Auto ajast või kohast, kus ei olnud ei sirkleid ega lekaale disainerite laual. Või siis ei olnud üldse disainereid palgal.
90 kraadi nurk? Olemas. 45 kraadi? Olemas. 60 kraadi? Loomulikult olemas. Rohkem pole vaja. Kui sa just Björn või Sven ei ole, siis sellest paremat autot sa ilmselt joonistada ei oska. Aga selle auto joonistamisega saab iga vähemalt kaheaastane hakkama.
Võtad ruudulise vihiku ja vead jooni ristist ristini, vahele ühe diagonaali ja kahe ruudu sisse joonistad rattad. Olemas! Võid ennast vabalt autodisaineriks kuulutada. Salongi kujundamine käib samamoodi – ruut, ruut, ruut, rõngas.
Imeline!
Aga kui sa kohe üldse joonistada ei oska, isegi Volvot mitte, siis osta ja ehita lihtsalt. Nagu näiteks see auto siin. Tuli teine oma kodumaalt aastake tagasi Eestisse, siin tõmmati täiesti molekulideks, metall millele magnet enam külge ei hakanud, asendati värskemaga.
Jupid mis liikusid aga ei peaks liikuma, asendati liikumatute juppidega. Jupid mis ei liikunud aga oleks pidanud liikuma, asendati liikuvate juppidega. Kokku sai hunnik metalli, mis liikus ühes suunas korraga.
Sellest hunnikust vormiti üks viisakas kast, mis võõbati uuesti üleni valgeks ja kapoti alla pandi Volvo red-block mootor. Turboga. Natuke aeti küüneviha ka sisse ja see ühes suunas liikuvad detailid said päris kärme mineku.
Uued rattad-vedrud-amordid-pidurid ja see valge kast muutus ilusti juhitavaks.
Sisemust esimese hooga korrigeeriti nii palju, et viisakas istuda oleks. Esiistmetele uus nahk ja nööbid, kliima tööle ja käigukastile uued mahlad sisse. Saab ennast täitsa inimesena tunda.
Lambda töötab, transistor on moodne ja vaade ümberringi on suurepärane. Sest noh, aken on.
Ja turvalisus! Tuleb teil ikka meelde, kuskohast need turvavööd pärit on? Siin autos on tagaistujatele eraldi märgutuli mis vilgub senikaua, kuni sa selle vöö omale peale venitad.
See on auto, mis lõhestab ühiskonda paremini kui helmemart, tšernogorovajana ja kaljulaidikersti kamba peale kokku. Siin ei ole varianti, et ah, noh enamvähem, pole hullu või täitsa okei. See kas meeldib või ei meeldi.
Väga äge, et selliseid autosid korda tehakse ja tänavatele tuuakse. Pead pöörama paneb see igal juhul, isegi kui ei meeldi, siis ikkagi vaatad.
Ja veel ägedam on see, et meile neid sõitmiseks ka usaldatakse. Muide, avalehel olev auto on täiesti suvaline samal ajal samas kohas viibinud auto, ma ei tea kes sellega sõidab aga õnneks juhtus täpselt samal ajal seal olema.