Nagu klassikud on öelnud: päike ja pärnu tüdrukud. 7.-8. juunil Pärnu auto24ringil toimunud järjekordset driftiüritust võis peaaegu selle nimega kutsuda. Just peaaegu – tegelikkuses võtsime Pärnu päikese alla kaasa omad autod, omad lapsed ja omad tüdrukud.
Pärnu aga kostitas meid suurepärase ilma ja karvuturritava rajaga. Mis täpselt toimus? Loe aga edasi!

Pildid on meil vanakool – endiselt 35mm filmile! Ilmutatud pilte saab endale tiimi boksist!

Pärnu auto24ringil peeti driftivõistlust viimati 2016 aastal, kus üritus kandis sama nime – Pärnu “Summer Bash”. Tõlkes võiks see tähendada midagi sellist, et suvi lööb sulle täiega pähe. Selles pettuma ei pidanud. 30 kraadises kuumuses tuli asuda võistlustulle.
Terrordriftteam‘i ridades oli seekord välja panna lausa 4 autot:
– Kristjan Salmre (PRO klass)
– Sander Saar (PROAM klass)
– Saimon Köst (PROAM klass)
– Harlet Eslas (Street klass)


Kristjan “Sallu” Salmre auto valmis võistluseks

Saimon koos driftitüdrukute Age ja Sandraga oma tiimikaaslase Sander Saare autot esitlema

…ja kuna Saimon oli tegevuses sõbra auto esitlemisega, aitas Saimoni autoga välja Age.

Esimesena asus võistlustulle Harlet Eslas, kes selle aasta esimesel võistlusel Lätis oma esimesed ametlikud kvalifikatsioonipunktid kogus.
Rada oli, erinevalt Lätis peetud avaetapist, väga kiire – ka street klassi kohta. Trennides oli kõigil sõitjatel tükk tegemist, et see sujuv kulgemine käppa saada.

Harlet street klassi raja stardis

Kiirused olid seekord suuremad kui avaetapil

Eesoodanud kvalifikatsiooni rikkus seekord paraku viga esisillas, mis põhjustas rooli lukustumise. Veel oli võimalus varuosa vahetada, ning juba sai see ka tiimi fotograafi autolt alt ära keeratud, kuid aeg ei olnud armuline ning võistluse plaanist peavad sõitjad kinni hoidma.
Seega ei jõudnud Harlet (küll väga väga napilt) remondiga valmis ja nii tuli siinkohal võistlus katkestada. Selline see autosport juba kord on ning ebaõnnestumised on lihtsalt juhtumised, millest saab õppida.

Mida on vaja edukaks driftivõistluseks? Loomulikult autot, rehve, tööriistu, õnne…jpm. Terrordriftteam‘il on see kõik olemas, ning veel enamat.

Loomulikult on kaasas naised, kes mehi “õigel rajal” hoiavad

Autod ja kogu sellega kaasnev on samuti tehnilise kontrolli poolt aktsepteeritud

Toetavad sõbrad ja pere – nendeta lihtsalt ei saa!

Kõige väiksematele fännidele…

…ikka esirea kohad.

Nüüd, kus nunnumeeter täiega põhjas on, võiks ära mainida ka selle, mida on vaja korraldajatel selleks, et üritus korda läheks.
Fännid, sõitjad, autod on juba mainitud. Hea ilm – ka olemas (tegelikult tuli korraks umbes Peipsi järve jagu vihma maha, aga peale Kehalat oli see köömes). No aga mida siis ometi veel?

Loomulikult on vaja vähemalt ühte driftitüdrukut…(Pildil: Age)

…veel parem kui neid on kaks…(Vasakult: Sandra ja Age)

…ja kuna kolm on driftiseadus, siis võiks komplekt ikka koos olla. (Vasakult: Ketlin ja Sandra)

Kui te arvate, et sellest piisab, ja nii ongi äge, siis pean siinkohal paar olulist tegelast veel välja tooma. Loomulikult on neid inimesi veelgi, terve Eesti Drifti Liit näiteks, kõik rajajulgestajad ja piletimüüjad.
Peakorraldajad ja sekretärid. Nad on kuskil kulisside taga ja neist nii lihtsalt pilti ei saa, kuid nad on siiski olulised. On veel paar tegelast, keda te näete võibolla siis, kui väga tähelepanelikult vaatate… või hoopis kuulate.

Need ei ole ärikaksikud. Need, kallis rahvas, on driftikommentaatorid. Nende hääl kostub üle terve laia driftimaa

Ülekandetiim edastab pilti nii kohtunikele kui ka kodudesse

Kohtunikud selgitavad, kuidas peab rada läbima, et saada kõrgeimad punktid

Kuskil kauges raja nurgas, seitsme kurvi ja koonuse taga, peidab end üks kuldne kaarik – Eesti Mootorispordi päästemeeskond. Iga autospordiürituse asendamatu tiim.

Lõppude lõpuks on võistluspäeva õigus jälgida ka kohalikel – pildil pesuehtne Pärnu kurg, mitte-care’imas Marco Premsi kvalifikatsiooniringist:

Aitab naljast. Lähme edasi meie loo peategelaste, terrordriftteam’i, võistluse juurde.

Kui lugesite loo algusest, et võistlustulle asus ka Kristjan “Sallu” Salmre, ja arvasite, et nii ei saa olla, sest mees oli alles karkudel… saab ikka küll.
Kõvasti taastunud ning elurõõmus Sallu oli valmis oma selle aasta esimeseks etteasteks.

“Päike ja Pärnu türdukud” viisil, tuleb esitamisele “Sallu ja Terrori tüdrukud”

Ah, et esimesel võistlsel peab end tagasi hoidma ja autoga harjuma? See seelik arvab igatahes teisiti

Kvalifikatsioonisõidus saavutas Sallu igati korralikud 76 punkti ning sellega oli pääs tandemvooru tagatud. Kaunis oli vaadata, kuidas esimesed etapid raja kõrvale jäänud mehest õhkas siirast rahulolu.


Esimene kvalifikatsioonisõit sel aastal Kristjan “Sallu” Salmrele

Pöial püsti – tehtud!

See võistlus küll tandemvoorudes pikemat edu ei toonud, ning Oliver Randalu oli seekord kõvem pähkel, kuid eesmärk on täidetud – mees on rajal tagasi ning mitte sugugi viimast korda sel aastal. Stay tuned!

PROAM klassis võistlevad Sander ja Saimon on see aasta juba külg ees läbi kurvide tuhisemist tunda saanud.
Saimoni jaoks oli see esimene kiire rada, ning harjuda tuli kiiresti – eelmisest aastast veel ajusoppidesse jäänud street klassi tunnetus tuli rakkudset välja saada.
Selle asemel võiks näiteks paar mune varuks olla (mitte kanamune, saate aru jah).

Kiirused küündisid sellel rajal üle 120km/h

Saimon saavutas kvalifikatsioonivoorus tublid 66 punkti ja pääses edasi tandemvoorudesse.

Sander Saar seevastu on juba veidi kogenum PROAM klassi sõitja. Sellel mehel oli täna ainult üks eesmärk – võita. Ja kui see ei õnnestu siis vähemalt Marco Prems koju saata.
Premsiga on ta pidanud sel aastal juba korduvalt rinda pistma ning võiduiha on suur.

Võidunäljas Sander näeb välja täpselt selline

Otsi kohta kus sa saad, ja lükka neljas sisse – Pärnu kiire raja tunnusmeloodia

Sander Saar saavutas kvalifikatsioonis 86 punkti

Kvalifikatsiooni võit! 86 punkti oli piisav, et Sander terve selle võistluse esimese osa, ehk üksi sõidetavad kvalifikatsioonisõidud, kinni paneks. Ta ütles, et tuli võitma, aga ei öelnud mida. Üks võit igaljuhul käes!

Mõlemad PROAM mehed tandemvoorudes, milline närvikõdi tervele tiimile! Siiski leiti aega ka boksis asjatamiseks ning fännidele nänni müümiseks.

Särk – 25, magava Saimoni pilt – 5. Tulge järgmine kord läbi!

Muideks, auto24ringil töötab ka driftitakso! Kel huvi, sel Google!

Tüdrukud said sildist õigesti aru – “line up” tähendab “ritta seadma”.

Saimon läks oma esimeses tandemsõidus vastamisi Erik Gregoriga. Kummagi sõit ei olnud ideaalne, kuid Saimon suutis siit võidu võtta. Tubli!

Saimoni pöial on ennatlik. Driftitüdruk ei ole veel võitjad välja kuulutanud. Isegi lipu asemel on veel vihmavari…

Sel võistlusel juhtus miski, mida meist keegi ei oodanud. Isegi ei lootnud. Veel rohkem ei soovinud! Tiimikaaslased sattusid tandemvoorudes omavahel kokku – seega üks pidi koju minema.
TOP8 sõidus jäi peale kogenenum tiimikaaslane Sander, ning saatis sõbra boksi puhkama. Mõlemat meest jäi näpistama fakt, et kummagi sõit ei olnud vigadeta ning üksteisele lubati, et järgmine kord teevad ühe korraliku tandemi. Ootan huviga.

Tiimikaaslaste duellist läks edasi Sander Saar (vasakul)

Finaali Sander küll ei pääsenud, kuid tal avanes 3.-4. koha sõidus täita oma üks põhieesmärkidest – saata koju härra Marco Prems.

Marco Prems (vasakul) vs. Sander Saar (paremal) on sel aastal pidanud üksteisele vastu astuma korduvalt.

Terrordriftteam’i liikmed omadele kaasa elamas.

Kummivilin, trummipõrin… Sander Saar kustutas Marco Premsi kolmanda koha lootused! Mehed tegid 2 suurepärast vooru – kokku 4 sõitu.
Peale esimest vooru oli seis niivõrd tasavägine, et kohtunikud otsustasid OMT ehk one-more-time’i kasuks, mis driftikeeles tähendab sama mis otsetõlkes: VEEL ÜKS KORD!

Suursugust rehvisuitsu, kõva mootorimürinat ja vinget show’d täis sõidud olid selle päeva tõeline nael. Nagu juba öeldud, tuli siit võitjana seekord välja Sander.

Sander sai karika ka kvalifikatsiooni võidu eest

Auga välja teenitud shampusedušš 3. koha puhul

Selle võistluse kokkuvõtteks võib öelda, et kui tiim kokku hoiab, siis koos jõutakse kaugele. Ja mitte ainult sõitjad vaid kõik, kes selle karuselliga kaasas on. Tulge vaatama juba sel nädalavahetusel Lätis, Bikernieki ringrajal, kuidas PROAM ja STREET klassi mehed jälle võistlustulle asuvad. Astuge läbi ka tiimi boksist ja tehke juttu, me ei hammusta (kui, siis ainult naised).

PRO klassi paremusjärjestus:
1. Benediktas Cirba (Leedu)
2. Mihkel Norman Tults (Eesti)
3. Janis Jurka (Läti)

PROAM klassi paremusjärjestus:
1. Kevin Luige (ABG Drift Team)
2. Margus Kalja (Green Drift Team)
3. Sander Saar (Terrordriftteam)

Lugu jätan lõpetama vanakooli-hõngulise pildi terrordriftteamist. Kohtumiseni rajal!
Terrordriftteam

Jälgi tiimi tegemisi ka instagramis ja facebookis:
http://instagram.com/terrordriftteam
http://facebook.com/terrordrift