32 aastat tagasi mõtles kamp värskeid Golf GTI omanikke, et saaks õige samas kohas kokku. Ma usun, et ka oma parimates unenägudes ei kujutanud nad toona ette, millele nad Austrias Wörthersee nimelise järve veerel alguse panid. See melu ja autode kogus ning niisama uudistajate hulk on lihtsalt hoomamatu.

Sergei, Siim ja Tarmo on juba korra selle tee ette võtnud ja saadud emotsioonid, mida nad peale reisi üritasid edasi anda, tegid selgeks, et üsna pea me lähme sinna uuesti. Seekord oli kamp natuke teine, sest Tarmo ja Henri olid kahjuks muude tegemistega hõivatud, seega täitsin vaba istekoha mina. Eelmine kord käidi Austrias ära ülimadala, jäiga ja kitsa Siimu Põrnikaga. Õnneks on Siim saanud natuke täiskasvanumaks ja vahetanud väikse mardika suurema auto vastu, mis võimaldas meil endaga veel ühe inimese kaasa võtta. Peale paaripäevast kultuurišhokki harjus meie neljas reisikaaslane, Erkki, oludega ning klapp möla osas oligi saavutatud.


Ägedamaid autosid hakkas tilkuma juba Viinis. See Aventador ukerdas mööda kitsast vanalinna tänavat.


Mõned kilomeetrid enne tõotatud maad lubas midagi hoopis teistsugust. Siin pole popp ja kallis superauto, vaid midagi klassikalist.


Vanakooli tehnikat hoitakse kenasti korras.


Mõnikord piisab lihtsalt veljest ja madaldusest.


Läbi erinevate manöövrite maanteel me lõpuks elusalt Wörtherseele jõudsime.

Suurt rõhku sellele massiüritusele panevad kõik VAG gruppi kuuluvad margid. Näidatakse uudismudeleid ja erinevaid lisapakette. Alati pakutakse lisaks seeriapillidele ka midagi erilist. Wörthersee tarbeks on ehitatud varasemalt näiteks W12 mootoriga Golf GTI, Audi A1 clubsport quattro ja Polo WRC Street.


Golf GTI Concept oli selleaastane tõmbenumber VW boksis.


Kui selline pill peaks seeratootmisesse jõudma, siis enamus liiklejaid näevad vaid tema tagatulesid.


Edasi liigutab seda autot 3-liitrine VR6 mootor, mis on lisaks saanud kaks turbot. Kokku teeb see 503hj ja üle 550nm väänet.


Jõud pannakse maha läbi topelt-siduriga käigukasti, mis suunab selle edasi kõikidesse ratastesse. Abiks on ka 20-tollised veljed, millel 275 laiusega rehvid.


Ajalugu esindas VW alas see ringraja/mäkketõusu ettevalmistusega esimese põlvkonna Scirocco.


Škoda näitas kaasaegset ja päris uut võidusõidutehnikat. See on Fabia S2000 ralliauto kapotialune. Ulme!


Lisaks tehnikale on alati ka kaunid daamid lausa kohustuslikud.


Seat Leon Cup Racer on järglaseks eelmisele Supercopa versioonile. 2-liitrine turbomootor arendab 330hj ja tellida saab masinat kas lühikeste, sprint võistluse või kestvussõidu setupis.


Audi uhkustas võidusõidutehnikaga. DTM müüb Saksas ülihästi, sõitjad on kui ebajumalad ja autod on neile väärilised kosmose-kaarikud.



Lisaks DTM-ile on Audi väga edukas LeMans’il. Selle sama autoga võideti legendaarne võidusõit aastal 2012. Pilootideks Marcel Fässler, André Lotterer, Benoît Tréluyer.

See ei ole siiski põhjus, miks seal nii palju rahvast käib. Põhimöll ja autod on pea-alast väljaspool ümber maalilise Wörthersee järve. Rahvas istub teeääres ja naudib katkematut autode rivi. Taustaks Saksa šlaager…


Erinevad polnud ka meie.


Viska lihtsalt teeäärde lebosse, naudi kauneid vaateid ja möödasõitvat madalat Saksa rauda.



Esmakordselt õnnestus silmata Volkswagen 412 Varianti. Mootor asub sellel masinal pagasnikus ja on Põrnikalt tuttav õhkjahutusega neljapütine bokser.


Üks..


…kaks…


…kolm


Seeria lõhub ära taksokirjade ja puuriga Audi 50.

Kui teeääres passimisest saab kõrini, siis ümberkaudsetes linnakestes on võimalik tiirelda mööda parkimisplatse ja erinevate firmade bokse, kus leidub samuti palju huvitavat.


Pirelli pakkus sellist Passat CC-d. Soovikorral võid selle autoga sealt kohe minema sõita, vaja oli vaid 30 000€



Ära ei öelda ka teiste tootjate kaunite eksemplaride eksponeerimisest.


Kui meil pakutakse kassipoegi, küttepuid või odavat kala, siis seal olid kuulutused natuke teisest mastist.



Parim koht “majas”?

Üks tõmbekohti, kus PEAB käima, on Veldeni linna Eng tankla. Ümber selle käib samuti vilgas elu ja tankla taga parklas leidub palju põnevat. Samuti on omaette vaatamisväärsus pikk pesularivi.


Õhkvedrustusega masinad on hetkel populaarsemad, kui iial varem.





Kumma valiksid sina?



Norras on pidev kontroll arvatavasti kulukas.


Natuke üle 10 aasta on nende masinate vanusevahe, kuid pigem pöörati pilke just selle RS2 suunas. Väga clean ja originaalilähedane Audi püss-universaal leiaks võimalusel koha ka minu unistuste autode garaažis.


Vossen on üks hetkel ülipopulaarsetest veljetootjatest.


Porschesid, eriti vanemaid, pole kunagi liialt palju.



E-klassi ja S-klassi AMG versioonid olid peale meie universaali ainsad madalad Mersud, mida nägime. Naistele need pillid meeldisid, sest mängleva kergusega korjati peale 2 daami. Meil nii hästi ei läinud, ju on ikka AMG-d vaja.


Mida aasta edasi, seda enam mulle Golf II meeldima hakkab. Sellised isendid ei tee asja kindlasti lihtsamaks. Meiemeelest üks kenamaid G2, mida kogu üritusel silmasime.

Kahjuks kõike, mis kaamerasilma ette sattus, ei suuda me ühte postitusse lisada. Kui teile tundub, et jäi väheseks, siis andke meile teada ja hea õnne korral teeme veel ühe pildiseeria postituse.