Ühel päeval helises telefon ja teisel pool teatati, et läheb asjaks. Mina ei saanud midagi aru, aga vedasin end õigeks ajaks Der Tank nimelisse reklaamagentuuri, mis oli muideks sel aastal reklaamauhindade jagamisel kõige rohkem auhindu noppinud. Kohapeal aga selgus meeldiv uudis. Nimelt, minu ülesandeks on luua uue Saku alkovaba õlle kogu reklaamkampaania visuaalne osa. Nii foto, kui ka video!


foto: sergeizjuganov.com

Aga põhjus, miks ma sellest asjast üldse selles blogis kirjutan, on tegelikult väga lihtne. Kampaania peaauhinnaks on driftivõistlusteks ettevalmistatud Nissan 200SX. Mattvalge ja Rocki brändinguga kleebitud. Juba aasta algusest on driftihuviliste seltskonnas liikunud jutud ja kõlakad – kellele auto kuulub, kas on seda võistlusradadele oodata? Internetifoorumitesse on isegi mõned üksikud udused spioonipildid lekkinud. Sellest esmaspäevast on aga kõik küsimused justkui iseenesest endale vastused saanud. Iga soovija saab auto endale võita, piisab vaid Zero ostmisest!

Aga asja juurde. Teostamine tundub suhteliselt lihtne, eks? Tegelikkuses on see raske 15 inimese töö koordineerimine, arvestama peaks näiteks autojuhtide, treilerite koormusega (et vahepeal ei peaks nad Nissani asemel mõnda Ferrarit ARK esmasele ülevaatusele viima); driftipilli juhiga, kes igapäevaselt näiteks juriidika alal töötab. Modellid, jumestajad, stilistid, agentuuri loovjuhid ja produktsioonimeeskond. Ei tasu unustada ka meie kõigi lemmikut – Ilmajumalat (igaks juhuks kirjutan suure algustähega, et järgmiseks korraks mitte ära sõnuda). Kõige tipuks on pidevalt tunda tähtaja lähenemist. Lähteülesandeks, nagu selliste projektide puhul ikka, mõned näidisfotod koos värvigammaga, et kujutada ette, kuidas lõpptulemus peaks välja nägema. Video puhul söödeti ette minu kunagine käeharjutuseks tehtud VW Beetle tutvustusklipp ja mõned eelviimase hooaja Top Geari videod. Hea küll!

Nagu öeldakse, I like when all plans come together. Nii ka sel korral, ei ole midagi ületamatut. Modellide ja auto pildistamisele kulus üks päev ja möödus see mõnusalt lennates. Andsin fotod kohe disainerile üle ja mõne päeva pärast oli kaunis plakat valmis.

Kõige rohkem tegemist oligi tegelikult videoga. Reede hommikuks oli kogu varustus bussi paigutatud, meeskond peal ja sõit Haapsalu suunas võis alata. Kuigi autod.ee treiler koos 200SX-iga oli meist mõned minutid eespool, lubasime endale kiire peatuse Haapsalus Teele kohvikus, mis vaatamata päevale ja kellaajale päris rahvarohke oli. Kõht täis ja mõne minuti pärast olimegi juba lennuväljal. Kuna meie kohal oli veel ilus päike ja saarte poolt oli näha ähvardava kiirusega lähenemas tumehalli pilvemassi, siis ei olnud muud valikut kui hakata kiiresti tegutsema. Vedas, et suutsin oma esialgselt reede hommikule planeeritud teise projekti teostamist neljapäeva peale tõsta ja jõudsime Haapsallu mõned tunnid varem, muidu oleks olnud olukord päris nukker. Lisaks, treileri pealt autot maha ajades selgus, et bensiinivarud on päris olematud ja niikaua kui asenduspiloot Fred tanklast kanistriga kütust tõi, tegime me seisvaid ilu-shot‘e. Vahepeal käisid samal platsil instruktorite eestvedamisel õppesõitu harjutamas algajad autojuhid ja kamikadzed (rattalubade omanikud). Õnneks ei näinud nad, mis trikke me hiljem tegema hakkasime, sest vastasel juhul oleks neil meiesuguste huligaanide tõttu süda seisma jäänud.

(fotod: Karl Kasepõld)

Viimased kaadrid tuligi võtta sisuliselt paduvihmas, kus mingist rataste alt tulevast suitsust ei saanud juttugi olla. Küll aga oli autojuhil keerulisem autot pidevas libisemises hoida.


(režisööri näol on selgelt näha suurt muret :))

Nüüd on aga kogu projelt edukalt lõpuni viidud ja lõpptulemust saab vaadata siit: www.rock.ee/zero
Samuti näeb klippi kaubanduskeskuste siseekraanidel ja plakatid on mööda linna seintel üleval. Kes näeb linnapeal mõnda plakatit, võib sellest foto teha ja siia postitada.

Video:

Kokkuvõttes: suur aitäh abi eest: Marko, Markus, Karin, Kadri, Kaarel, Birgit, Karl, Piret, Merle, Fred, Erlend, Silver, Vallo ja Sven :)