Erinevad inimesed naudivad erinevaid asju. Kes soovib leinata, kes kihutada, Ridala vallas mõlemat samal päeval teha ei tohi. Eks see ajalugu ole kohati kole küll, aga laupäeval muru kasvas ja vihma sadas, võiks ju ka muid asju teha… Valitsejamehed olid siiski otsustanud, et sellekevadine One Mile Challenge toimub pühapäevasel päeval. Tagantjärgi tarkusena olgu märgitud – vedas! Ilm oli küll pisut tuuline, aga siiski ilus, mis meelitas kohale rahvast igas vanuses.




Hulk rahvast tähendab alati ka erinevaid huve ja maitseid.



Sellest aastast on lisandunud võistlusele uus klass – elektriautod! Suuruse/kiiruse järjekorras:
130 ja iMiev

149 ja Leaf

201 ja Model S

Rando kirjeldab miilisõidul 86 kWh/100km kohta elektrit tarbiva Leafiga sõitu sedasi: “Elektriautoga ühe miili kiirendust sõita on põhimõtteliselt ainult natukene igavam kui jälgida kivi erodeerumist, värvi kuivamist, muru kasvamist või noh, teha midagi muud väga igavat.” Seda siis selles võtmes, et auto saavutas ca 700 meetriga tippkiiruse ja siis ülejäänud aja hoidis seda. Muide, igapäevane keskmine kulu on Leafil ca 14kWh/100km. Tesla täpset tarbimist pole teada, küll aga vähenes Teslal range 15km võrra. Kes tahab, arvutab siit endale huvitavaid seoseid, kes ei taha, loeb edasi.

OMC-d võib julgelt pidada kõige mitmekesisema autovalikuga autospordi ürituseks. Kuskil mujal ei näe te rohelist kingakarpi võistlemas motoriseeritud majaga, mis katab kogu lennuvälja ühtlase halli tomuga.


Või kahe mootori ja kahe käigukastiga põrnikat Rootsi sedaaniga?


Alati on miilisõidul kohal kohalik otsesõidu raskekahurvägi, iga aasta nad küll ei sõida, kui aga seda teevad, siis võitlevad nad ainult võidu nimel.
Juhani Kautto on alati rõõmus, vahet pole kas esimene või kolmas koht.

Viljar Mäesepp seekord ise rajal ei käinud, küll aga tegid tema töökojas hella kätt näinud autod peaaegu puhta töö.

Autod kipuvad iga aasta järjest kiiremaks minema, Kiltsi lennuvälja rada kahjuks aga pole vein, mis ajaga paremaks läheb, mehed, kes korduvalt 300km/h kandis sellel lennuväljal madalalt lennanud, ütlesid, et nii hullu raputamist pole varem olnud. Eks oma panuse sellele ebamugavusele andis ka üsna vali tuul. Viperile mõjub selline kombinatsioon kokku sedasi:


260+ kiirused autodele armu ei anna, venitatakse detaile üsna karmi jõuga laiali.


Aga mis siin ikka tühja heietada – päeva lõpetas Roul uue rekordiga, 327km/h!

Ja Virgo ei saanud jälle 300 piirist jagu… Suve lõpus uuele katsele?

Kokkuvõttes oli jälle tore päev, tulemused leiate siit: http://onemile.ee/?lang=et&page=tulemused&year=2014
Ülejäänud pildid siit: http://galerii.petrolheads.ee/thumbnails.php?album=61

Täname kõiki osalejaid, korraldajaid, pealtvaatajaid ja kohtume 16. augustil sügisesel OMC-l.