Igal sügisel toimub Eesti viimse autonäituste mohikaanlasena Tartus Motoshow. Selgi korral oli ta 9-11. septembril, mis tõi kohale erinevatest motoriseeritud valdkondadest sõidukeid. Peamiselt keskendutakse muidugi neljarattalistele, aga esindatud on ka militaar-, aiandus-ja päästetehnika.

Meil küll kahjuks sõjaväelist näituse osa näha ei õnnestunud, kuna juhtumisi päev enne lahkus kuninganna Elizabeth II, mistõttu brittide toodud tehnika ka reedel kiiruga lahkus. Kuid vaatamist jagus sellegipoolest terveks nädalavahetuseks.

Tõenäoliselt oli üks põnevamaid väljapanekuid Urbans Garage oma metallitöö workshopiga ehk nagu ettevõtte juht Urban Eriksson ütles – “Mis me siia niisama passima tuleme, teeme siis juba tööd ka!” Ehk siis mehed voolisid kõigil kolmel päeval alumiiniumist kerepaneele vanale Porsche 356’le. Põhimõtteliselt oli võimalik ka veidi ise kätt külge panna, katsuda tehtut ja uurida, kuidas see pleki painutamine ikkagi käib.

Sellest saab muideks Urbani esimene elektriline speedster ehk lahtine variant 356’st. Toorikuks on võetud 356, mille raamiosa on alt ära võetud ning pealisehitus asendatakse alumiiniumkerega.

Eesmärgiks on lõbusa juhitavusega, mitte vaid nullist sajani kiirendav, elektriauto. Vähem, kui tonnine tühimass ning umbes 140kW võiksid seda võimaldada küll. Poest neid lihtsalt foori tagant kiirendavaid elektrikaid saab osta ju kümneid erinevaid, vähesed pakuvad aga tõelist sõidurõõmu. Miks aga toorikuks 356, mitte originaal-speedster, ongi eelkõige selles, et mitte kasutada liiga haruldast või kallist toorikut.

Muidugi pole unustatud ka bensiinipäid, valdav enamus autodest on siiski restaureeritud originaalid.

Tihti pannakse käsi külge ka 911 ning 912 mudelitele, taastamaks nad endisesse hiilgusesse või ehitades lausa paremaks.

 

Mudelauto sellest, milline auto eelnevalt välja nägi.

Sama halli teises otsas võis näha juba teise ettevõtte poolt VW Beetle põhjale valmis ehitatud speedsteri replikaid.

Üks bensiinimootoriga, teine elektriline.

Tänu ECC Tuningule oli ka väljapanek igat masti show-, tuuning-ning näituseautodest. Nende all saab enda autoga tulla või osaleda mõne autoklubi rivis. Kohtunikud hindasid autosid erinevates kategooriates nagu “Best youngtimer,” “Best performance,” “Parim USA auto” jne.

Eriti suurelt oli esindatud tartlaste endi Thursday Car Club ehk TCC

Dodge sõnutsi on kohe lõppemas bensiinimootoriga Challengeride tootmine. Hellcat on kättesaadavatest mudelitest kõige võimsam (jajah, me teame, et on ka Demon/Redeye aga püüa sa seda vaid osta). 527kW, 881Nm, mida on võimalik üsna lihtsalt ka soovi korral ise upitada. Tea, mis pärast 2024 aastat saab, kas sellised autod muutuvad tõelisteks kollektsionääride maiuspaladeks?

Best youngtimer kategooriast auhinnalise koha saavutanud VW Golf Rallye ehk siis autoralli homologeeringu spetsiaalmudel. Need laiendid siin ei ole Lätist pärit, vaid tehasest. Nelivedu, võimsam mootor jne.

Best tuning 10 000€+ kategoorias ehk LSx mootoriga 3-generatsiooni Chevrolet Camaro.

Väga kenasti lahendatud kapotialune.

Esmapilgul veidi mittemidagiütleva välimusega Honda, kuid nagu öeldakse – saatan peitub detailides ning selle auto juures hakkab värv tohutult mängima. Mis kõige parem – seda värvidemängu annab ka pildile püüda.

Tohutu töö ja vaeva osaliseks saanud Seat Leon Cupra. Siinkohal pole tegemist vaid madaldusvedru ning hea velje kombinatsiooniga. Ehitatud on siiski rohkem. Best tuning 10 000€+ kategooria selle aasta teine koht.

Sellised näitus-kogunemised annavad ka suurepärase võimaluse autode omanikega juttu puhuda, sest üldiselt keegi ei jäta lihtsalt autot platsile ning siis lahku. Ikka jäädakse, suheldakse, arutletakse ning vahetatakse kontakte-mõtteid.

Üheks põnevaimaks selliseks tutvuseks sai Ferrari 348 omanik Jan. Kas Teie teadsite, et see auto jagab väga palju osasid sama ajastu Citröenide, Peugeotide jms masinatega?

Näiteks on õhukulumõõtjad Citröen CX pealt või rattalaagrid Peugeot 306 omad (loodetavasti ei eksinud mu mälu). Kui rattalaager tuleb Ferrari pakendis, maksab ta teinekord 1000+ eurot, kuid SKF pakendis võib ta olla vaid 80€.

Jan remontis hiljuti ka salongi ventilaatori regulaatorit, mille Ferrari pakendis toote hind oli ca 1200€, kuid külastus oomipoodi läks maksma 33€ + iseenda 6 töötundi. Kolvirõngad jms mootori sees olevad asjad on võrdlemisi standardsed ning täiesti soodsalt tellitavad. See on veel auto, mida saab ise remontida, hooldada. Kuluvad rahanumbrid meenutasid pigem korraliku BMW E30 hästi hooldamist, kui tantsiva hobuse märgiga auto hirmulugusid.

Best American kategooria võiduauto – Ford Mustang GT.

Taastatud VW Corrado.

Autoklubisid ning individuaalseid väljapanekuid oli veel muidugi palju. Allpool Jarmo Nuutre (oneeyedmorse) VW Golf, millel nimeks Celestial Violence ehk tõlkes – Jumalik Vägivald.

Palju pöörati tähelepanu stancele.

Ning velgedele

Suure väljapanekuga on alati kohal kiirendussport. Riivo Sinijärv pani aeg-ajalt käima oma Outlaw masina, mattes kogu messikeskuse poolse Tartu otsa mootorimürasse.

LSx mootoriga kopikas, seda ei näe just iga päev. Antud juhul on tegemist malmplokiga LM7 mootoriga, mis on puuritud 5,7L peale ning laetud üle kahe turboga. General Motorsi LSx on üldse populaarseks platvormiks, sest ka järgnevatel autodel on justnimelt midagi sellist peal.

Hallis sees võis näha ka veidi tänavamalikku tehnikat või driftiautot.

Silmailu pakkus briti autode väljapanek

Jep, see on kurikuulus Reliant Robin, mis kurvides kipub külili minema.

Võimalik oli tutvuda Hüüru vabatahtlike päästekomando  uusima tehnikaga. Varalahkunud Madis Millingu auks nimetatud autoga “MilliMalli”

Brežnevi jahil käimise neliveolise Volgaga

Või kupeemossega

Ning muidugi ka lugematul hulgal uute sõidu-ja matkaautodega

RAM TRX kõrval näeb ka muidu võrdlemisi suur Dodge Durango lausa hiiglaslik välja

Kohtumiseni juba Motoshow 2023!

https://motoshow.ee/