Hull päev oli. Igas mõttes, nii heas kui mitte nii heas.
Hommikuse trennisessiooni võtan kokku inglisekeelsete väljenditega: “kiss the wall” and “wreck your car”! Mõlemal on omad võlud, olgem ausad.

Petrolheads toob alustuseks siinkohal välja TOP6 “seinakallistajat”. Mõni neist tegi seda veel kordi mitu aga anname teistele ka võimaluse, eksole.

6. Johan Halversen

5. Tuomas Yli-Knuuttila

4. Fredrik Sjödin

3. Piotr Wiecek

2. Kristjan Klemets

1. James Deane

Esikolmik toetas oma toruraamil ahtrit vastu seina usinalt. Täpselt see, mis oli äge.

Aga jätame nüüd selle subjektiivse ja mitteametliku tabeli ning liigume edasi kvalifikatsiooni juurde, kus paremusjärjestuse määrab ikkagi kohtunikekogu ning mille alusel selgitatakse parimad.

Kvalifikatsiooni 31 (täpselt nii palju masinaid edasi sai, sest ülejäänud lõhuti ära. Neid pilte me ei hakka teieni tooma, need on sotsiaalmeediaski saadaval) koht läks seekord Ingemars Jekabsonsile, skooriga 56.3.

Tõsiselt, tüüp on endale liiga ilusa driftika ehitanud ja ei julgenud sellega betooni lähedalegi minna. Isiklikult täitsa mõistan :) Vähemalt on teil ehk varsti põhjust oodata ühest ägedast masinast vähe pikemat ülevaadet.
Ahjaa, ööunele ei mõju kindlasti lihtsamalt fakt, et esimese ringi vastaseks James Deane :)

Kvalli 30 koht punktidega 61.3 ja Tõnis Kipper.

Ebamugav on vaadata selle masina sooritusi Laitses. Rammu kui Kalevipojal aga närvilisust rohkem kui prutaga põlenud Savikal. Isegi 40 lisakilo auto ninas pole suutnud seda põrgulist maha rahustada.

29. koht läheb Mark Needs´le, punkte samuti 61.3

Uhke nimega masin, mille taltsutamisega Mark eriti hakkama ei saanud. Ime, et terveks jäi üldse.

28. koht läheb meie mehele Eduard Vahemetsale. Silmasid kokku 64.

Tulistan puusalt ja ütlen, hirm betooni ees. Eks Eduard homme parandab mind, kui eksin :)

Koht 27 ja Adam Nagy. Punkte 65.7

Raske kommenteerida, kui pill ei käi ei peast, ega peast. Kakerdas selle raja kuidagi läbi ja ehk saavad homseks südame nurruma.

Liigume edasi, 26 ja Mihkel-Norman Tults.

Sama probleem, mis teistelgi eestlastel. Betoon. Eriti kui sellega juba ka tutvust tehtud. Muidu mulle Tultsi sõit meeldib, nurka ja suitsu on. Julgust üldiselt ka.

25. kohalt leiame Märt Kuvvase. Punkte 66.3

Kandideerib kõige koledama Supra tiitlile aga mõneti saan aru, kiiruga tehtud, et üldse sõita saaks. No ei ole Märt sõbraks saanud selle autoga. Südamevahetus aitas kaasa aga oleme näinud hoopis teist taset varasemalt.

Kohal 24 on NRR teine sõitja, Rait Lember. Punkte 67

Rait ehitas terve öö autot eelmise päeva avariist ülesse ja väsimusega saavutatud 67 punkti on igati okei. Homme on kindlasti paremas vormis, kuigi esimese ringi vastane Sjödin on pähkel.

Fredrik Oksnevad ja koht 23. Tervelt punkt rohkem eelmisest mehest.

Ma ei saanudki päris pihta, kui kõva mees see Fredrik on. Nagu sõitis ja siis justkui ei sõitnud ka. Vähemalt auto värv on lahe.

Kohale 22 driftis end Henri “Sõge” Puhmas.

Henri pole rajal palju käinud, kokkupõrkes Tultsiga on palju väärtuslikku liiva merre jooksnud. Ja sõgedust on kuidagi vähe. Peab kontrollima, kas ta on terveks saanud.

Blackjack ehk 21 on meil Elvijs Kezis skooriga 71.7

Ei oska midagi tarka öelda Kezise kohta, usume tandemitesse!

Liigume 20 parema hulka ja sel piiril on Kristjan Salmre. Sõit numbritesse panduna 72.

Oli teada, et natuke lahjaks jääb see E36 sinna aga igati arvestatava sõidu tegi. Ahhetama ei pane aga pead vangutama ammugi mitte. Tandemites saab olema jälitamine keeruline. Igas mõttes :P

Koht 19 kuulub mehele nimega Allan Lätt. Punktisummaks 74.

Allan tihti ei eksi aga see trennis betooniskäik oli kindlasti valus. Sain pildile, kus pooled rattad maad ei puutunud tribüüniesises hüpekas ja tõdesin kohe, et siit head nahka ei tule. Ei tulnudki. Õnneks Viimsi poistel on kuldsed käed ja pill tehti terveks ja rajale. Tulemuseks igati korralik kvallisõit.

Number 18 on meil Juha Pöytälaakso.

Jube ilus auto see E92. Igast asendist. 75.3 punkti ka täitesti okei, arvestades et pikka päeva ta rajal ei teinud. Vastaseks homme kohe, muide, Juha Rintanen ise.

Kohale 17 tuli kvallis Jarmo Luht, punkte 76.

Jarmo pärast mul üldse hallid juuksed ongi. Esimesest päevast alates. Sõidab kas punktirekordeid… või välja. Trennis võetud esimene betoonikaar, kus massiivne antitiib Allstars plakatitele tuule alla tegi, jääb pikalt mulle mälupilti. Keegi teine ei suutnud nõnda ideaalset kaart kaasa joonistada. Tiimipealik ja spotter Heikki ütles sellepeale, et “nii oligi mõeldud”. Ulme. Mis puutub kvalli siis absoluutselt kindlapeale minek, et mitte korrata auto24ring fiaskot.

Oleme jõudnud sujuvalt Top16´sse. Janis Eglite, punkte 77.3

Selle Egleni, keda meie teame, on veel pikk tee. Aga nagu ikka, on siin omad põhjused. Anname mehele aega. Pealegi on tandemid tema leib ja leiba süüakse homme. Isegi kui selleks leivaks sattus meie mees Luht. Vaatame, kas Egle on näljane.

Number 15 ja Soome superstaar Juha Rintanen, skooriks numbriliselt kaunis 77.7

Kergelt harjumatu koht meie põhjanaabrile, kuid auto pole enda oma. Samas treeningsõidud olid paljulubavad, kvalli läks vast võtma kindlapeale.

Martin Richards ja koht 14, punktidega 78.

Oleks inglaselt ehk natuke enamat oodanud aga lootused on homsetel tandemitel.

Kolmandaks parim eestlane ehk koht 13 ehk kuraditosin ehk Jako Pino ehk 79.3

Parajasti kui auto katki pole, sõidab täitsa vingelt. Eriti kui rõhk terve raja vältel üleval püsib :)

Ja nüüd päris tosin, koht 12 ja Ismail Salaih Norrast. Punkte 80.7

Turbotatud V8´ga E46. Mingeid erilise emotsioone ei meenu, järelikult Harju keskmine. Vaatame, mida tandemites teeb. Seal vastaseks Kezis.

Koha 11 saavutas poolakas Karkosik. 81 silma peas.

Kindel vend tundub. Tandemivastane on homme Puhmas ise. Eks vaatame, mida Sõge välja nuputab!

Top10 ja otsa teeb lahti Harold Valdma 82.3 punktiga.

Tiivata liigelnud Harold tegi kindlad sõidud. Üks mõnusama häälega pille üldse. Homseks esimeseks vastaseks norrakas Oksnevad.

Üheksas koht läheb rootslasele Sjödinile. Skooriks 82.7

Ei, see pole tandemi pilt. Vaid see pisike putukas on GoPro järgmine tase. Ahjaa, rootslane on “solid” tüüp ja Lemberil homme esimeses ringis tema vastu tegemist küllaga.

Kaheksanda positsiooni võitles välja Ingus Jekabsons. Punktisummaks 85.

Kvallis tegi Ingus seekord vennale silmad ette. Pikalt. Kas homme ka esimeses ringis Kuvvasele, tuleb ise kohale vaatama tulla!

Seitse vaprat jäänud. Nendest esimesena Christer Halvorsen Norrast. 86.3 punkti saagiks.

Gulfi värvides S15´ga sõitev Christer saab ellikate esimeses ringis kokku eestlase Tultsiga. Norrakas on stabiilne vend, saab huvitav olema!

Kuuendaks platseerus 86.7 silmaga Stolarski.

Muud ei oskagi kosta, kui et Adam Nagy´ga nad homme nagistama esimeses raundis hakkavad. Arvestades Bartoszi skoori, papist poiss just pole see poolakas. Kas ta isegi mitte valitsev Poola meister pole?

Viies koht ja ühtlasi parim eestlasest kvalifitseeruja – trummipõrin – kerge üllatus? – Kristjan Klemets skooriga 89.3

Miks üllatus? No sellel hooajal pole mees rooli lapata just palju saanud. Kaks inimest käis küsimas, et mis me selle Craciga teinud oleme. Esiteks sai auto uue südame ja teiseks… noh, mul on teooria aga see on piisavalt isiklik :)
Ahjaa, homme esimene ring kohe Etsi vastu. Eestlaste siseasi.

Esimene kaotaja(?) ehk neljas mees kaugelt maalt, Ryan Tuerck. Ärge seda “kaotaja” sõna nüüd väga tõsiselt võtke, kvalliga ikkagi tegu :)

Kõik sõidud teeb proff ühte auku. Stabiilselt. Homme on huvitav näha, mis saab, sest mees mitte ühtegi tandemit sel rajal veel sõitnud pole, isegi proovinud mitte. Esimene ring Mark Needs´i vastu ning päris mitmel eestlasel on võimalus homme tema vastu kätt proovida. Jarmo Luht eelmine aasta Riias sai.

Kvalli auväärsed kolm parimat, esimesena Jack Shanahan. Sama skoor, mis Ryanil aga parem teine sõit andis poisiklutile eelise.

Probleemid autoga väga sõita ei lasknud aga kui sõitis, tegi seda hästi! Selline “Kevini komeedi” koopia, tundub. Meie mees Kipper saab au poisi elu homme loodetavasti raskeks teha.

Teine koht punktidega 96.3 ja James Deane.

Pole see poiss ilmaasjata “jumalteabkuimitmekordne” Iiri meister. Esimese ringi null silma ja mees tegi teises ringis ikka seda, mida kõik see varasemgi aeg – sõitis üle 90 punkti sõidu. Kahel päeval nähtu põhjal minu eelistus Laitses. Ingemarsil saab homme keeruline olema juba esimeses raundis.

Ja siit ta tuleb, Drift Allstars Estonian GP kvallivõitja Piotr Wiecek! Ja punkte ilusad 97.
Võtame nüüd hästi rahulikult ja kerime sündmusi natuke tagasi.

See oli tänases trennis tema põhiauto. Õnneks kui sul on varuautona Skyline ootamas, pole elul väga vigagi.

Oleks siis varuauto natukenegi armu saanud. Ei! Segane poolakas Piotr hõõrus sellega mööda rajaserva pea igas ringis. Ja nautis. Homme naudib ta aga kvallivõiduga kaasnenud esimesest ringist automaatset edasipääsu ja edasi saab Piotri seltskonda teises ringis nautida kas Egle või Luht.

Vot nii, sõbrad. Läbi lappasime need 31 tüüpi, kes homme tsirkust ja showd pakkuma hakkavad. Tähelepanelikumad on märganud meie blogi üleval “LIVE” punast kirja. Seal on ellikatabel juba ilusti nähtaval ja homme tekib kui imeväel sinna ka chätiaken, kus ma teiega võistluste ajal jutustama hakkan. Olgu öeldud, et parimad säutsud, kommentaarid ja tervitused loeb Kaspar kõva ja selge häälega homme kõigile kohapeal olevatele ka ette, seega ootame aktiivset osavõttu! Lisaks on ellikatabel suurepäraseks täienduseks Drift Allstars LIVE-striimile, et olla kogu võistluse vältel kursis rajal toimuvaga.
Nüüd aga kohtumiseni juba Laitses Drift Allstarsi finaalis!