Selle teenuse pakkujaid on Eestis mitmeid, nii ametlike esinduste juures kui ka eraldiseisvate ettevõtetena.

Saime kokku mobile24.ee meestega ja ajasime sel teemal veidi juttu, et saada selgust, kuidas see väljamaalt auto soetamine siis lõpuks ikkagi käib. Lugusid-legende on palju liikvel, mis neist tõsi, mis mitte, sellele tahtsime vastust. Aga siis algusesse. Tahad välismaalt omale autot, sest kohapeal ei ole mitte ühtegi sobilikku valget autot.

Algab kogu protsess sellest, et mõtled välja, mis autot sa siis omale ikkagi tahad. Näiteks tahad omale valget autot, aga Eestis ei ole ühtegi, küll aga leidsid interneti seest ühe valge auto, mis sulle sobiks. Vaatad kuulutust ja pilte, vesistad ja kujutad ette, et kuidas sellega sõita oleks. Boksermootori plärinal põldude vahel üle küngaste kurvist kurvi…

Siis avastad, et tegelikult ei oska keelt, ei julge niisama suvalisele internetitüübile raha ka kanda ja kuidas üleüldse selle auto Eestisse saab? Transiitnumbrid-kindlustused, Poola mustlased ja kõik muud hirmuäratavad juhtumised aegadetagustest seiklusjuttudest autotoojatelt. Isu hakkab kergelt kaduma ja proovid ikka siit lähedalt midagi sobilikku leida, aga no ei ole. Uut autot pool aastat ka nagu oodata ei taha…

Võtad uuesti lahti mobile24.ee lehe, saadad päringust autokuulutuse lingi ja jääd ootama, et mis nüüd edasi saama hakkab. Ühel hetkel saad ühendust mingisuguse Kuldari või Villyga kes ütlevad, et anna raha meile ja su elu saab varsti ilus olema. Kõlab veidi kahtlaselt, aga mis seal ikka. Kutid teevad kiire taustatöö, et kas tegu on päris müüjaga või on mingi saksa türklane, kes üritab sind igal võimalikul hetkel üle lasta. Päringud siit-sealt, ettevõtetega asi lihtsam, registritest saab üsna palju vastuseid, eraisikutelt tuuakse mõni üksik väga spetsiifiline auto ainult.


Kui tahad autot liisingusse saada, nagu enamusi igapäevaautosid tahetakse, siis avaldused pankadesse ja jääd ootama, et nad su unistusele pidurit ei vajutaks.

Kui pangalt sobiv pakkumine olemas, siis mida teha oma vana käulaga? Üritada müüa? Komisjonimüüki? Anda sissemaksuks? Kolm variant, väga erineva iseloomuga. Esimesega neist saad ilmselt kõige rohkem raha ja kõige rohkem peavalu. Komisjonimüügiga saad vähem raha, aga müük võib ikkagi üsna pikale venida. Kolmas variant on jätta auto sissemaksuks. Sellega saad sa küll sissemaksusummaks kõige väiksema numbri, aga sa ei pea jändama auto müügiga. Jätad oma auto sinna kust uue auto kätte saad. Ja seni, kuni uus veel alles veereb sinu poole, saad rahulikult sõita, sest keegi pole veel su vana autot ära ostnud.

Mugavusteenus sisuliselt, aga mugavus maksabki. Ja vahepeal võib see lõpuks ka odavam olla, sest auto on sinu käest läinud ja sa ei pea sellega enam tegelema, ühel hetkel võib ise müües müügiga kiire hakata ja siis lastakse tavaliselt ka hinnas üsna kõvasti järgi. Auto tellitud, panga nõusolek olemas, nüüd tuleb ainult oodata, et saaks juba oma uue kaariku istmesse istuda ja nautida. Auto tuuakse treilaga või konteineriga Eestisse, ei mingit ööpäev jutti risti läbi euroopa võiduajamist.

Kui auto nädal-kaks hiljem kohal on, siis mobile24.ee kutid kontrollivad auto üle, võtavad arvele, ajavad pangaga paberid korda ja uurivad sinult, et kas sa soovid veel midagi autole lisada. Näiteks talverehvid, kärukonks või katusetelk? Needki saab liisingusse sisse kirjutada ja ei ole eraldi muretsemist. Garantii? Paljude uuemate autodega pole mingit muret, kehtiv tehasegarantii on olemas või saab seda pikendada väikse lisaraha eest.

Kui tehasegarantiid aga enam ei saa, siis on võimalik väike garantii ikka. Tehakse veidi põhjalikum kontroll margiesinduses, natuke rahakulu juurde ja olemas. Siis tõmbad viimased konksud paberitele ja saadki sõitma minna oma uue autoga.

Hobiautodega nii kiirelt asi tavaliselt ei käi, kui sa just mingit konkreetset autot leidnud ei ole. Kui sa tead, mida sa tahad, siis see auto sulle ka leitakse. Leitakse ka võimalus kohapealseks kontrolliks, et riske maandada ja kindlustatakse loomulikult ka transport. Kohapeal tehakse veel täiendav kontroll autodele, et klient ikka saaks selle, mida ta soovis. Näiteks valge auto, mille kontrollisime isiklikult üle. On küll valge. Ja sõidab.

Nupud on ka salongis olemas. Kontrollisime.

Proovisime kõik nupud üle. Kõik töötavad.

Kui kõik järgi proovitud ja kontrollitud, siis lepitakse aeg ja koht kokku, kus oma uue auto kätte saad. Ja su elu ongi edaspidi parema auto võrra nauditavam. Nägemist!

PS! see 718 on üks kuradi hea auto. Isegi S versioonina. Tavalised käbid ei pea küll veojõukontrolli nuppu näppima, pole nii suuri mune ja oskusi, et ilma kontrollideta parem oleks. Isegi kui selle kollase tulukese vilkumagi saad, siis on see ka rohkem selline vanaema näpuvibutuse moodi: “Noh, mis see nüüd oli? Ära rohkem nii tee, vähemalt mitte lähema minuti jooksul”