Petrolheads.EE kaasautor-fotograaf Jannel tekkis hiljuti idee luua bensiinipeade podcast, mis oleks täna eetris olevatest erinev.

Enamus taskuhäälinguid, raadio-ja telesaateid keskenduvad pigem igapäevastele “hea teada” teemadele nagu uute autode proovisõidud, nende lisavarustus, ergonoomika ja paberil olevad omadused. Või keskenduvad sisuturundusele teemadel nagu tulekustuti kontroll, töörõivad, tanklaketid jms.

Autokultuur on aga palju enamat, kui lihtsalt nende tarbeomadused. (Hobi)autosid ehitatakse siiski emotsioonide pealt, nad peavad pakkuma omanikele ja järelevaatajatele midagi erilist, täitma hinge. Nii heas kui halvas.

Janne haaras minu punti ning kuna (varasemalt tuntud ka kui härra Wisefab) Ardo Kalda sai hiljuti valmis ka enda podcastrent.ee stuudio, siis mõeldud-tehtud. Esimene osa on kuulatav ja vaadatav kõigis levinumates taskuhäälinguäppides.

Meie eesmärk on lahata pigem autokultuuri ning neid puudutavate inimeste hingeelu. Mõista, mis paneb erinevaid inimesi “tiksuma.”

Selle kõige mõistmiseks kutsume igasse episoodi külalise, kes meid sel teekonnal abistavad.

Esimeseks lahkasime ja võtsime pulkadeks auto-ja tatoveeringukunstnik Kaili Aaviku, kes automaailmas tuntud eelkõige oma 1973a resto-mod Ford Mustangi poolest. Tegemist on 1974a “Gone in 60 seconds” autovaraste filmi originaalversiooni “Eleanoriga.” Tänaseks on see aga Kaili igapäevasõiduk soolavabal ajal.

Muidugi ei olnud Kaili enne Mustangit vaid ontlik koduperenaine, kes suure hüppe räämas Passati pealt oleks teinud, vaid tõsihingeline petrolhead, kes kõiki oma autosid senini ka sihtotstarbeliselt kasutanud.

Näiteks 1994a Chevrolet Camaro.

Aga tulles tagasi olulise ehk Mustangi juurde. Tegemist on nö Mach1 versiooniga, aastas 1973, mis Eestisse  jõudis Saksamaa oksjonilt 2014 aasta märtsis. Algul ei olnud kindlasti plaan hakata ehitama tänapäevase tehnikaga resto-modi vaid pigem asendada-putitada originaalsema tehnikaga. Kuid selgus, et vana ca 100kW mootor on lahja esimesest gaasivajutusest alates ning uue “vana” mootori ehitamine sobilikuks maksaks sarnase suurusjärgu raha oluliselt uuema tehnikaga võrreldes.

Seega pärast umbes kaheaastast vaagimist (ja vahepealset keretööde alustamist LaitseRallyParkis Sten Suvemaa käes) tuli haarata USA oksjonilt avariiline 2011a Ford Mustang GT, mille pealt võeti kogu vajaminev tehnika nagu mootor, käigukast, tagasild, veermik, roolilatt, roolisammas, isegi rool.

Sten sobitas kõik mehaaniliselt poolelt kasutusse minevad tükid vanale toorikule külge ning viimased keretööd koos värvimisega teostati Alert Autos.

Kaili on suuresti oma auto ise komplekteerinud, salongi keskkonsooli teinud ja muidugi sadu tunde veebis uurimustööd teinud ning vajaminevaid pulkasid otsinud.

Selleks aga, et saada aimdust auto ehitamisega kaasnevaist emotsioonidest, mõista, miks on all just sellised palju sotsiaalmeedias furoori tekitanud veljed jpm tuleb aga just Sinul kuulata-vaadata ära meie uus podcast “Klapid Pähe.”

Fotod Kaili Aaviku erakogust ja Karl-Erik Idasaar

Vaata siit:

Või kuula:

Spotify: https://open.spotify.com/episode/6Ej1Iac00PFT8SdTb7Sarg

Podbean: https://klapidpahe.podbean.com/e/klapid-pahe-1-kaili-aavik-ja-see-mustang/

Apple: https://podcasts.apple.com/us/podcast/klapid-pähe/id1629978671

Jälgi ka https://www.instagram.com/klapidpahe/ ja https://www.facebook.com/klapidpahe

Saatejuhid:

Janne Ilumets-Kalmist https://www.instagram.com/ilumets/

Henri Kalmist https://www.instagram.com/henrikalmist/

Külaline: Kaili Aavik https://www.instagram.com/kaili.aavik/

Toetavad:

podcastrent.ee

itoutlet.ee