Esseni MotorShow´lt pole kunagi puudunud optilise tuuningu autod ja seegi aasta polnud erand. Kui Eestis tunduvad optilise tuuningusuuna arendajad varjusurma nautivat, pole suurel ja piiritul Saksamaal sellist probleemi. Et pilt kirjum oleks, paneme siiski erinevatest tuuningkategooriatest paremaid palasid. Siin on minu ja Kaspari arvates huvitavamad ja paremad näpitud pillid näituselt.


Auto nagu kunstiteos- carbon, kroom ja peeglid peamisteks võtmesõnadeks. Suur osa vanakooli tuuningmasinatest on Saksas puuritatud. Vaadates aga kasvõi pidurikettaid siis see auto ei sõida erinevate näituste vahel meetritki.


Sisselasketorustik on üldjuhul igav ja kole. Samahästi võiks selle kõik ära nahatada!


Audi A1 ja airride. Saksas elementaarne.


Totaalselt õhuga slämmitud Audi S7. Mõelge kastist välja.


Passatil olid tagauksed liikuma pandud suicide-stiilis. Retrohõnguline interjöör oli kihvt. Kõhul vastu maad aitab püsida õhkvedrustus.


Vinge reklaamipind! Raske märgata aga kui seda teed, pööritad ainult silmi.


E39 ninaga Cabrio E36. Palju veidraid kuid huvitavaid lahendusi. Konservatiivsele eestlasele kindlasti over-kill.


Tugevalt modifitseeritud Celica. Lambo-uksed, õhkvedrustus, kena kahetooniline sisu. Kapotialt oli nahaga kaetud kõik, mis võimalik. Värviks muideks roosakas-kreemjas.


Vinüülifirma stiilinäide, meie meelest päris agressiivne ja lahe. Disaini olid kaasatud ka veljed.


Massiivne slämmitud ja üleni nahatatud Audi A3. Maitseasi, nagu öeldakse.


Skoda Superb oli lisavarustusega üle kallatud. Pikad bahni-otsad vast igavaks ei muutu.


Kes näeb pildil veidra ja põneva värviga Panamerat, kes esiletikkuva khmmm tagumikuga preilit. Nendest kahest aga mööda ei jalutanud niisama keegi.


Golf 6´te oli turgutatud juppidega Mercedese küljest. Pole paha.


Ülikena Passat R36 oli tunda saanud carboni ja õhu maagiat.


VW Golf 7 oli Essenis H&R coilide abil vastu maad enne, kui auto Eestis müügilegi jõudis.


Veel üks maasikas H&R boksist, Golf 1.


BMW E46 on suurepärane toorik tuuningmaailmale, võttes teatepulga vaikselt E36´lt üle.


Madaldus ei anna häbeneda.


Mazda MX-5 evis loomulikult õhkvedrustust aga näiteks ka Audi R8´lt laenatud värvkattetooni. Sisu traditsiooniline nahk-alcantara kooslus.


Rx-7 Typ:FD35. GT3582R turbo abiga saavutatud 480hj. Greddy coilid, Volk-Racing 19″ veljed, Chargespeedi ja Seiboni keredetailid ja alcantara sisu- täitsa vastuvõetav pakett.


Ehe näide, kuidas kujutlusvõimel piirid puuduvad.


Kindlasti pole teil tulnud iial pähe mõtet pidurisuportid Argo kätte nahatamisse viia. Või logarid.


Kõige kallim toorik üldse? Natuke võõrastav oli sellisel masinal näha carbon-kapotti.


W12 vastu maad? Miks mitte. Õnneks poldud autoga hulluks mindud. Sedasi meile meeldib.


Tulevane tuuningu kultusobjekt- Scirocco. Rohelise värviga üksikud detailid mõjusid värksendavalt. Nagu kevadine salat.


Viisakas G1. Samas on neid ühte tooni juba liialt palju.


Militaar-Polo oli ühe prahi. Clean-look nende velgedega töötab kuidagi eriti hästi.


AP Fahrwerke teab edu võtit- paljas naine boksis on puhas win-win olukord.


Järjekordne õhkvedrustusega varustatud sõiduvahend aga sedakorda vähemlevinud tuuningu objekt Opel Vectra. Annab teha ka peale Calibra toredaid autosid!


Kõik üleliigne on selle Audi 50 küljest eemaldatud. Tulemuseks supersile old-timer.


Kaetud harjatud alumiinium-vinüüliga nägi see Audi A4 B8 sigakena välja. Veljevalik on maitseasi aga erilised on nad kindlasti.


Audi RS4 võib endale silmatorkavat värvi lubada.


Ulmemadal Audi A4 oli algselt aastal 2002 tehases sündinud 1.9L TDI südamega. Omanikule see ei sobinud ja peale sai tõstetud legendaarne 2.7L biturbo, millest suuremate viledega võetud 467 hobust. Sellise madalduse saavutab loomulikult ainult õhuga. Velgedeks 20″ Breyton Race GT´d.


Järjekordse kreisi veljega R32 Golf 4. Värv pole ka just igapäevane.


Audi TT on endale tuunijate seas ammu populaarsuse kindlustanud. Olgu selleks põnev kere või kergesti tuunitav turbomootor varustatuna nelikveoga, võimalused on lõpmatud.


1983 aastal toodetud Golf võib välja näha täpselt selline! Edasi viib 2.8L VR6 mootor, millel 200hj. Loomulikult liigub masin õhu ja BBS´de peal. Sisu täiesti taastatud retro. Fantastiline!


Taas palju peeglit, kroomi ja sillerdavat värvkatet. Silmatorkamiseks kindlad vahendid.


JAPO Clubsport´i EVO9 nägi übertige välja. Kasutatud ainult parimaid juppe- KW Competition vedrustus, RAYS 18×10.5 veljed, Recaro kevlar pingid ja JAPO enda bodykit. Palju jõudu? 956 hobust.


Aerograafia carbonile? Loomulikult.


Siia Golf 3´e on panustatud. Lähedale ei pääsenud aga sisu kvaliteet tundus hea. Istmeservade keedridisain on vinge.


Kõik detailid olgu paigas! Suusaboks peabki olema auto värvi.

Tuleb tunnistada, et siin on vaid väike osa nendest pillidest, mis messil esindatud olid. Valikut tegev kirves oli raske ja terav ning just needsamad pildid jõudsid siis teieni. Kuna Saksas valiteb õhkõrn piir tänavatuuningu, tehasetuuningu ja lihtsalt vingete bahnicruiserite vahel, saate modifitseeritud pille näha veel kõvasti. Meil on minna veel umbes-täpselt seitse kategooriat :)