausalt, teeb seda väga vingelt! Nii kiiresti, kui see mees/auto selle trassi läbis, polnud teistel tandemis mitte mingit lootust järgi püsida. Mis jälle teistpidi annab teistele just lootust, sest sellise kiirusega aeglasemal taga sõita tekitas Felixile suuri raskusi ja korduvalt oli sunnitud sirgeks laskma. Seega isiklikult ootan väga suure huviga, kuidas mees finaalides seda pähklit purema hakkab.


Homne finaalidepäev segab aga kindlasti kaarte nii PRO kui Street klassis, sest esiteks peaks ilm kuiv olema ning täna trennidesse ei jõudnud terve ports sõitjad. Henri Puhmasel juhtus viimasel hetkel mootoriga midagi, mille tõttu jäi arvatavasti tulemata ka PRO debüüti tegev Tarmo Liivamägi (mehed on koos Kinotehniku tiimis!). Puudus samuti PRO klassi siirdunud Jako Pino. Street klassis sai alles pimedas rajale tehnilistest muredest puretud ainus naisvõistleja Marje Salumets ja roolikardaaniga maadelnud Ott Kokk. Lisaks varasematest kogemustest võin pea panti panna, et mitmel märjaga raskustes oleval Streedi mehel on kuivaga hoopis teine minek. Seega, TULE HOMME KOHALE JA VAATA ISE!

PS. Kui sa ikkagi tulla ei saa, siis Petrolheads teeb homme alates TOP16 LIVE eliminaatoritabelid, mille lingid leiate meie blogi esilehelt!