Drifting sai alguse 1970. aastatel Jaapanis, kui kohalike kereautode meistrivõistluste esiotsa mehed avastasid, et toonaste diagonaalrehvidega õnnestus külglibisemisega saavutada suurem kurvist väljumise kiirus. See imelik tehnika jäi silma paljudele fännidele ja oma oskusi otsustati proovile panna käänulistel mägiteedel. Kui ala 90datel eraldi mootorispordiks kasvas, levis see imepärane autoga sõitmise viis nagu kulutuli üle maailma. Arusaadavalt ei ole sellest puutumatuks jäänud ka Saksamaa.



Pisikesse Z4 keresse on mahutatud 8.3 liitrit ja kümme silindrit ameerika musklit.

Baieri ja USA raua koostööd saab nautida ka meie radadel, sest Urmo Täheste e34 M5 evib sama südant.

Väga levinud paistsid olevat ka kohalike autotootjate vanemad keremudelid, nagu see Audi V8.


Kus on drift, seal on Wisefab. Driftimaailmas väga kiirelt Eesti nokiaks saav rattanurka ja pidamist suurendav sillalahendus oli esindatud küllalt tagasihoidlikult, kuid sellest hoolimata tiirles ümber selle BMW alati hulk rahvast.

Stickerbomb‘itud salongi nägin mina küll esmakordselt.


Team Dotzi 2013 hooaja uus auto, millega sõidab 2012 King of Europe meister Adam Kerenyi.


Team Falken oli väljas kahe E30-ga, ühte neist roolib Remmo Niezen,

teist aga Lars Verbraeken.


Ainsa naisena võistleb Drift United sarja Pro arvestuses iirlanna Danielle Murphy.


Iirimaa Prodrift Super Series sarja esindas peasponsor Monster Energy värvides Nissan Skyline R33


Drift Brothers tiimi Nissan S13 kastikas, mida käitab edasi BMW 4.4L V8.

Mitsubishi Galanti nina ja Rocket Bunny laiendid annavad autole päris agressiivse väljanägemise.


Suurest maailmast tuttav Toyota GT86 näeb driftikana väga tuus välja.

Toyota Supralt pärit 2JZ mootoriga varustatud autot juhib FormulaD sarjas sõitev norrakas Frederic Aasbo.

Ei puudnud messilt ka mees isiklikult. Siim ei oleks endale andeks andnud, kui poleks Aasboga koos pilti teinud :)


Motorsport Arena kitsastes tingimustes näidati kohati päris korraliku nurka ja kiirust.

Tehaseseades Audi S5 vajus päris hirmuäratavalt läbi. Palju puudu ei jäänud, et ukselingid oleks betooni kraapinud…

Wisefabiga varustatud BMW E36 see-eest liputas saba nagu tõeline drifter.



Oliver Harsch toob 2013 hooajal rajale E21 millel kapotiall BMW M3-lt pärit V8.

Mäkketõusu võistlused on Kesk-Euroopas väga populaarsed ja autod mis seal võistlevad väärivad suurt tähelepanu.

Tema vana drifter jääb rendiautoks, millega soovijad saavad osaleda driftietappidel.

Nagu näha õitseb driftimine Saksamaal täiel rinnal. Sama edu võiks loota ka Eesti Meistrivõistlustele, kuid paraku jäävad enamus asju meie riigis väikse rahvaarvu taha. Sellest hoolimata on ka meil kohalikud staarid juba sündimas ja tase aina kasvab.