Autosport on imeline, viib kohtadesse, kuhu ma teadlikult ilmselt pea kunagi ei satuks. Üks sellistest kohtadest on ilmselt Misso vald Võrumaal, parimal juhul sõidaksin Lätist või Venemaalt tulles vaid läbi – nüüd aga nägin üht Eesti ägedaimat rallikrossirada!

Misso rada väga hästi jälgitav enamusestest kohtadest ning toimuv sedasi ka arusaadav. Lisaks on seal kindlasti Eesti parim jokker, mis pole mingi šikaanidega nikerdamine vaid tõesti pikem rajaosa, mida saab võrdlemisi kiirelt läbida. Auto kiirus tõenäoliselt tavaosaga võrreldes ei lange.

Sel korral alustaks tagaveolistega, milles on kasv jõudsaim olnud. Kui eelmistel hooaegadel oli stabiilselt 4-5 osalejat, siis selle aasta teisel etapil oli vaid 3…nüüd on aga 6 regulaarset osalejat. Ning teadupärast 6 on ka enamasti finaali pääsejate arv ehk tõepoolest saabki päris võidusõitu.

Enamik autosid on hetkel veel Ladad, täpsemalt 4tk erinevate aastakäikude tagaveolised. Sekka 2 BMW’d.


Hetkel veel võrdlemisi haruldane vaatepilt – Kalmer Vaht ei juhigi sõitu.


Peamiselt jääb teistel meestel puudu veel stabiilsusest. Näiteks siin pildil backwards entryt üritav Margo Soomets võttis Missos parima eelsõitude aja eest antava punkti.


Sõidus pusis ta peamiselt aga kolmanda koha saanud Siim Sündemaga.


Siimugi kimbutab ehk sama probleem – ringiaegade järgi võiks teinekord Kalmeri eest äragi sõita, kuid siiski tuleb võidelda pigem kolmanda koha eest.


Teisele kohale pretendeerib enamasti hoopiski Andrus Karu, kelle Lada VFTS välimuses peitub hoopiski Opeli mootor (FIA reeglid lubavad läbi kontsernidiilide liikunud mootoreid kasutada, nimelt on mõnel Ladal peal olnud GMi omanduses oleva Opeli mootoreid).


Selline tehniline lahendus annab päris hea stardikiirenduse ja asfaldil aitab üksjagu järgi võtta. Hommikustes treeningsõitudes ja kvalifikatsioonis oli ta aga liiga palju ballasti tagasillale pannud ja seetõttu kannatas juhitavus – tulemuseks hulk spinne. Eelsõitudeks oli aga “viga” parandatud ja võis Kalmerit püüda.


Martti Mänd’i masinaga on hoolega vaeva nähtud. Eelmisel korral ka juba poodiumile astunud mees pidi sel korral leppima alles kuuenda kohaga.


Poodiumil vasakult paremale: Andrus Karu, Kalmer Vaht, Siim Sündema

Punktiseisud:
1. Kalmer Vaht 104p
2. Siim Sündema 79p
3. Andrus Karu 59p

Liikudes edasi esiveoliste juurde. Missos oli end üles andnud 11 võistlejat. Esmapilgul kesine number tuleneb sellest, et samal nädalavahetusel toimus ka Lätis, Bauskas NEZ etapp, kus osales ka nt Janno Ligur (kes sinna oli läinud oma kiirust võrdlema praeguse Euroopa meistrivõistluste liidri Reinis Nitišsiga). Muidugi olid seal ka teised kiired lätlased, kes muidu meie sarjas kaasa löövad.


Misso võistlus tõi taas välja ka nt Urmo Lutsu, kellel seekord aga tehnika päris lõpuni hästi vastu ei pidanud.


Ülipositiivse uudisena tuli aga see, et sarjaga liitus vaid 15-aastane Mihkel Varul, kellele on jõudnud varasem Sander Roosimaa VW Golf.


Praegu oli sõit veel siit-sealt veidikene rabe, kuid pole midagi, mida kogemuste lisandumine ei parandaks.


Rallikrossis tarvilikku agressiivsust tundus noormehel jaguvat. Ka ringiaegadelt püsis täiesti konkurentsis. Tasuks sel korral 2. koht Junior1600 klassis.


Kahjuks pidi katkestama aga taas Mart Tikkerbär, kelle Honda Civicul ütles üles mootor.


Ning Casper Eerikson on oma stabiilsuselt veel ilmselt üle.


Casper võitles tihtipeale Imre Karuga, kes küll sel korral pidi leppima B-finaali kolmanda kohaga ehk A-finaali mittejõudmisega.


Vaatamata eelmiste hooaegade katustele võib senise põhjal kutsuda möödunud aastaid ka Imrele paremateks. Sel hooajal pole ta vist veel kordagi B-finaalist edasi jõudnud. Kuid tänu ühtlasele stabiilsusele on ta hoidmas punktiarvestuses lausa viiendat kohta.


A-finaali jõudsid läbi B-finaali seega Erki Lind ja Casper Eerikson. Ees ootasid seal juba Kask, Pettai, Rebane ja Kurg.


Konkurentsitult kiireim oli taas Arvo kask, kes juba esimestel ringidel suutis vahe sisse sõita.


Üheks oma peamiseks ohustajaks pidas ta aga Andre Kurge, kes ka ülejäänud S1600 klassis Arvo järel finaalis ka paremuselt teist aega näitas.



Peamine võitlusseltskond tekkiski kolme Samara vahel.

Finaali viiendal ringil suudeti korraldada ka üks avarii. Nimelt võttis Priit Rebane jokkeri ja sealt väljudes sattusid tema ette ja kõrvale Jaan Pettai ning Andre Kurg. Andrega puudet ei toimunud, kuid Jaaniga põrkas Rebane küll kokku.



Tulemuseks Priidule teine koht, Jaanile kolmas ning Andre avarii vältimisel kohutavalt aeglustumas ja ring hiljem finišeerimas neljandana.


Arvo tegi taas seda, mida temalt oodati – võit!


Kuna mehel raadioside ei toiminud, siis tuli vaid leida viis jokkerile minekuks. Tavaliselt ütleb seda üks meeskonnaliikmetest talle sõidu ajal, kuid sel korral lepiti kokku, et kui umbes 10 sekundiline edumaa on sisse sõidetud, siis annavad Arvo õed talle fännilipuga märku, et on paras aeg rajapikenduse võtmiseks. Taktika toimis hästi, mees sai rooli taga isegi muiata ja võttis jokkeri õigel ajal.


Junior1600 poodium: vasakult Mihkel Varul, Casper Eerikson ja Mart Tikkerbär

Punktiseis noortel:
1. Casper Eerikson 83p
2. Mart Tikkerbär 82p
3. Keiro Orgus 68p

Ja Super1600:
1. Arvo Kask 102p
2. Priit Rebane 73p
3. Jaan Pettai 71p

Võimsaim, SuperCar klass tõi sel korral kohale 7 autot. Kahjuks ei saanud osa võtta eelmise aasta kolmas mees Andri Õun.

Missos on võimalik saada tagasirge lõpus rattad õhku. Vahel rohkem, vahel vähem, siin Sten Oja seda tegemas. Kahjuks on kohe pärast hüpet vasakkurv ja liiga entusiastlikult minnes võib lõpetada üsna kõrge valli otsas.


Kolm evomeest koos. Helmet Palm, Ranno Bundsen ja Mait Pikkof.


Sel korral tõestas Ranno Bundsen, et Steni kiirusele on võimalik vastata. Mitmes stardis, nii eelsõitudes kui ka finaalis võitis Ranno just kohalt minnes ja finaalis suutis ka sekundikümnendiku võrra parema ringiaja välja võluda.



Sellest alati aga ei piisa ja juba paar ringi hiljem võttis Sten taas esikoha. Rannol nimelt oli korra läinud ühes tagasipöördes pikaks kurv ja Sten sai kohe ära “nõelata.”


Eriti rõõmsaks tegi Valdur Reinsalu sõit. Ilmselgelt oli võetud Euroopa etappidelt üht-teist kaasa, sest päeva põnevaima sõidu ja võitlused pakkuski üks SuperCar eelsõit.


See sisaldas Valdurit, Helmetit, Ottot ja Oliveri.


Mõne ringi möödudes püsis rivi endiselt väga hästi koos, kuid Helmetil olid teised plaanid.


Valdur püsis pikalt Helmeti ees, kuid Helmet eelmise aasta meistrina ei lasknud sel asjal nii jääda.


Valduril aga lõpetas mingi hetk üks diffritest töö ja tal tuli tollest eelsõidust leppida vaid kolmanda kohaga.


Ka Otto Täht maadles probleemidega, nimelt oli käinud läbi generaatoririhma ühe rulliku kivi ja selle lõhkunud. Sedasi aga jäi vahele ka üks eelsõit ja lõpetatud sõidustki polnud oodatud kiirust. Finaalide ajaks aga suudeti Võrust leida enam-vähem sobiv tükk ja auto korda. Drifti järgi võiks eeldada, et EVO suunab enamuse oma jõust tagaratastele?


Kahjuks ei näinud me laupäeval seda Mait Pikkofit, kellega oleme harjunud.


Nimelt tuli pea igal pidurdusel ehk gaasitõstel summutist sellist valget suitsu – turbo oli omadega otsas. Järelikult tuli võtta ülirahulikult ja sõita vaid üks eelsõit ning töristada läbi ka finaal.


Korra lootus oli, et mütsiga ei lööda, kuid mootori hävitamisega ei saanud ka riskida.


Seega, viies koht Oliver Obergile.


Järgmist etappi ehk 10. augustil toimuvat Piiroja võistlust oodates loodan juba, et stardirüsinas osaleb ka rohkem mitteevosid. Niiet härrased SuperCaride omanikud – aeg ajada masinad tallidest välja, ma tean küll, et te olemas olete ;)


Poodium taas vasakult paremale: Ranno Bundsen, Sten Oja ja Otto Täht.

Punktiseis:
1. Sten Oja 102p
2. Otto Täht 76p
3. Mait Pikkof 60p

Siin ka galerii ülejäänud piltidega: Klõps!

Vaata ka GoPro Eesti videot, kuidas võiks välja näha mõne pealtvaataja-meeskonnaliikme päev võistlustel: