Eks me kõik ole joonistanud mingil ajahetkel autosid ja unistanud kuulsaks autodisaineriks saamisest. Enamus meist on mingil ajahetkel selle unistamise lõpetanud ja päris asjadega tegelema hakanud. Mõned õnneks siiski mitte. Mõned lähevad õppima ja oma oskusi edasi arendama. Üks nendest, kes pliiatseid tulehakatuseks ei kasutanud, on Sven Sellik.

Sven nühkis koolipinki ja joonistas ägedaid autosid ühe laiemale üldsusele veidi tuntuma kutiga koos. Björni nimeline poiss istus paar pinki eespool ja joonistas samamoodi autosid. Aga kuidas siis saab ühest niisama joonistajast disainer? Sveni tee selleni ei olnud päris sirge. Mõtteid ühtesid ja teisi, keerdkäigud siin ja seal ning see idee oli vahepeal pikaks ajaks peast kadunud. Ühel heal päeval ilmus TM-is veidi pikem lugu kui keskmine delfi artikkel autodisainimises. See sütitas taas juba pisut kustunud sädeme ja sisseastumiskatsed EKA-sse tootedisaini erialale ootasid ees.  Ja üllatus-üllatus, oma keerdkäikudelt välismaistest kunsti- ja disainikoolidest oli kodumaale jõudnud ka vana klassivend Björn. Seal toodi Sven üsna kiirelt maapeale, et okei, said küll kooli sisse, aga tegelikkuses hakkad parimal juhul mingi hetk ikka plastmassist multikategelaste pakendeid kujundama.

Veidi kõhklema võttis, aga siht oli silme ees. Pea topiti igasugu tarkust ja mitte nii tarkust täis ja karjäär suurte autotootjate tippmudelite disainimislaudade taga võis alata. Ja nagu ilusates multikates alati, läks kõik hoopis teisiti. Ees ootas praktika Saksamaal, ühes “üliinspireerivas” kuubikuid täis kontorisaalis Hyundai disainikeskuses. Ümberringi betoonkärakad, raudtee, lennujaam ja kiirtee. Üks jänes vist oli ka parklas. Seal kohtus Sven mitmete disaineritega aga temast sai vähemalt ajutiselt modelleerija. See on see mees, kes kolmest kõverast disaineri tõmmatud triibust teeb arvutis 3D jubina.

Pole just päris unistuste töö, eriti kui töö alla kirjutatakse hoopis teise mehe nimi. Aga selline see elu on. Meel morn ja unistused sinnasamusesse topitud, mõtles Sven mõned aastad elu üle järgi ja arutles, kuidas on muutunud disaineri kui elukutse olemus ajas. Kui vanasti oli disainer see mees, kes joonistas auto paberile ja tema rohkem otseselt edasisse protsessi ei puutunud, siis tänapäeval on piir disaineri ja modelleerija vahel olematu. Disainer peab suutma 3D asja digitaalselt valmis teha. See, mida me näeme telekas näiteks Chip Foose käe all paberil valmimas, siis see on puhas show kahjuks. Ehk siis kui sul on tunne, et tahaks saada heaks disaineriks, siis unusta mõneks ajaks vildikad ja õpi modelleerimist. Kui see selge, võta vildikad uuesti kätte ja proovi oma paberile tõmmatud värvilised jooned vähemalt arvutisse 3D kujusse saada.

Ja siis proovi aru saada, et igal materjalil on maht. Ja iga materjali taha peavad mahtuma detailid. Ja materjalid peavad olema toodetavad. Ja detailid mõjutavad kujundust. Ja… Kas tasub üldse disainimisest alustada? Äkki alustaks hoopis vajalike komponentide õigetesse kohtadesse paigutamisest? Kõik see on Svenil seljataga ja nüüdseks meenutab muigega, et iga aasta alustab EKA-s mitu noort õpinguid, et saada autodisaineriks. Glamuurist on asi peale õpinguid väga kaugel. Seda said nii Sven kui Björn omal nahal tunda. Kui sul veab, saad sa lõpuks kujundada mõne ideeauto mingi üksiku detaili. Kui seda ideeautot aga ei avaldata, siis haigutab su portfoolios mitmeaastane auk. Konkurents on sel alal julm, stress meeletu ja tähtajadki kipuvad lõhki olema enne seda, kui sa lähteülesande kätte oled saanud.

Kui Tõnis alustas oma praeguse auto projekti, mille käekäigul saate Oldbac.com lehel silma peale hoida, siis soovitas just Björn Tõnisele Sveni. Tõnis siis küsis Svenilt: “Kas sa autot tahad disainida?” Nagu eelmises loos juba selgus, siis ega see polnudki tegelikult küsimus. Tänaseks on Sven nii sees kui sees selles projektis ja tagasiteed pole. Sest tööd projektiga on sealmaal, et itaallased hakkavad esimesi päris tükke tootma. Ja nii saabki Svenist autodisainer, kes on disaininud päris auto. Aga mis karul kõhus on, sellest juba järgmises osas. Seniks hoidke silma peal nii siin, Oldbaci kodulehel Oldbac.com, kui ka nende sotsiaalmeedialehel sinivalges maailmas.