TCC ehk Thursday Car Club on peamiselt Lõuna-Eestis tegutsev punt autoentusiaste, mis toob kokku nii muskel-ja sportautode, kui ka helitehnika entusiaste läbi oma neljapäevaste kogunemiste. Mis aga eristab seda seltskonda tavalisest sõõrikutetegijatest Raadil või Ülemistel, saamegi teada esimeses osas.

Saame teada, kuidas üldse üks autoklubi spontaanselt sünnib. Jutustame neil teemadel Egerti, Keidi ja Martiniga.

Saime teada, et autohuviliste klubi kõige populaarsem värv on sinine. Ja miks Audi RS6 C7 ei tundugi nii hea valik.

Miks käiakse autonäitustel? Saame teada, mis vahe on tümmil ja heal helil. Lihtsaim oleks vast öelda, et hea helisüsteem on see, mis on mõeldud auto sees kuulamiseks ja tümm on see, mida kuulevad ka kõik teised väljaspool.

Klubi sai alguse vaid viiest inimesest, kes otsustasid lihtsalt seltskondliku ühispildi teha.

2011a lineup oli selline. Pildi tegemiseks läks klubi “kunstihing” ning mõõtis parkla ära, nööridega märkis kõigi jaoks kohad välja (arvestades suurust, kõrgust ja värve). Variatsioon on meeletu, ka automargi vahetus ei heida sind klubist välja. Näiteks Ameerika autode kokkutulekule juba ilma USA-rauata ei tule…

Pidevalt tehakse väljasõite. Nt Rada autos käidi koos kaalumas. Talvel aga Põlvamaal lumistel radadel. Külastused kollektsioonidesse, nt Väimelas asuvasse (peamiselt USA autode) garaaži.

2022a Tartu Motoshow TCC esindus. Auhindu sai kõvasti koju toodud. Kõigil autodel olid lamineeritud infolehed, kleepsud jms.

Iga aasta tehakse ühised “Thunderroad” sõidud ehk siis ca 600km pikkused kurviliste ja põnevate teede väljasõidud. Üldiselt võtavad paar klubilist ette plaani paika panemise, ööbitakse koos ja sõidetakse sedasi mitu päeva.

Kuidas aga muus osas funktsioneerib edukas, ühtehoidev autoklubi, siis tuleb seda juba vaadata täpsemalt meie videcastist ja kuulata podcastist.

Teises osas TCCga võtame pulkadeks aga kolme aktiivse liikme enda autopargi.

Egert on üksjagu ehitanud oma Seat Cuprat. Alustuseks on viidud vedrustus õhu peale.

Kuigi vedrustuse komponentide vahetamine pole eriti keeruline, siis õhutrassi vedamine on paras ettevõtmine, et lõpptulemus ka viisakas oleks. Kompressor mahtus kenasti tagavararatta asemele. Lisaks muidugi ülejäänud pakiruumi põhja enda alla võttev helisüsteem.

Voolikud ise on parajalt jämedad (10mm), seega trassi vedamine iseenesest pole keeruline, aga tuleb korralikult läbi mõelda. Kuidas aga auto kõrgust ja sõiduomadusi reguleerida ning kuidas ehitada endale head helisüsteemi…seda kuula saatest.

Edasi võtsime ette automaailmas veidi värskema tüdruku – Keidi. Temal on igapäevaautoks manuaalkastiga Audi TT ning hobikaks iseenda restaureeritud VW Corrado.

2,9L VR6 mootor oli see, mis auto idee maha müüs. Auto ise vajas muidugi üksjagu keretöid. Seega tuli asuda õppima lahtivõtmist, lõikamist, komplekteerimist. Õige veidi ka keevitamist.

Ning teha ise kõik värvimise eeltööd. Tõepoolest kambris püstolit hoidis juba maaler.

Edasi arutame tõenäoliselt ühe klubi kirevaima (ning mitmekesiseima) autoajalooga Martini sõidukiparki. Täna sõidab ta elektri jõul toimiva Audi e-tron GT’ga. Kõigi bensiinipeade rõõmuks ütleb Martin ise, et “tunne oma vaenlast.” Kõik tuleb omal nahal järgi proovida.

See Audi on küll väga hea, aga tuleb oodata veidi softilukkude avanemist (more powaaaaa!). Samas ebaratsionaalse, järsult haakiva ja loopiva bensuka pakutava emotsionaalsuse vastu on aga endiselt raske saada. Teekond põnevate autode maailmas algas Mitsubishi Outlanderiga, mis esmapilgul eriline ei tundu.

Kuid maja ees sai ehitatud temast Lancer Evolutioni juppe kasutades üsnagi väle “evolander,” mis juba korraliku emotsionaalse laksu andis.

Vahepeale ka midagi machomõistlikku – LPG seadmega Dodge RAM. Väga hea, praktiline auto.

Ja absoluutselt irratsionaalne Jeep Grand Cherokee Trackhawk, mis oma 717hj mootori toel ka veojõukontrolliga kõik neli ratast ringi võtab. Lisaks järskude gaasivajutuste tagajärjel üle ristmikute külg ees lendamised (uuuups). Miks aga peaks sellise auto küll elektrika vastu vahetama…eks seda tuleb kuulata-vaadata juba saatest!

Fotod erakogust

Vaata siit esimest osa:

Või kuula:

Spotify: https://open.spotify.com/episode/37SPgVajtfRi3Llm7YjX1s

Apple: https://podcasts.apple.com/ee/podcast/klapid-p%C3%A4he-12-1-autoklubide-t%C3%B5us-tuhast-tcc-n%C3%A4ol/id1629978671?i=1000584045778

Ning siin on teine osa:

Spotify: https://open.spotify.com/episode/1qoVpZfvhqKoOM9AHm4p1x

Apple: https://podcasts.apple.com/ee/podcast/klapid-p%C3%A4he-12-2-helist-vanade-volkswagenite-restaureerimiseni/id1629978671?i=1000584862116

Jälgi ka https://www.instagram.com/klapidpahe/ ja https://www.facebook.com/klapidpahe

Saatejuhid:

Janne Ilumets-Kalmist https://www.instagram.com/ilumets/

Henri Kalmist https://www.instagram.com/henrikalmist/

Külaline: TCC ehk Thursday Car Club  https://www.facebook.com/thursdaycarclub

Toetavad:

itoutlet.ee

tehnikateenused.ee

www.television.ee

videovanad.ee

Koha andis propolish.ee