Harjumatult kauaks jäänud talv tuletas peale plaanivälist Mannergute Mõõduvõtu etappi end üsnagi tugevalt meelde. Kui 18.02.2021 mõõdeti Jõhvis -30.1°C*, siis nädalavahetuseks (20-21.02) ennustati üle Eesti juba sulailma! Seepärast oligi keeruline otsustada, mis rehvitüüpi sel korral rajale lubada. Rehvivahetusega sõit olnuks päris vahva – alustada naastudel ja vastavalt rajaoludele vahetada lamellide vastu. Kuid plaanis oli sõita 8h ja osalejate huvi oli kuuldavasti suur. Seega, mis iganes ilmaga otsustati sõita lamellidega.
Osalejaid tuligi poole võrra rohkem ehk 32 tiimi. Esimese proovi said teha ka verinoored TLK Racing sõitjad autol nr. 666. Tõsiasi, et kui miski pinna karestamiseks jää sisse ei kraabi, siis toimub vastupidine efekt ja pind lihvitakse lamellidega libedamaks, ei tulnud kellelegi ilmselt üllatuseks. Seekordne 2.9km pikk Audruringi rada muutuski väga libedaks liuväljaks. Wampiiroja 2.0** sai pidamise kadumist eriti valusalt tunda kui ühes kurvis jäätunud lumevalli poole vajuti. Peaaegu saadi pidama, kuid tagant tulnud Topauto tiimi vapper Seat lükkas pisikese VW Polo korralikult Proua Valli otsa. Kusjuures videolt ei paistnud see üldse hull olevat. Pigem selline kergem isalt vastu kukalt saamine kui oma koolitükid tegemata jätsid. Noortel oli veidi äpardusi küll ja mõne rajal toimunud intsidendi eest nahutada said nemadki.
Umbes poole peal oli küll karistuste hulk juba märkimisväärne. Minule oli see muidugi hea. Vaatasin, et Audruringil polnud Pit-lane ääres poodiumi, aga sinna lükatud lumehunnik justkui tahtis selleks saada. Mida aeg edasi, seda libedamaks muutusid just teravamad kurvid ja tuli rohkem pisikesi plekimõlkimisi ja seega veel rohkem tiime, kes seda kujundada said. Sõitjad muidugi väga ei kurtnud ja tegid endast oleneva, et see valmis teha ja siis rajal kuidagigi kulgeda. Üks sõitjatest võrdles aeglaste kurvide läbimist nii: “Nagu purjekate võiduseismine Tallinna lahel tuulevaikse ilmaga.” Purjekatest väga kaugel oli aga PFG Tagaveoliste Porsche 924. Andestamatu aparaat jääpeal sõitmiseks.
Seega tuli midagi teha, et päris romuralliks ei läheks ja pimeduse saabudes, kuuenda tunni lõpus, peatati sõit ning kõik kutsuti boksi, et uus koosolek pidada. Liiga uljalt mindi olematu pikivahega kurvidesse, mis justkui karjus õnnetuste järele. Need kerged kõksud ja väljasõidud, mis vajasid Rescue Car abi, tähendasid kõikidele kulutatud rajaaega. Seekordne peakohtunik Egert pidi kõigile taas meelde tuletama, et: “SEE EI OLE VÕIDUSÕIT” ja peale mõningast manitsemist lubas tiimid väikeste ajavahedega taas rajale.
Ja õnneks oli hurjutamisest abi. Isegi rajale tuli see kasuks. Õhtu eel langes veidi õhutemperatuur ning ajal, mil koosolekut peeti, jõudis Audruring hinge tõmmata, veidi isegi karedamaks muutuda. Kes olid endale boksi rentinud, kindlasti ei seda ei kahetsenud ja said külma eest veidi varju. Politsei eest polnud sel korral kellelgi pääsu.
Igatahes aegadest, mis MM Facebooki lehelt leitavad, võib näha mitmete tiimide ringiaegade paranemist võrreldes võistluse keskel sõidetud tulemustega. Karistusi oli vähe ning sedasi sõideti lõpuni. Tunnustati tublimaid, lohutati ebaõnne sõdureid, õnnitleti stiilseimaid. Mis kõik juhtus, vaata VNGRFILM videost, mille lisasime selle kirjatüki lõppu.
MM 25 järjestus:
I Narrivanker
II Koroonapatrull
III Pacemakers
Stiilseimad: Topauto Seat’i “tehasemeeskond”
Lohutusauhind: Wampiiroja 2.0
Tulemused: >>>SIIN<<<
*Allikas: www.ilmateenistus.ee
VNGRFILM kokkuvõte: