Kahtlemata suurim osa Esseni messil leiduvast tehnikast on mõeldud just rajal kiirelt liikumiseks. Sedakorda toome teieni valiku erinevatest silmapaistvamatest autodest.


Saksamaa mägisematel osadel on väga populaarne mäkketõusu formaat. Kadeti 2-liitrine mootor arendab 270hj 9000 pöördel.

Kardinaalselt ümberehitatud autod peavad taluma tervaid kurve ja järske tõuse. Selleks on 1.6liitrise mootori pakutavad 220hj 9500 pöördel igati asised.


Tehase raja-Porsched on alati väga kenad välja näinud.

Sõitjaruumis leiab ainult hädavajaliku.

Õhutungaraudade süsteem aitab boksipeatustel aega kokku hoida.

Bilsteini R8 LMS GT3 andis võistlushõngu suurepäraselt edasi.

Ka ei puudunud tootevaliku edev väljapanek.

VLN sarja masinad moodustasid suure enamiku kogu racing-tehnikast.

Kui bensiin ei meeldi võib valida ka diisli kiirelt liikumiseks. 600Nm väänet pannakse 2013a. ADAC 24-h sõidus proovile.

Silmapaistmiseks ei pea omama kõige uuemat mudelit.

Tõeline legend 90.datest

Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II


Kuna messil on palju põnevat, siis SLS GT3 märkamiseks tuleb installida kaks grid-girli.


Audi TT RS 2.5liitrine turbomootor arendab üle 370 hj, kuid on eba-audilikult esivedune.


FIA kereautode Euroopa karikavõistluste etapp võib hea õnne korral ka Audruringile jõuda.

2013 aastal VLN-is päris oma arvestuse saav GT-86 on Toyota endise vormelitiimi inseneride käte vahel saanud korraliku ettevalmistuse “Roheliseks Põrguks”


KW boksis oli peaaeegu kogu tootevalik laost välja veetud.

Manthey Porsched on valitsenud Nürburgringi 24h võistlust ligi 10 aastat.



Škoda näitas S2000 klassi Fabiat ja Citygo Rally

Opel Adam Rallye Cup on samuti tuliuus võidusõiduauto mis saab Saksamaal omanimelise sarja.

Reigeri vedrustus tagab hea pidamise ka konarlikel teedel.

Porsche Kremer 935 K3 võidutses 1979.aasta LeMansi 24h võistlusel.

Oma osa selles on ka suurtel turbodel, mis autosse päris hästi ära ei tahtnud mahtuda.


K2 ei olnud palju rahulikuma olemisega.




Kiirust on staatiliselt väga raske imiteerida, kuid märke sellest leidus kõikjal.

Gordon Sheddani BTCC sarja uue põlvkonna kereautot käitab edasi 2-liitrine turbomootor, mis arendab 300hj.

Poola VW sari saab 2013 aastaks Golf VI baasil tehtud uued mudelid.

Porsche 911 GT1-98 pühkis debüüt-hooajal LeMansi 24H sõidul vastastega põrandat, kui võttis esimesed kaks kohta suure eduga.

Radikaalne masin ja sama radikaalne omanik- Titus Dittmann! Kel huvi, sel Google.

Võidusõidu juurde saab meelitada ka pisipere.

Nürburgringi aegu kuvatakse suure au ja uhkusega autodel.

Ei saa Saksa messilt puududa 2010.aastal Vettelile esimese MM-tiitli toonud Vormel-1 masinat.


Väike aga vihane – 2.7 liitrine V8, mis arendab 430hj.


DTM masinatele võinuks pühendada terve postituse.

Valikut jagus igale maitsele.





Sellega võtame kokku Essen Motorshow aastal 2012. Loodetavasti leidsite üht-teist põnevat ja võib-olla inspireerisime teid ise ka suurtel messidel käima.