Täpselt nii võib möödunud reedel selle kergelt hullumeelse tegevuse Kuutsemäel kokku võtta. Kes veel peale sellist meediakära ikka ei tea, millest jutt siis olgu selgituseks öeldud, et autod sõitsid drägi. Mäest üles. Lumel.

GoPro on täiesti lahe firma. Umbes nagu Red Bull. Ehk siis kui kellegil on mingi äge mõte (antud hetkel Eesti Audi Klubil), on nad platsis. Erand polnud seegi kord. Kuutsemäe Puhkekeskus oli riigi suurima margiklubi mõttega nõus, et pillid võiks ühest nende nõlvadest ülesse tuisata ja GoPro taas arvas, et tasub oma õlg alla panna küll. Tulemuseks GoPro Uphill SnowDrag!
Ja kuna Petrolheadsist on 60% tegelasi samuti Audi Klubi sügavate krässus juurtega, polnud midagi imestada, kui meiegi kohal olime. Nii pliiatsi, kaamera kui mikrofoniga.

Reedel kulus kolmel musketäril (GoPro, Audi Klubi, Petrolheads) paar tundi, et Kuutseka üks nõlv muuta täiesti arvestatavaks võistlusrajaks. Kuigi ilmataat pole terve Skandinaaviaga see talv sõbralikult läbi saanud, oli puhkekeskus kunstlume ja kõva töö arvelt täiesti normaalse nõlvaga maha saanud. Distantsiks korralikud 100,5m ja drägi kuusepuu-andurid-kõik jutud. Nagu päris, noh! :)

Tehnilisse kontrolli saabus 32 masinat, kõik varustatud nelikveoga. Enamuses loomulikult Audid aga paljuks ei pidanud quattrosid ja nõlva alistama tulla ka Mitsubishi Evod, Subaru Imprezad ja mõned täiesti lahedad maasturid.



Hea meel oli korraldajatel näha ka nõnda palju inimesi raja äärde kogunemas, ilmselgelt Uuno raadios ja sotsiaalmeedias tehtud reklaam oli inimesteni jõudnud. Seepärast oli vaja mõned korrad ka rahvast korrale kutsuda, kui rajale liiga lähedale tikuti aga ei midagi ületamatut! Rada ise oli sellesmõttes huvitav, et ega finishis siis ekstreemne sõit lõppenud! Pigem vastupidi. Kuna tagasisõiduks boksi oli vaja terve mäenõlv vallutada, pidi peale ajavõtujoont lihtsalt peal hoidma ja lootma, et järsemgi tõus ületatud saaks. Ütleme nii, et see osutus keerulisemaks kui võistlustrass ise! :)



Võistluste enda ametlik käekäik pikk ei olnud, sest juba teises paaris startinud raske Mitsubishi Pajero kaevus peale finishit kohe lumme ja tekitas sinna arvestatava kraatri, mida teistes paarides edukalt edasi õgvendati. Audidel endil mäega suuri probleeme polnud, püsiv nelikvedu on nõnda tõhus, et lubaks võtta järsemaidki tõuse. Hea oli näha mitte viletsamaid etteasteid ka Evode ja Imprezade poolt. Esimese hooga ei saanud vallutusretkega tippu hakkama suured ja rasked maasturid, kuid hiljem käredamad masinad-piloodid selle vea parandasid. Tippu välja läks näiteks nii Viljar Mäesepp oma RangeRover Sport´ga kui ka Riivo Sinijärv oma hirmsuure DodgeRam 1500´ga.






Kuna esimese vooru lõpuks oli mäenõlv saanud valu 16 masinapaari käest sedasi, et vaod ulatusid põlvedeni, otsustati kiire nõupidamise järel, et kallis ajavõtutehnika korjatakse eest ja lastakse masinad peale terve nõlva ulatuses niiöelda vaba rajana. Tugevad 20minti klubi poolt tööd ja tuld! Tundus, et otsus oli antud tingimustes suurepärane, sest piloodid said sõita rohkem, kui algse drägiformaadiga oleks õnnestunud. Rahvas elas häälekalt kaasa, sest mäkketõus on parajalt sõge ja napid miinuskraadid ei tekitanud mäelseismiseks takistusi.









Siiski võtame kokku ka esimese vooru põhjal väljasõidetud tulemused, sest võitjaid tuleb tunnustada ja kätel kanda. Kui algselt pidi võidusõit mäkke toimuma bracket-põhisena siis võistluste käigus sai otsustatud, et lugema jääb ikkagi kiireim aeg, sest olud bracketi jaoks olid rajapooltel liiga ebavõrdsed. Ja nõnda saigi esimese koha Tarvo Järv ajaga 8.328. Istumise all oli mehel Mitsubishi Evo X, mis näitas lisaks heale kiirusele ka head sõidujoonevalikut. Teiseks tuli Karel Piiroja Audi S4´l ja seda ülinapi kaotusega – ajaks 8.332. Kolmas koht taas Audile, Ivo Taavel juhtis oma Coupe läbi lumepudru mäe otsa 8.541 sekundiga! Kuigi teises voorus sõideti kaks korda ka aeg 8.2 sekundit, siis olude tõttu ei saanud kõik osalejad kahjuks normaalselt teist vooru läbida ja nõnda jäeti kehtivaks ainult esimene voor. Igatahes õnnitlused võitjatele ja eriline tervitus ainsale naisvõistlejale Liis Liströmile, kes vaatamata esialgsetele ebaõnnestunud katsetele oma elektrisinine “Prezza” mäeotsa saada end siiski kogus ja rahva kõva kisa saatel selle mitmel korral hiljem vallutas. Vot on julge plika!






Petrolheads surub viis pihku Kuutsemäe Puhkekeskusele, Audi Klubile ja GoPro´le ning loomulikult kõikidele sõitjatele-võitjatele. GoProlt on varsti oodata ka ürituse ametlikku videot, mis tõotab tulla vinge! Seniks aga vaadake Kanal2 kokkuvõtet!

Vaata rohkem pilte meie – galeriist!