Petrolheads.EE autoritel on valmis taas uus kuulamine, sel korral järjekorras teine. Esimene osa, Kaili Aavikuga, võeti vastu tormiliselt ja väga hea tagasisidega. Motivatsioon jätkamiseks on kahtlemata kõrge!
Taaskord keskendume muidugi sellele, mis paneb ühe petrolheadi tiksuma, suunab tegema neid asju, mida nad teevad.
Sel korral aitas meid Eesti kiireim (dragi)mees, Andres Arnover, kelle nimel mitmeid maailmarekordeid ja suurepäraseid tulemusi erinevate autodega.
Andres sai tuntuks Eestis juba rohkem kui kümnendi eest, mil ehitas täiesti korralikust Ford Taunusest u 1500 hobujõulise dragieluka.
Teekond kiirete aegadeni muidugi polnud lihtne, algul oli kasutada “scorpadelt” pärit 2,9 V6, mis aga kippus tuhandele jõule lähenedes plokke purustama. Rakvere kandist sai toodud aga 7,4L V8, mis aitas sammu edasi astuda.
Taunus aga polnud piisav, 2014a tuli Fast Ford Racing Teami garaaži juba algselt toruraamile ehitatud Ford Mustang või nagu Andres hellitavalt seda kutsub – “sinine.”
Sellega sai võetud nii siin, kui sealpool ookeani kõik, mis võtta andis, hulgaliselt maailmarekordeid, olles kiireim Small Block Ford. Kahjuks aga polnud samadele tingimustele vastavaid autosid piisavalt, et võidusõit oleks alati mees-mehe vastu ja tuligi ajada taga isiklikke eesmärke, mis juhtumisi ka maailmarekorditeks kvalifiseerusid. Räägime pikalt-laialt, miks ja kuidas midagi tehti, et seda saavutati.
Aga eksisteerib ka klasse, kus võistlejaid võib jalaga segada, tuli vastu võtta otsus liikuda FIA Promodi, mille jaoks tuli USAst vähe sobivam Mustang. Taaskord hellitusnimega – “punane.”
Sellega on võisteldud nüüdseks poolteist hooaega, tehtud mõned avariid, mõned väääääääga korralikud napikad ja saadud ka põhimõtteliselt poodiume (dragis autasustatakse tihtipeale mitte esikolmikuid vaid finaalipaare). Vihjeks, et kiiremaks-stabiilsemaks ei tee seda autot mitte ainult mootor, vaid ka teljevahe, laius, pikkus jms. Ning muidugi seadistamise võimalused.
Andreses elab aga tõeline autofriik, petrolhead, kellel eesmärgid märksa suuremad, kui vaid kiireim aeg. Selle kinnituseks on ta võtnud osa ka maailma kõige sõgedamast otsesõitmise võistlusest ehk USAs osariikide piire ületavast nädalasest kestvusdragist ehk üritusest nimega “Drag Week.”
Üle vee laevatati Eestis ehitatud Ford Taunus, mis tänu kere laiemaks venitamisele kohe ka Unlimited klassi sätiti. Eesmärgiks on viie päeva jooksul võtta osa viiel rajal toimuvast kiirendusest, radade vahel tuleb aga kogu oma killavooriga ise liikuda. Enamus panevad selleks oma elajatele kärukonksud ja sappa haagised. Tundub mõistlik? Kahtlemata mitte. Tundub fun – kurat võtaks, sigäge!
Pärast selliste kiirete, ebamugavate võistlusautodega adrenaliinilaksude kogemist tahaks kindlasti maanteedel lihtsalt rahulikult kulgeda, eksole? Vale vastus, igapäevasõiduk peab ka midagi hingele pakkuma.
Andres pole selles osas kunagi tagasihoidlikuks jäänud, kasutades kõigi kolme suure Ameerika tootja ikoone.
Sekka ka mõni jaapanlane.
Või kodustel radadel sõitmiseks varasemast hoopist teistsugune, ilma turbota, Pontiac Trans Am…
Mõistmaks aga, miks, kuidas ja kus, tuleb just Sinul kuulata-vaadata ära meie podcasti teine osa “Klapid Pähe #2 – Andres Arnover ja kas 5000hp on piisav?”
Fotod erakogudest, erinevate võistluste promomaterjalidest ja Indrek Toomelt.
Vaata siit:
Või kuula:
Spotify: https://open.spotify.com/episode/7IvOUQLceN6AkvNcAwQkIj
Podbean: https://klapidpahe.podbean.com/e/klapid-pahe-2-andres-arnover-ja-kas-5000hj-on-piisav/
Jälgi ka https://www.instagram.com/klapidpahe/ ja https://www.facebook.com/klapidpahe
Saatejuhid:
Janne Ilumets-Kalmist https://www.instagram.com/ilumets/
Henri Kalmist https://www.instagram.com/henrikalmist/
Külaline: Andres Arnover, Fast Ford Racing Team https://www.facebook.com/profile.php?id=100039658639813
Toetavad: