Asukoht: Laitse RallyPark
Aeg: veebruari teine päev
Kes: drifti- ja muidu superstaarid
Miks: sest Wisefab käskis?
Millega: naelrehvidega kartidega!

Laitse on lahe koht. Enda väljaelamiseks on võimalusi rohkem kui üks ja rumal on see, kes neist midagigi talvel ei naudiks. Seda teab ka selline Eesti Nokiaks tituleeritud ettevõte, nagu Wisefab, kes otsustas kasutada oma tuntust ja tutvusi, et samasse kohta ajada talvisel ajal kokku arvestatav määr segaseid. Ja panna sellele kõigele sümboolne nimi: Wisefab Winternationals.

Kohale tuli igasugu karvaseid ja sulelisi. Mõnda nime olete ehk vahest isegi kuulnud… Dmitri Illyuk? Egle? Juha Rintanen? Ma võin jätkata: Taavi Toomara, Felix Chitipakhovyan, Timofey Kosharnyy, Max Tvardovskiy. Lisaks Wisefabi enda meeskonda ja mõned head sõbrad ka.

Eks tegelik mõte oli mõnusalt aega veeta heas seltskonnas ja kui alguses sportlik hasart polnud ehk kõige ülemisel riiulil siis arvata oli, et nii lihtsalt need asjad ei käi.

Formaat nägi ette, et päev algab trenniga, sest masinate ja oludega peab enne alati tutvuma. Seega esimesed ajad väga informatiivsed ei olnud aga mingi käekiri hakkas paberile tekkima: Egle, Juha, Tomz, Vadims Vaznis. Kõik nad mahtusid poole sekundi sisse. Aga nagu öeldud, oli see kõik ainult soenduseks võistluste ühele tähtsaimale osale- kvalifikatsioonile.

Kvalligruppe tehti kaks- mõlemas kaheksa uljaspead. Esimesest satsist otsustas esimesena all-in´i minna Juha Rintanen, kelle aeg 1.08.777 jäigi päeva kiireimaks. Ja seda, et meie põhjanaabrid siia nalja tegema ei tulnud, tõestas Juha isiklik spotter Jonas Panelius, kes libistas ennast mööda jääd kvalli teiseks. Kolmanda positsiooni A-finaali stardirivvi kindlustas endale lätlane Janis “Egle” Eglite. Kohe tema kõrvale, ehk neljandaks, sai eestlaste parim Kristjan Kaare, kes jagab CNC-pingi matsu Wisefabis. Edasi juba Wisefabi “aju” Risto Kõiv, Vadims Vaznis, Ukraina driftikunn Dmitri Illyuk ja viimasena A-finaali uksevahelt sissepugenud kohalik tantsukuningas Taavi Toomara. B-finaali rõõmu jäid jagama Janis Piiritalo, Janis Vuls, Timofey Kosharnyy, Felix Chitipakhovyan, Aare Truska, Wisefabi like-a-boss Ardo Kalda, Tanel Tammai ja ajasõitude viimasena Max Tvardovski.

Nagu igale võistlusele kohane, tuleb panna kõik mehed paremusjärjekorda. Selleks on mõistlik pidada finaalid ja kombekohaselt alustati B-finaalist, et kulminatsioon jääks viimaseks.
Kes Laitse kardirajal kihutanud, on kursis raja profiiliga ja faktiga, et peale stardikiirendust järgneb kerge shikaan, mis pea ALATI teeb kohe võistlejaterivis omad korrektuurid. Ei läinud erinevalt ka seekord ja esimese ringi lõpuks tuli juba liidrikohal algselt neljandalt positsioonilt startinud Felix Chitipakhovyan. Oma kohta ei kaotanud ta kuni finishini. Teiseks võitles ennast otsesõidu spetsialistina tõestanud Janis Piiritalo ja kolmandaks Tanel Tammai. Ülejäänud veeresid üle lõpujoone järjekorras Truska, Vuls, Kalda, Tvardovski ja Kosharnõi. Keegi loomulikult pettunud ei olnud, sest tähtis oli osavõtt ja selle protsessi nautimine!

Vahepeal oli ennast A-finaali kaader valmis sättinud ja vaatamata püüdlustele nalja teha, oli õhus tajutav pinge. See on asjade loomulik käik, kui kohal on võitjad. Igatahes start õnnestus ja isegi shikaan võeti edukalt, kuigi tagakurvis tekkis masinate mahtumisega kerge probleem.

Aga lumi on vist kummist ja andestab kohati palju, sedasi tiireldigi stardijärjekorra alusel eelviimase ringini. Sõidu liider Juha Rintanen oli ennast meeskonnakaaslasest Jonasest pikalt lahti rebinud ja näiline pinge oli sõidust kadunud. Ja nii läkski Juha viimasele ringile, sõrm võidu auks püsti. Aga saatus polnud sellist lahendust ette näinud ja ilma igasuguse kaasvõistlejate surveta rammis Juha paar kurvi enne finishit lumehange. Ja siiani palju andestanud lumi võttis seekord oma, uputades kardi nina kenasti lumme! Usun, et vaene mees polnud isegi driftimaailmas võistlusolukordades nii kiiresti ennast liigutanud kui nüüd- hopsti masinast välja, nina teele tagasi ja tuld!

Loomulikult möödus aga isegi sellise lühikese ajaga temast, suu ammuli, kaasmaaslane Jonas ja sõitis käte laiutades finishisse. Esimene koht! Samamoodi laiutas käsi Rintanen ja tasuks teine koht. Egle pidas samuti lõpuni vastu ja vaevatasuks kolmas. Parima eestlasena tuli üle joone Kristjan ja tema taga kohe Tomz. Vadims seitsmes ja terve päeva heas tujus olnud Illyuk kaheksas.

Aga ei, sellega ei olnud veel päev läbi, sest käsikiri nägi ette ka niiöelda Allstars sõidu, kuhu siis pääsesid ainult võistlusauto roolikeeramisega tegelevad mehed. Ja ühe musta hobusena veel üks mees. Nimelt Petrolheads´i oma poiss Kaspar Aruvee, kes teada-tuntud ringrajasõitjana. Stardijärjekord sai tehtud meelevaldne, et aeglasemad ees ja kiiremad taga. Sellises formatsioonis kihutas esimesena minema Felix Chitipakhovyan, kes siiski kiiremate poolt kiiresti kinni püüti ja ka mööda sõideti. Loomulikult tekitas kiiremate taganttulek rajal hulgaliselt olukordi ja kokkupõrkeid ning muidu põnevaid olukordi oli sõidus hulgi!

Siiski oli kuue ringi lõppedes paremusjärjekord selge ja Allstars sõiduvõidu pistis taskusse Janis “Egle” Eglite.

Eestlaste rõõmuks tegi Taavi Toomara samuti hea sõidu ja tunnustuseks hõbedane karikas. Dmitri Illyuk jätkas oma superhästi kulgenud “hooaega” suurepärase kolmanda kohaga. Hea tõusu teinud Kaspar jõudis neljandaks ning mõned prooviringid enne tundmatus kohas vetteviskamist oleks kindlasti abiks olnud.

Aga see polnud õnneks asja mõte. Kõigile oli kirja läinud ülilahe võistluslaupäev, mida mindi sujuvalt edasi tähistama Wisefabi uue peakorteri avamispeole!