Kuigi paljudel oli mõttes hirm, et lumi jääbki sel aastal sulamata, siis õnneks sedasi siiski ei läinud. Juba 21.aprilliks oli Kiltsi lennuväli sedavõrd puhas, et lume suutsid leida vaid mõned andekaimad ning driftihooaja võis vaikselt kuulutada avatuks. Justnimelt vaikselt – autosid ehitatakse korraga ja palju ning trenniks liigselt aega ei tundu jaguvat. Autosid oli kohal vaid viieteistkümne ringis ning enamik on esimesi tuulutamisi tegemas alles täna Laitses ning tuleval reedel Tabasalus.


Päev varem jahutas Raiko “Susi” Pau oma autot kerge lumega. Kuigi rehvid said pidevalt otsa, siis entusiasm sellegi poolest ei kustunud.


Stangedest mees ilmselgelt ei hooli, needki on kujunemas rehvide kõrval kulumaterjaliks. Õnneks on ta aga saanud aiste vahele varasema mootori asemele V8 (esialgu 3L), kuid plaanides on kas suurem variant või hoopiski R6 (3,5L) ära turbotada. Eks näis, kärtsu ja mürtsu on igatahes oodata.


Arti Kannisto on 2013a hooajaks vahetanud välja oma E34 540, seda siis E36 vastu, millel ilmselgelt all ka Wisefabi toodang.


Tema võttis päevast ka täieliku maksimumi, olles kohal vist pea kõige kauem. Tulemuseks stabiilselt korralikud driftid.


Ei saa Street klass läbi ilma Pinota. PROsse suunduva Jako asemel on liitumas Timo Pino.


Mõlemad Pinod istusid korda mööda roolis ning “Craci aukki” sai üles leitud.


Andres Uusalu nautis sõitu täie raha eest, kuid katkine õlitoru viis ta ilmselt plaanitust varem koju.


“Thumbs Up!”


Üks tehniliselt huvitavamaid sõiduriistasid oli kindlasti Henri Kivimägi Audi 20v R5 mootoriga BMW E36. Teadupärast võetakse sellistest mootoritest välja kõvasid jõunumbreid, mis jäävad ka kestma. Ning selleks on Eestis know-how juba olemas.



Kindlasti on mitmed teist kursis Erik Gregori “limusiiniga.” Selle seitsmese BMWga suutis ta juba esimeste prooviringidega näidata ülistabiilset ja rahulikku sõitu. Sisuliselt võiks öelda, et Merivälja oli näkku kirjutatud, kellelgi ei saanud päritolus mingeid kahtluseidki tekkida.


Kahjuks hakkas aga turboga ülelaetud V8 karterituulutusse kohutavalt palju õli tekkima ning rahuliku kojumineku asemel tuli aga asuda meestel garaažis auto südant lahkama. Võidusõidus tähendab nädal piisavalt pikka aega, et teha kõik vastavad tööd ning rajal olla taas juba reedel. Loodame, et nii käivad asjad ka AL Driftteami boksis.


Ilmselt pakub paljudele ka huvi, kuidas toimib Karl-Sanderi auto pärast turbo lisamist.


Jõupuudust ei näivat olema, seda oli näha ka rajal. Ühtlasi ei teinud ka tossusuunajad olukorda just kehvemaks.


Talvel on lisatud ka “pardisaba”, kuid lohisev summuti on trennipäeva tulemus.



Rajal käis ja sõitis ära oma rehvivarud Tõnis Kipper. Meie loodame aga, et kuskilt kuuri alt kangutatakse välja veel hunnik jookse ning võistlustel saab näha ülisuuri rattakiirusi näitavat Nissanit edaspidigi.


Minu enda jaoks oli aga põnevaim hetk see, kui veeres kohale Rait Lemberi uus auto. Olles küll terve talve näinud auto edenemist, oli raske siiski uskuda, et ühest torudeskeletist oli nii kiirelt saanud sõitev masin. Kärsitus oli suur ja otse haagiselt mindi rajale.


Tulemuseks taas “Craci auk.” Mehe enda esimesed kommentaarid olid, et “hirmus on, kuidas hoogu kogub!”


Ja tõepoolest, hirmus see ka oli. Õhtu jooksul oli mul võimalus paar korda selle närvilise eluka rooli istuda ning tuleb tunnistada – ma pole varem ühtegi autot sedasi (au)kartnud.


Kuna auto seade on arvestusega, et oma 280-300hj’ga tuleb vastu saada ka 500+hj autodele, siis on kõike tehtud silmas pidades vaid üht – kiirus! Üldiselt tähendab külje ette viskamine ehk nurgaga pidurdamine kiiruse vähenemist, kuid see suutis ka siis hoogu koguda. Lisaks veel kohutav närvilisus ja tol hetkel veel tühikäigu puudumine, ehk gaasi maha laskmine flippimiseks tähendas ka teinekord väljasuremist. Seega tuli külge vahetada poole-kolmveerandi gaasiga, mis minule teinekord veidi üle jõu käis. Kuigi sõitudest suurt midagi välja ei tulnud, pean ma siiski tunnistama, et nii lõbus pole mul elu sees ühegi auto roolis veel olnud. Kuidas mees ise aga oma autoga harjub, näeb juba reedestes vabatrennides.

Seega – 26-27. aprillil näeme Tabasalus!