HGK Drift Challenge 2016

Lähme nüüd ajas tagasi ja vaatame, mida lätlased Riias septembri alguses korraldasid. Lätlaste tase drifti sõitjate, autode ning ürituste korraldamise vallas on meile teada. Selle iseloomustamiseks sobib üsna ilmekalt Ardo Kalda aastatagune väljaöeldud fakt “Jump for Drift 2015” üritust kommenteerides: „lätis sõidab iga vanaema tandemeid.“ Umbes enam vähem vist nii ongi.

Olgugi, et sõitjate poolest suudame ka meie vapralt neile rajal vastu panna ja seda nii PRO, PRO-AM kui STREET klassides, siis sellest hoolimata ei saa me veel vastu faktile, et lätlastel on olemas oma esinumber nii Drift Allstars’i kui Formula-D sarjas. Ehk kunagi siiski?

HGK Racing Team’i näol on tegemist lätlaste ühe kuulsaima garaaźiga, kust on tulnud ja kus produtseeritakse vahetpidamata paljut põnevat – nii ringrajale kui drifti-scenesse. Just nendesse samadesse drifti-pärlitesse istutati HGK Racing Teami 10 tegevusaasta tähistamise puhul kolm Formula-D sõitjat – Ryan Tuerck, Chelsea DeNofa, ekssõitja Matt Powell ning muidugi Kristaps Bluss.

Senini olin harjunud nägema selliseid rahvusvaheliselt tuntud nimesid heal juhul mõnel Baltikumi Allstars sarja etapil ja maksimaalselt ühte Formula-D meest, siis lätlaste kavatsus tuua ühele ja samale võistlusele lisaks enda superstaarile ka kolm tema konkurenti lombitagusest sarjast, tõotas seda, et võistlus tuleb midagi muud kui pelgalt tavaline asfalti nühkimine. Ühtlasi üllatusin, kui nägin HGK ürituse tarbeks uuendatud konfiguratsiooniga rada. Vana hea hullumeelne track oli venitatud lõpuosas pikemaks häid tandemeid võimaldava vasak-poognaga, kus võimalus vastasele tõeliselt külje alla ronida. See tekitas tunde nagu vaataks live-ülekandes mõnda Formula-D etappi. Ülimalt põnev!

Unustades nüüd hetkeks need kuulsad välissõitjad ja rääkides ka ülejäänutest, siis kõik need mehed seal üritusel olid täpselt sellise tasemega, et piisava oskuse ja õnne puhul koht TOP4 välja sõita polnuks probleem. Juba alates soojendussõitudest peale käis kõva andmine ja pillidele armu ei antud. Minu kogu positiivset meeleolu varjutas vaid 2 fakti – tüüpiline Eesti ilm ning enne tähtsaid hetki ülesütlev tehnika. Vaatamata kogu öö kestnud vea otsimisele ja auto parandamisele ei jõudnud treeningsõitudest kaugemale kumbki eestlane. Seega olid nii Kristjan Salmre kui Jako Pino mõlemad väljas juba enne võistluste ametlikku algust, millest muidugi üsna kahju. 

Õnneks ei peletanud vihm ära pealtvaatajaid ega hirmutanud sõitjaid, vaid muutis kogu ürituse kulgu veel rohkem ettearvamatuks. Vihmamärja Bikernieki rajakivide otsa komistasid üsna paljud. Näiteks ei saanud Jekabsons tandemsõitude alguses kohe kuidagi vedama ning suutis teha ühes ja samas kurvis kolmest kolm, kui põrutas kolm korda rajalt samamoodi välja. Stabiilsuspunktide eest väärinuks ehk esikohtagi, kuid paraku neid kohti sellel üritusel välja ei jagatud.

Kogu driftipeo ainus one-more-time sõit määrati Ivo Cirulise ja Dawid Karkosiki tandemsõitude järel.

Jättes apsakad välja, siis olid kõik ülejäänud sõidud tasavägised ja vaatamist väärt. TOP16 langesid lisaks Ingemars Jekabsonile, Ivo Cirulisele ja Edmunds Erglisele ka Janis Eglite Pawel Trivela vastu ning selle hooaja komeet Andrius Vasiliauskas Kristaps Blussi vastu. Seega oli Kristaps Bluss ainuke lätlane, kes edenes TOP16’st edasi.

TOP8 läks Bluss kohe kokku ka Eestis korra võidutsenud Wiecekiga. Oma sõidus Bluss eksis ning Wiecek sai edasi. Lisaks Wiecekile tagas koha TOP4 ka tema meeskonnakaaslane Dawid Karkosik. Mõlemad mehed sõitsid kogu päeva vältel läbi vihma vägagi kindlalt. Ja Wiecek… kurat kui kiire see mees rajal on!

Ülejäänud TOP8 sõitudes võitles DeNofa Trela ning Tuerck Borkowski vastu. Nendes tandemites tulid hästi välja Formula-D meeste kogemused. Tugevad sõidud ja kindel edenemine TOP4.

TOP4 paarid tulid seega huvitavad ja kogu üritus oli sellest punktist alates Poola versus USA maavõistlus, kus võitjat oli vägagi raske ennustada – DeNofa Wieceki ning Tuerck Karkosiku vastu.

Sarnaselt TOP8 sõidule pääses Wiecek jälle edasi tänu enda kindlale sõidule ja vastase eksimusele, sest just esimeses sõidus tehtud viga maksis DeNofale koha finaalis. Täpselt samamoodi läks ka Tuerckil. Spinn vahetult enne finiśijoont viis Karkosiku kullavõitlusesse ning võitja väljaselgitamine oli poolakate lahendada. Nii finaal kui kolmanda-neljanda koha sõidud sõideti stiilis door-to-door, kus finaalis jäi peale Wiecek ning kolmandaks tuli tasavägise tandemi järel Chelsea DeNofa.

HGK Drift Challenge TOP4:

  1. Piotr Wiecek (Poola)
  2. Dawid Karkosik (Poola)
  3. Chelsea DeNofa (USA)
  4. Ryan Tuerck (USA)