Pool üksteist jalutades mööda Harju tänavat Raekoja platsi suunas, oli juba näha ilminguid, et midagi on teoksil. Noorte hordid, varustatud kaameratega, olid kohad sissevõtnud Harju mäel. Ilmselgelt midagi oodates.

Ka meie ootasime, nimelt ärevust. Ma olin täiesti kindel, et see tuleb. Väliskeskkonnas näha suurel hulgal luksus -ja superautosid on midagi muud, kui messihallis neid silmitseda. Ja lisaks ma teadsin, et näen The Hoffi. Nimelt oli Knight Rider vanal hääl sovjetiajal enam-vähem ainuke väljapääs karmist reaalsusest läbi Soome telekanali tõelisse meelelahutuse maailma. Seega õhus oli midagi.

Kuna meile jooksis aeg-ajalt ka siseinfot elustiiliralli kulgemisest alates Kopenhagenist, olime kursis faktiga, et paarkümmend pilli üldse laevale ei jõudnudki ja nad saabusid otse Tallinnasse. Seda, et üks nendest ka David Hasselhoff oli, siis me veel ei teadnud. Aga oli juba tund planeeritud algusest varem kohal meeldivalt palju publikut, mis andis oletada, et eestlastele meeldivad kas ägedad pillid või kuulsad staarid. Loodetavasti siis mõlemat.


Koha publikus oli sisse võtnud ka endine Guns ´n Roses´i kitarrivirtuoos Slash?

Küll aga ei teadnud me veel seda, et Vene-Eesti piir ja teekond Tallinnasse osalejatele parajaks kolgata teeks osutub. Ja seda mitte teeolude tõttu, vaid teatud struktuuride “jõudemonstratsiooni” tõttu. Jah, Petrolheads ei propageeri mingist asendist kiiruseületamisi avalikel teedel aga selle valguses oleks võinud kogu olukorra lahendada nii, nagu Vene pool tegi – politseieskort piirini ja mitte ainsamat probleemi. Aga kuna me oleme positiivne kaader, jätkamegi selles valguses ja unustame kõik muu.


Vasakul Hasselhoffi Audi R8 V10 5.2

Umbes lõunaks oli selge, et kõik autod pikaks veninud Narva – Tallinn otsa tõttu Raekoja platsile ei jõua. Seega oli meil superhea meel, et laevast mahajäänud autod juba varakult Raekotta jõudsid koos eluaegse showmehe David Hasselhoffiga. See, millise kergusega ta rahva käima tõmbas, oli nauditav. Ilma naljata, ta vist lõi käed kokku kõikide kohaletulnud pealtvaatajatega.


Aastad väga hullusti mõjunud pole, energiat jagus The Hoffil teistelegi jagada.

Kuna olukord saabuvate autodega oli, nagu oli siis algsete tulema pidanud autodest jõudis sihtkohta ehk umbes 40. Loomulikult oli see masinapark ulmekirju – Ferrarid, Lamborghinid, Bentleyd, Porsched, Audid. Rahvale tõelisteks maasikateks ka peakorraldaja Maximillion Cooperi ja räpi superstaari Eve´i Morgan Aero, rulalegendi Tony Hawki Land Rover Defender ja loomulikult Jon Olssoni Rebellion! Viimane oli nii radikaalne masin, et sellest peaks eraldi loo tegema. Sõita seal ilma kõrvaklappideta polnud võimalik ja kiire pitstop Tallinnas kestis napid 15 minutit. Siiski sai kohaletulnud rahvas auto ära näha ja vast pettuma ei pidanud!


Maximillion Cooper ja Eve ning nende Morgan Aero.


Eve oli pingelisest Vene – Eesti trassist väsinud, staarile kohaselt siiski näpud püsti.


Jon Olssoni Ultima GTR on saanud Audi R18 LeMansi prototüübi välimuse.


See mees on tõeline hull, sest sõita autoga, mille istmed on puhtast süsinikust ja ilma igasuguse pehmenduseta 3000 miili, ei saa muud tähendada.


Oma kohalolekuga õnnistas ta meid vaid loetud minutiteks. Koheselt paugutas staarsuusataja edasi Riia poole, sest kohustused sponsorite ees hingasid kuklasse.


Õhtul lubas mees oma kaunilt kaaslaselt massaži välja rääkida. Naine aga ei näidanud vähematki väsimust või tüdimust selle hirmjäiga putukaga läbitud kilomeetritest.


Järgmise suure staarina saabus rahva ette Tony Hawk, kes on moodsa rulasõidu suurim nimi. Tema autoks on Twistedi tuuningukojast läbi käinud Land Rover Defender ja see oli legendi kuues Gumball!

Eraldi tooks esile paar radikaalsemat pilli veel. Üks nendest justkui otse liivadüünidelt tulnud ja käsitööna valminud Local Motors Rally Fighter. Masinal nimelt Chevy LS mootor vastavalt tellimisele ja loomulikult puur. Tundus olevat vedrustuselt ideaalne meie oludesse :)

24″ velgede ja 405 laiuste tagarehvidega ufonaut, prints Badr Bin Saad valduses, polnud ka just lihtne vaatepilt ja kui masina erinevad kattepaneelid lahti sõitsid, paljastus teravamale silmale C5 Corvette peale ehitatud “monstrum”. Kaameratele ta meeldis, meie jäime oma kommentaarides pigem vaoshoituks.


Ägedaid värvilahendusi ja disaine jagus igale maitsele.


Inglaste duo. Kõige ees McLaren ja tema sabas Jaguar XKR.


Esiplaanil lahtine McLaren MP4-12C, millele järgneb Porsce 997 Turbo.


Nissan 370Z.


Corvette ZR-1 kasutas Michelin Pilot Sport Cup rehve, mis peaks suutma 640 hobujõudu maha kanda. Iseasi, mis vihmas juhtuma hakkab.


Ferrari 458 Spyder


VW Põrnikas aastast 1966 ja meeletud 35hj pidi olema parim valik Gumballile.


Battery tüdrukud leidsid oma lemmiku.


Ühed kaugeimad külalised Tallinnas. Nimelt oli tegu ekipaažiga Venezuelast.

Üldiselt tuleb publikule müts maha võtta ja samuti ilmataadile. Viimane rahvast alt ei vedanud ja kompenseeris pika ooteaja täiesti mõistliku temperatuuri ja päikesepaistega. Loodetavasti Gumballerid meie hirmpeenest politseiriigist ära ei ehmatanud, kuigi üks sõitja vandus küll, et ta pole kunagi nii palju patrulle elus korraga näinud :)
Ps. Ahjaa, tund hiljem Koplis sai taas näha esimese kohaliku linnakangelase imevõtteid oma ilusa X6´ga, kui masina tehtud manööver oli ohtlik nii mitmel tasandil. Aga seda kahjuks seadusesilm ei näinud :(