Raul Koov on kogenud mootorispordikohtunik, kes töötanud aasta(kümne)id WRC, F1 ja kohalikumate meistrivõistluste sarjade juures. Seekordses osas uurime, mitu ruutmeetrit on vaja F1’s töötamiseks, kas Jari-Matti Latvalaga saab hommikulohvi juua ning milliseid variante on tehnikaspordis petmiseks kasutatud.

Teises osas jõuame me rohkem tehnilise kontrolli tööni. Uurime, mis võiks olla kõige räigemad pettused, mida avastada.

Enamasti eksitakse kaalude vastu, kuid kõige räigemad pettused on ikka seotud olnud töömahuga. Keegi tuleb 1300cc klassi näiteks 1600cc mootoriga. Enamasti aga jäädakse (keelatud) remontmõõru piiresse. Kas see aga on eetiline…? Tihti kombineeritakse erinevate homologatsioonide komplektide parimaid tükke, mida püütakse oma teadmatusega välja vabandada.

Kuna Raul on väga kaua olnud võistluste juht ringrajavõistlustel, siis uurisime ja saime teada ka, mis vahe on moto-ja autovõistlusel. Peamine erinevus tuleneb punase lipu välja panemisest ehk kui seisva auto puhul enamasti pole tarvis katkestada sõitu, siis kui tsiklimees ikka lendab mitmekordselt üle pea ning jääb raja äärde lebama, tuleb väga kiirelt reageerida.

Tsikli-ja automehed on üsna erinevad ka oma mõtteviisilt ning suhtumiselt. Kuid erinevused on ka ralli-ja ringrajasõitjate peades. Teineteise alasid peetakse justnimelt selleks ohtlikumaks. Kui rallisõitja ei ole nii julge teistega koos sõites (mine sa teist hullu tea?!), siis ringrajasõitjatele tundub jällegi hullumeelne kruusateel 200km/h puude vahel liikumine.

Uurisime ka seda, et kes on võistluste juht ja mis on selle juurde kuuluv mitmeliikmeline žürii. Ning miks on spordikoodeksi vastane näiteks žürii liikmeks määrata võistluste juht?

Race control Asseni ringrajal.

Versus võistluste juhi tööpost Alastaro ringrajal, Soomes. Eestis oleva ainsa päris suure ringraja ehk Porscheringi või Audru ringraja juhtimiskeskus meenutab pigem ülal olevat Asseni oma enda tohutu hulga kaamerapiltidega. Arutasime, et kas üldse enam võidusõitjatel peavad oma kaamerad peal olema, kui RC (race control) näeb rajakaameratest kõike ning mida teha siis, kui sul ei ole jällegi ühtegi kaamerapilti.

Suure osa saatest pühendasime siiski ka tehnilisele kontrollile maailma tipus. Kui sarnane on WRC ralli Eesti Meistrivõistluste etapiga. Kas Jari-Matti Latvalaga saab sõbralikult juttu ajada ning hommikukohvi juua.

Rauli esimene kogemuse WRC rallil oli 2006a Soome etapilt, mil ta määrati Suzuki JWRC tiimi autode ümber toimuvat jälgima.

Muidugi saime teada, et Christian Horneri või Toto Wolffiga on parim lootus suhtluseks hommikune üldine “tere” ja, et tehnilisele kontrolörile pole just eriti palju tööruumi boksis jäetud.

Raul on tänaseks osalenud juba kuuel korral F1 etapil, millest viimane kord soovis ta end paigutada hoopiski F2 autode juurde. Seal on palju sõbralikum õhkkond, saab rohkem autode juures vaadelda ning suhelda.

Vahel aga käiakse maalähedasemate ametipostide tööd nägemas-kuulamas, et mõista, kuidas raadiosaatja vastuvõtva otsa peal olla.

Kuid kes on mõelnud, miks Raul oluliselt vähendanud oma töökoormust, 28 võistlusnädalavahetuse pealt aastas hoopiski 5-6 võistlusele, siis järgnevad pildid ehk selgitavad:

Nimelt on väikesest abiline Juta’st saanud hoopis ise abistatav, kes osaleb juba ka oma purjetamisklassi EM ja MM võistlustel. Tuult tiibadesse ning head kuulamist-vaatamist!

Fotod erakogust

Vaata siit:

Või kuula:

Spotify: https://open.spotify.com/episode/7p66iCaNctQO6gphLs5Kz0

Podbean: https://klapidpahe.podbean.com/e/klapid-pahe-81-raul-koov-mitu-ruutmeetrit-on-f1-s-tootamiseks-vaja/

Apple: https://podcasts.apple.com/ee/podcast/klapid-p%C3%A4he-8-2-raul-koov-mitu-ruutmeetrit-on-f1s-t%C3%B6%C3%B6tamiseks/id1629978671?i=1000578749931

Jälgi ka https://www.instagram.com/klapidpahe/ ja https://www.facebook.com/klapidpahe

Saatejuhid:

Janne Ilumets-Kalmist https://www.instagram.com/ilumets/

Henri Kalmist https://www.instagram.com/henrikalmist/

Külaline: Raul Koov http://racehelp.ee/

Toetavad:

podcastrent.ee

itoutlet.ee