Milles on Daihatsu Charade ja Mazda 323 paremad kui Mitsubishi Lancer EVO 7, EVO 8 ja EVO 9?

13 jaanuaril peeti maha Läänemaa jäärajavõistluste esimene osavõistlus. Kui eelregistreerunuid oli umbes 50, siis kohapeal oli veel hulga soovijaid, kes kõik kihutada tahtsid. Kokku said tulemuse 77 osalejat. Võistlus pidi algselt küll paar nädalat varem toimuma, aga nagu ilmataadile kombeks, otsustas vana veits mäkra keerata ja tegi kiire sula.


Nüüd on piisavalt külma olnud ja õnneks ei ole lund sadanud, seega on jää piisavalt paks, et Kalle Kruusma sai raja maha märkida ja paberid korda ajada.

7 juuniori arvestuses ei jätnud Keven Serbin teistele mingit võimalust ja võitis kõik kolm vooru veenva vahega teise koha ees. Sama kindlalt sai teise koha Kristian Pints, kes kahe parema vooru tulemuste summas kaotas Kevenile ligi 7 sekundiga. Kolmanda koha peale käis aga tõsine rebimine. Peale esimest vooru hoidis kolmandat kohta Lauri Peegel, neljas oli Egert Jakobi (kaotus Laurile 1 sekund) ja viies Kaido Märss (kaotus Laurile 2,5 sekundit). Teise vooru kolmanda aja sõitis Kaido Märss, neljanda Egert Jakobi (+ 2 sek Kaidole) ja viienda Lauri Peegel (+0,1 sek Egertile). Kolmas voor oli kõigil kolmel kõige kehvem, seega sealt ajaparandust enam ei tulnud ja protokolli kolmanda koha sai kirja Lauri Peegel, neljas Kaido Märss, kaotust Laurile 0,43 sekundit ja viies Egert Jakobi, kes kaotas omakorda Kaidole 0,47 sekundit.


Naiste klassis tegi kaks vinget sõitu Piret Gilden,


edestades teise koha saavutanud Ly Märssi enam kui 50 sekundiga.


Kolmanda koha sai Helena Unger, kes omakorda kaotas Ly-le üle 40 sekundi. Kokku oli naisi seekord stardis 6. Ehk järgmine etapp on rohkem.

Klassis SU oli starti tulnud 14 osalejat. Kolmas koht kuulus siin juunioride klassis teise koha saanud Kristian Pintsile. Kolmandas voorus sai ta küll parema tulemuse, kui Ott Mesikäpp, aga kahe parema tulemuse liitmisel jäi vahe siiski 2,6 sekundit Oti kasuks, seega teine koht Ott Mesikäpale. Võidu pistis taskusse Sander Ilves, kes edestas järgmisi peaaegu 10 sekundiga.

Esiveoliste autode klassis tormas rajale 13 osalejat. Esimesed kolm kohta saavutati Golf-idel, suht võrdsetel autodel olid ka suht võrdsed juhid, esimest ja kolmandat kohta eraldas 2,1 sekundit. Kolmes voorus oli ka kolm erinevat kõige kiiremat ja kellelgi neist ei olnud esimese vooru aeg parim, kuigi viimane voor sõideti juba pimedas.


Kahe parima aja summas sai esikoha Valmar Gilden,


teise koha sai kõige stabiilsemaid ringiaegu näidanud Eero Labotkin,


edestades 0,21 sekundiga Taivo Roogerit. Eks järgmisel võistlusel on oodata veel tulisemat andmist ja rohkem rahvast võitu jagama.


Rajalt ei puudunud ka Valdo Urb oma legendaarse sinise Saab 96-ga, temale seekord seitsmes koht.


Korraldajad Valdole andma vist kõige järjekindlama osaleja auhinna, ei mäleta, et Haapsalu merejääl toimunud jääradade nühkimiselt oleks puudunud see sinine seljakott.

Kõige suurema osalejate arvuga on tavaliselt tagaveoliste autode klass, kus klassi starti oli seekord tulnud 3 Sierrat ja 17 “kolmest pemmi”.


Võidu napsas 0,09 sekundise eduga Marko Kukuškin Herki Ilvese ees, nemad kahekesi suutsid siin klassis ka ainsatena ajasumma alla 10 minuti saada.


8 sekundit aeglasem oli Reigo Kleemann, temale kolmas koht.


Neliveolisi autosi oli stardis 17 ja pilt oli kirev. Kui me oleme harjunud 4WD klassis jääradadel nägema valdavalt erinevate generatsioonide evo-sid ja imprezasid, siis järjest rohkem on näha igasugu imelikku päritolu pisikesi putukaid.


Peale esimest vooru ei olnud Mait Pikoffil ja vanameister Helmet Palmil rõõmustamiseks põhjust, oma evodega olid nad vastavalt 4. ja 5. kohal.


Esimese vooru parim aeg kuulus Silver Sõmerile, roolis tema Daihatsu Charadet. Kes oleks seda oodanud, kui stardinimekirjas oli 7 erinevat evot?


Teine aeg oli Rainar Leibaku käes, Mazda 323-l. Kolmanda aja sõitis esimeses voorus välja Ruslan Pleshanov autol – hoidke nüüd piip ja prillid – Suzuki Liana. Teises voorus vahetasid 1. ja 2. ning 3. ja 4. koht omavahel positsioonid, viiendat aega näidanud Helmet Palm sai pihta aga ühele rajatähisele ja seega 10 sekundit trahvi. Teda edestasid selle tulemusena Raido Pärna Mazda 323-l ja Raul Põdersalu Daihatsu Charadel. Kolmandas voorus sai Palm veel ühele rajatähisele pihta ja temale kokkuvõttes alles 7. koht. 6. koht Põdersalule, 5. koht Raido Pärnale.


Suzuki Lianal sõitnud Pleshanov pidi lõpuks siiski alla vanduma Mait Pikkofile, vastavalt 4. ja 3. koht. Kahe parima aja summas oli esimese ja teise koha vahe täpselt 1 sekund, teise ja kolmanda koha vahe 12,3 sekundit. Teise ja kolmanda vooru võit ei andnud Rainar Leibakule teisest kohast paremat tulemust, sest Silver Sõmeri esimese vooru aeg oli piisavalt palju parem, et jääda esikohale.


Kui tahad tänavarehviga jääraja võistlust nelikveoliste klassis võita, võta autoks mõni loetamatu nimega punn, turbomootoriga pisike Mazda või tõsta kohalik konstaabel sukisuki seljakotist välja ja edu on tagatud.

Mõni lisapilt veel.

Järgmine etapp on juba 20 jaanuaril. Rada on pikem, veidi on ka lund sadanud, seega on nüüd rajaääres väiksed pehmed vallid ja rada paremini näha. Eks näha, palju siis osalejaid on, sõidud tõotavad igatahes palju vaatemängulisemad ja kiiremad tulema. Rajale saab piikrehviga ja raja kõrval peaks ka süüa saama.