Palanga sõjatandril ülesse keerutatud tolm pole veel rajale tagasi laskunudki, kui Petrolheads´i staff üht viimsetel rajameetritel langenut ründab- kõigi õnneks küll fotokaamera ja pastaka/paberiga. Selle kiire ja vihase Viperi teekond sel 1000km pikkusel trassil ei olnud kergete killast aga nagu üks projekti vedajatest, Tarmo Sild rahulolevalt ütleb, ei pidanudki olema.
Algselt oli sellel Viperil meie riigis hoopis teine funktsioon ja eesmärk, kuid saatus soovis, et just sellestsamast masinast peab saama hardcore kestvussõidu rinkapill, mille kitsukesse cockpitti pressituna peavad sõitjad läbima rajakilomeetreid kiiremini kui konkurendid. Et projekt veelgi keerulisem oleks, tiksus seinal suur ja armutu kell, mis mõõtis aega Palanga 1000km sõiduni jäänud aega. Ja me kõik teame, et aega inimloom mõjutada ei saa!
Kindel on see, et auto Leetu rajale jõudis. Kindel on ka see, et ta seal lõpuni sõitis, küll viimasena veel omal jõul liikunud masinatest ja 122 ringi võitjast hiljem. Aga nagu Tarmogi kinnitab, siis kogemus oli hindamatu ja need 212 läbitud ringi tõid esile kõik hea ja halva. Kiireima ringi aeg 1.22.8 oli ju päeva teine ja peale esimest tundi lausa juhiti võistlust!
Originaalsest toorikust, mis erinevate asjaolude kokkulangemisel Tarmole sülle sadas, pole alles kuigi palju- mõned kerepaneelid, mootor, kast ja tagadiffer. Olgu mainitud, et need kolm viimast olid ka täpselt need sõlmed, mis kestvussõidul ära lagunesid. Pea kõik muu on paljude, Eestis omas valdkonnas tipptegijate, kätetöö. Näiteks auto veermikus ei ole alles mitte ühtegi originaalset kinnituspunkti, vaid Risto Kõiv ja Kalle Keev andsid enda hindamatu panuse uueks sillageomeetriaks. Vedrustus sai tellitud KW tehasest täpselt selle auto jaoks ja on 3 suunas reguleeritav.
Hoogu aitavad maha võtta Porsche GT3 RS pidurisuportid ja AP pikamaasõidu kettad-klotsid. ABS aju on BOSCH Motorsport toodang ja hinnaklass rahulik 7500.- €. Alles on jäetud ka roolivõim ja pidurivõimendi, et muuta juhi tegevust natukenegi kergemaks. Veojõukontroll toimib läbi aju ning on ON-OFF laadi. Algselt külge jäetud kliimasüsteem siiski 540hj mootori jahutuse parendamiseks napilt enne võistlust eemaldati.
OZ kergsulamist 18″ veljed ja Michelini slick-rehvid on lihtsalt paar rida selles muljetavaldavas spec-nimekirjas.
Suurematest keredetailidest on juba tehtud siinsamas Maarjamaal vormid ja edaspidi ei pea muretsema näiteks kapoti purunemise pärast (originaalis maksab ninapaneel u. 14 000.- €). Auto võistluskaal 1250kg annabki tunnistust ohtrast plastist, millest auto valmistatud on.
Kes on kunagi Viperis istunud, teab täpselt, kuidas seal ruumiga on. Ruben Lend TKTK´st suutis sinna sisse ehitada millimeetri täpsusega puuri, et kõige halvema puhul pilooti kaitsta.
Esimese generatsiooni Viper on alati olnud massiivne ja agressiivne! Carmuse meeste viimasel hetkel tehtud aerodünaamilised lahendused annavad sellele veelgi enam tooni- rajal eessõitva piloodi pulss tiksub garanteeritult ülespoole kui tahavaate peeglisse selline monstrum ilmub.
Kui uurime Tarmolt tuleviku kohta, ei taha värskelt võistlusmomendist naasnud mees midagi veel arvata. Kokkuvõtete tegemine ja otsuste langetamine on alles algamas. Üks olevat siiski kindel- järgmine aasta minnakse tagasi ja juba hoopis teiste mõtetega!
Dodge Viper spec:
Mootor stock, jõudu mootorist mõõdetud 540hj
Pöörded 20% madalamad
Max jõud alates 1700RPM
Accusump
Muudetud sillageomeetria (stabikad, vardad, roolilatt, rooliotsad)
Õõtsad, käändmikud originaalid
KW 3-way custom coiloverid
Puur Ruben Lend TKTK
18″ OZ võidusõiduveljed
Porsche GT3 RS suportid
AP Racing pikamaasõidu kettad-klotsid
Michelini rehv (27-68-18 ees ja 31-71-18 taga)
ABS Bosch Motorsport (12 erinevat seadet)
Veojõukontroll ON-OFF läbi ECU (seadistus Samvel @ ES-Racing)
AP Racing pneumaatika
Spraco PRO-ADV korviste
Schroth- vööd
Sparco rool
120L ATL kütusepaak
Palju muud :)
Palanga parim ringiaeg 1.22.8
Võidusõidus kontaktist ei pääse, armid kaunistavad.
Jõuallikas, 8L jagu.
Info on juhile alati teretulnud.
Kestvussõidu standardvarustus- joogipudel.
Kerge pole siin Palanga muutliku ilmaga olnud.
Spetsialistid on alati abiks.
Seiskab kõik!