Eile algas Eesti ringrajavõistluste hooaeg Auto24ringil. Esimesel päeval sõideti neli võistlussõitu, millest viimasele, BMW325CUPile järgnevalt toimunut arutatakse veel pikka aega. Oli uusi autosid, Kumho1600 tõotas tõeliselt käima minna ning Baltic Openi tarbeks oli end üle lahe kohale toonud ka Pertti Kuismanen, kaasas Ford GT.


Tõenäoliselt on tegu mingiks ajaks nüüd kiireima autoga, mis uut ringrada väisanud.


Kumho1600 on varasem Super1600 klass, kuid nüüd on rehviks sama tänavarehv, mis BMW klassiski.


Eelmise hooaja kolmas mees Steven Puust oli parima eestlasena neljas.


Martin Seppamit ei jäta ebaõnn üldse maha. Sel korral lammutati veovõlle.


Vene lipu all võistlev Nikolai Zhuravlev võttis esimese sõidu võidu.


Mõneti üllatuslikult on pärast talve Kumho1600 klass muutunud väga tasavägiseks. Enamik võistlejaid olid 2-sekundi sees oma ringiaegadega. Kuigi tehnika oli väga erinev. Kirjas olnud kolmteist võistlejat küll kahjuks kõik sõitma ei jõudnudki.


Kuuldavasti vedas taas Peeter Peeki alt mootor.


Leedulane Mantas Neverdauskas polnudki üllatuslikult seekord esimene. Oli hoopis teine.

Detailsemaid tulemusi: Klõpsa siin.



Baltic Openis osalevad põhimõtteliselt kõik autod, mis ühegi teise klassinimetuse alla ei mahu. Oli nii FIA GT klassi Ford GT,


Lotus,


Meelis Annuse Golf2,



ja Lätist, driftijatelegi tuttavast HGK tiimist pärit BMW’d.



Kui ka veidi veidrad Midjet (loe midget ehk kääbus) autod. See on Venemaa monosari, mida tutvustatakse praegu ka Baltikumi võistlustel.


Autod on toruraamil. Välimuselt vähendatud mõõtmetega erinevad sportautod (BMW M3, Mercedes Benz SLS AMG).


Jõuallikas aga Renault valikust pärit kahe liitrine.


BMW 325 CUP tõi rajale seekord vaid 11 autot, kuid kolm neist olid täiesti uued. Ka nende piloodid olid CUPi mõistes uued. Siin Philip Klaar.


Reinup Motorspordis ehitatud auto, roolis Sven Karuse.


Ning muidugi Mikk Maaten, kes startis lausa kolmandalt kohalt. Tema kiirusega oli võimalik tutvuda juba eelmise hooaja viimasel võistlusel, kuid selleks aastaks on nullist ehitatud uus auto.





Taavi Klooren tegi täpselt minu palutut. Show korraldamisega mehel muret pole.

Vaid hetk hiljem oli ta kokku saanud SPIN FM kurvis Ruben Lend’iga ning kurvinimele kohaselt tegi pirueti, langedes sealjuures viimaseks.


Nukker Lend, kelle sõit lõppes pärast esimest ringi.



Taavile pannakse alati splittereid kaasa varuga.





Põnevaimat võitlust pakkusid tegelikult viis autot, mis suure osa sõidust koos püsisid. Alguses juhtis seda punti Tõnis Hommik, hetk hiljem aga Mikk Maaten ning tema järel Enar-Klaus Kunman. Lisaks käisid end näitamas Margus Pihlak ja taa rajale naasnud varasem meister Raimo Lang.
Lang möödus Pihlakust ning sellises järjestuses ka finišeeriti.



Kuigi Raimo Kulli võit tundus tuttavalt kindel, siis kaks ringi enne lipu langemist otsustas sidur, selle peasilinder või käigukast oma tööiga vähendada. Tulemuseks mittelülituvad käigud. Esialgu sõitis Raimo kolmandaga, siis aga sai sisse neljanda ja poolteist ringi töristas piirajas. Vältimaks enneaegset finišisse sõitmist ja lisaringi võtmist, pidurdas Raimo hoo lõpus täielikult maha. Kui ta sõitnuks kasvõi sekundi enne õiget aega joonest üle, pidanuks neljanda käiguga veel ühe ringi tegema. Sedasi oleks aga kindlasti talle järgi jõudnud Mikk Maaten ning Kunman.


Oleks asi vaid sellega lõppenud…


Pärast sõite saadetakse autod enamasti kontrolli. Sel korral mõõdeti rataste väljaulatumist. Karistada sai enamik autosid. Lõpuaegadele lisandus iga sõidetud ringi kohta sekund (ühe võistleja väitel on kitsama rööpmega sõites ringiaegade vahe umbes sekund) ehk +13 sekundit. See lõi sassi tulemused. Raimo Kulli jäi endiselt esimeseks, õnneks jäi napilt teiseks ka Mikk Maaten, kuid Enar-Klaus Kunman ja Tõnis Hommik kukkusid mõlemad koha võrra. Kolmandaks tõusis Raimo Lang, kes karistada ei saanud.

Eks ole näha, kas tänane päev teeb hulga autosid sekundi aeglasemaks või mitte. Igatahes loodame, et suudetakse leida kõiki osapooli rahuldav lahendus.

Praegused tulemused: Klõpsa siin.