Esseni MotorShow´l on olnud pikem traditsioon eraldada osa pinda disainikooli masinatele, tulevikuvisioonidele, kontseptidele. Erand polnud ka see aasta. Masinad oli paigutatud lausa peahalli. Eks vaadake neid ja mõelge, näiteks, tulevikule.


Mercedes Benz F125! Seletan lahti: tegemist on Daimler grupi nägemusega S-klassi mersust aastal 2025. “F” tähendab “Forschungsfahrzeug” ehk eksperimentaal. 125 aga on juubelinumber, mis Mercedesel täitus automobiili loomisest aastal 1886 Benz Patentwageni näol.


Sbarro F1for3 on selle masina nimeks ja on oma idee ja disaini saanud otse vormelimaailmast. Palju infot teada pole aga varustatud on ta Brembo pidurite, OZ velgede, Recaro istmete ja Michelini rehvidega.


Sbarro Memory on kollaboratsioon Ferrari 250 GTO´l ja 275 GTB´st. Franco Sbarro nostalgiline evolutsioon põhineb alati 60´ndate Ferraride kerel ja 400-seeria tehnikal. Miks? Sest see on V12 ja tänasel päeval piisavalt odav sellisteks lahendusteks.


Enam keerulisemaks ühe prototüübi nimi minna ei saa aga proovime koos: Italdesign Up Azzurra Sailing Team. Jah, lugesite õigesti. Ilmselge tribuut VW Up´le on disainigurude Giorgetto Giugiaro ja Walter de Silva arusaab pisikesest ökonoomsest ja avatud liikumisvahendist maailma sadamates.


Puidust sisudetailid viitavad ainult ühele- jahtidele.


Seda masinat teavad KÕIK Gran Turismo 5 mängijad! Projekteeriti ja ehitati see spetsiaalselt konsoolimängu tarvis, kuid plaaniti ka 6tk müüki toota.


2010 aastal aga hakkas liikuma jutt, et müügiprojektile on pidur peale tõmmatud.


Hinnasildiks oli muidu planeeritud 2.1 miljonit ameerika dollarit.


Palun, see on Citröen Tubik. Tribuut Typ-H ja Tub van´le ilmselgelt. See üpriski kreisi visioon reisimisest on seestpoolt veelgi metsikum- lounge stiilis istmed, palju LED´e ja tervikuna avanev küljesein.


Vähemalt me teame, mida tulevikus oodata.


Teie ees on Espera Sbarro Eight- Hot Rod scene ülivinge modernne edasiarendus. Mootoriks Maserati V8 biturbo, mis ühetonnist pilli 360hj abil edasi nügib.


Ees 19″ ja taga 20″ OZ kergsulam veljed, kaetud Bridgestone rehvidega.


Tükike nostalgiat ja vanakooli- peeglikorpus on ehtsast puidust.


Tudengite kätetöö on läbi käinud kõik Euroopa suuremad autonäitused ja saanud kõvasti positiivset vastukaja. Ka meile meeldis see nägemus hot rodist väga!


Mercedes Benz Concept Style Coupe ehk tuleviku beebi-CLS on suunatud nooremale generatsioonile, kui soodsam alternatiiv. Väidetavalt pidi selle auto disainist 90% minema tootmisesse.


Edasi viib seda kere kahe liitrine turbomootor ja 211 hobujõudud. Eks aeg annab aru, mis reaalselt tootmisesse ikkagi läheb.


GT-seeria versioon Italdesign´lt- Brivido Martini Racing. Koostöös Martini Racinguga loodud kaunitar loomulikult rajale kunagi ei jõua aga väga kena on ta tõesti.


Küljejoon ja kogu disain on edasiviiv ja lausa karjub kiiruse järele.


Futuristlik Sbarro Intencity on Espera Sparro disainikooli õpilaste kätetöö. Edasi viib seda 1+1 istumisskeemiga masinat 100kW elektrimootor.


Kaalub ta nõks alla tonni ja sõidukauguseks teoreetiline 180km. Nägi ta päris edev välja küll.


Roding Roadster 23 on saksa väiketootja Roding Automobile uusim tootmisse minev projekt. Tehakse neid süsinikkiust kerega 6-silindriga turbomootoritega isendeid ainult 23 tk. 320 hobust ja 0-100kmh on lubatud kätte tuua 3,9 sekundiga.


Wiesmann Spyder on Wiesemanni-vendade varasemate disainide minimalistlik eksemplar, mis kas meeldib või ei meeldi üldse.


985kg ja BMW´lt laenatud 420hj´ne V8-mootor viivad selle kere kiirusteni 290km/h. Kiirendus sajani kestab tühised 3.6 sekundit.


Kuidas kõike seda dünaamikat ilma tuuleklaasita taluda, on hetkel selgusetu.


See imeliku ja harjumatu ninaga masin on IED Cisitalia 202E. Üpriski arusaamatu tõlgendus tegelikust legendist Cisitalia 202´st.


Mõned ajaloolised asjad tulebki jätta ajalukku. Parem minge vaadake õiget versiooni New York´i MoMA´s!


Fornasari Racing Buggy on reaalselt toimiv pakett nii tänavale kui düünidele. Kasutusel on Chevy Corvette mootorid: LS3, LS7 ja LS9. Muideks, mahutab 4 inimest!


Rinspeed Dock+Go oli autovisionääri Frank M. Rinderknecht järjekordne vaimusünnitis ja põhines ta Smart Fortwo elektrilisel mudelil. Masina ideeks igasugune ruumi kokkuhoid ehk kasutada näiteks lisasilda seljakotina siis, kui teda reaalselt vaja.


Sellel masinal oli näitusele valitud seljakotiks siis DJ tehnika.

Eks sellised masinad on alati emotsionaalselt meeldib-ei meeldi tasemel. Tehaste kontsepte kohitsetakse tavaliselt kõvasti maha enne tootmist ja noh, disainikoolid on üldjuhul oma töödega alati radikaalsed olnud.