Jarmo Nuutre on pooleldi autokunstnik-pooleldi muusik, kellel kokku olnud lausa 59 (!!!) autot. Tuuritamine on viinud ta seiklema nii Euroopasse, kui ka idabloki avarustesse. Peamiselt on tarvis hoida teel mõnd vana Volkswagenit. Kui aga selle kõrvalt jääb aega üle, siis pinstripeb (ehk joonistab jutte) ta kodumaiseid ja lähiriikide autosid.

Kui eelmises saates kuulsime me peamiselt Jaapanis tuuritamisest, siis sel korral pöördume rohkem Eesti-ja Euroopa kesksetele autoseiklustele.

Nimelt on Jarmol bändiga “Talbot”  väga palju seiklemist olnud nii Euroopas kui ka idabloki avarustes. Esimene tuur, mis nö DIY (do it yourself) stiilis orgunnitud, kestis kuu aega ning sai alguse Austria kontsertist.

Sõidukiks laenatud Westfalia VW Transporter, milles kolmekesi ka kuu aega elatud.

Tegemist on dogleg käigukastiga sõidukiga ehk siis esimene käik oli all vasakul, mitte tavapärases asukohas üleval vasakul. Nagu vanad tagamootoriga Transporterid ikka, kimbutasid sedagi teatud tüüpi vead. Järgmiseks osteti mitu VW Transporterit järjest.

Esimeseks neist sai pruun “Potsataja” nime kandev sõiduriist.

Nende busside tüüpviga on taga olev kõrgsurvetoru, mis kipub lekkima. Sellest annab esimesena märku tagaklaasi diisliseks minemine. Saab rakendada oma autoremondilukksepa oskusi.

Selline näeb välja toru parandamine…näiteks välgumihkliga plastmassi sulatades. Lisaks muidugi lõputult erinevaid asjade purunemisi…selle bussi elu tuurielu sai läbi enne Venemaale tuurile minekut, kui mootor keema läks juba Kuusalu kandis. Venelased juba irvitasid, et Talbot sõidab ilmselt Ladadega, kui mitu kontserti tuuri algusest tuli kohe ära jätta.

Järgmiseks – ära arvasite – VW Transporter! Tartust hommikul kell 5 ostetud uue bussiga jätkus sõit. Muidugi hakkas kohe piiri taga jantima starter. Kõige ebamugavamates olukordades. Üle Ukraina-Venemaa piiri läks buss hoopis kolme mehe jõul.

Kui tulede lüliti ei toimi, siis aitavad muusikute elektrooniku kogemused.

Saame teada ka, kuidas pääseda teeröövlite käest, kas pimedas peab sauaga vehkiva “politseiniku” peale jne.

Ühel hetkel tuli aga mõistus pähe, kui Transporterite remont viskas üle ning katkise mehhatroonikaplokiga automaatkastiga Chevrolet Buss tundus igati parem idee. Oli ka.

Muidugi jõudsime me ka pinstripe maailmasse ning isiklike autode juurde. Esimeseks triibutatud autoks sai Jarmo isiklik Volvo Amazon. 2015 muutus see kunstiliik aga sihipäraseks, mil iga hommik tunnikene kätt harjutatud sai.

Rääkisime ka teiste projektidest ja nende saamislugudest. Näiteks “Madalprofiil” nimeline Dodge Ram. Veidi eelnevast saatest tuttava Bosozoku teemaline. Plekist pikendatud hainina jms. Kõik on tehtud käsitsi, pintslid, svammid jms. Vaid roosade joonte kujude ette teipimine võttis umbes paar päeva ja sisu värvimine paar nädalat. Kokku ca poolteist kuud värvitööd ja ettevalmistust.

Krossika vedamiseks mõeldud Subaru kastikas, nimega Braap.

Kunagi ammu Mati Leivategija poolt ehitatud kupee GAZ21, mis alt hoopis viienda seeria BMW.

Šveitsi rännanud Lada, millel Eesti motiivid-rahvusmustrid.

Ning jõudsime ka Jarmo autode juurde, mida on kokku olnud 59.

Fotod erakogust

Vaata siit:

Või kuula:

Spotify: https://open.spotify.com/episode/5TGfSoDxbrplPqeD1aolWI

Podbean: https://klapidpahe.podbean.com/e/klapid-pahe-92-jarmo-nuutre-59-autot-ja-kuidas-hoida-tuuribussi-teel/

Apple: https://podcasts.apple.com/ee/podcast/klapid-p%C3%A4he-9-2-jarmo-nuutre-59-autot-ja-kuidas-hoida/id1629978671?i=1000580239310

Jälgi ka https://www.instagram.com/klapidpahe/ ja https://www.facebook.com/klapidpahe

Saatejuhid:

Janne Ilumets-Kalmist https://www.instagram.com/ilumets/

Henri Kalmist https://www.instagram.com/henrikalmist/

Külaline: Jarmo Nuutre https://www.facebook.com/oneeyedmorse

Toetavad:

podcastrent.ee

itoutlet.ee