Drifti hooaeg on alanud ning tuleb öelda, et päris korraliku pauguga! Olid ju kõik eeldused selleks olemas: pealinna ülisuur parkla, palju uusi sõitjaid ning autosid ja loomulikult paras ports küsimusi. Ports erinevaid küsimusi, mis ala jälgivatel ja fännavatel inimestel tahes tahtmatult tekib enne “seda esimest”. Ma ei erinenud karvavõrdki eelpool mainitud seltskonnast- ootusärevus oli nii suur, et uni lahkus enne seitset ning üheksast olin juba Ülemistes. Jazz pesula Hesburgerist ostetud Ceasari salat rändas pärast viiendat suutäit kolinal prügikasti ning edasi ootasin kannatamatult pesulapoisi uniseid shampoonivahuseid käeliigutusi oma Beetle kumeral kerel. Kõik see vaev tasus ära ning etterutates tuleb tõdeda, et kähisev ja ärakarjutud hääl oli väike hind selle eest maksta. Loomulikult tuleb kohe ka mainida, et ilma vastu meist keegi ei saa (okei, Moskva paraadi ajal saab). “Kus drifti, seal vihma” ütleb vanarahva tarkus ning erandit ei teinud ilmataat ka seekord. Muudkui tuli ja tuli seda vett. Samas ma olen enam kui veendunud, et oli terve ports sõitjaid, kellele see pigem sobis! Ja olen täiesti kindel, et lätlastele ei sobinud see kohe mitte. Minu isiklikud tähelepanekud lätlaste ja vihma ebakooskõlale ulatuvad lausa nii kaugele kui eelmine aasta, täpsemalt Raplasse. No ei istunud aeglane ja märg rada neile eriti. Aga mis siis täpsemalt toimus?

Fakt on see, et mütsi ma koju ei jätnud. Seda aga seetõttu, et ilm seda ei lubanud ning mitte seetõttu, et ma lätlaste
võidule oleks panustanud. Ilm seda ei lubanud. Aga nii mõnigi asi pani ahhetama.Esiteks Taavi Toomara sõidud- raske uskuda, et see mees sõidab alles teist hooaega. Kerge error poolfinaalis on ka ainuke põhjus, miks see mees kolmanda kohaga pro´s pidi leppima. Edasipidi, kiiretele radade, hoidke alt!

Gert “Yux” Roosipõllu teine koht on mõneti üllatus aga väga positiivne selline. Kohe näha, et annet on- andke ainult auto, millel jõudu on. Tubli töö!

No ja siis päevakangelane Ets… See, et masin sellel aastal üks kenamaid on, pole õnneks ka mehe oskustele halvasti mõjunud. Stabiilselt korralikud sõidud ning kõik see töö ja vaev sai juba esimese etapiga tasutud. Fantastiline! Kui keegi tahab sellel aastal eestikatel võita, peab võitma Etsi. Ja see on fakt.

Täiesti eraldi peatükki väärib aga Henri Puhmas. Driftijumal pole olnud talle kuigi sõbralik, mehe teele on veeretatud palju kive ja kände. Aga see võrumaa sõgedik närib neist järjekindlalt läbi ning tema kohaleilmumine laupäevaste kvalifikatsioonide alguseks ei pannud enam eriti kulmugi kergitama. Puhmas ju… Aga kohaleilmumisest veel ei piisanud. Kogu etapi esimese ringi sellel rajal tegi mees alles kvalifikatsiooni soojendusringil ja no kuidas ta veel seda tegi! Gaas olla kinni-kiilunud ning siduri mängides läbis ta selle paremini kui mõni mees peale mitut tundi harjutamist. Ning kui punktisõidud andsid vastavalt 38 ja 50.5 punkti, oli asjatundlikul publikul lõug juba, kolaki, asfaltile kukkunud. No pole võimalik!? Nii segane pole lihtsalt võimalik olla!?Tõe huvides olgu märgitud, et seesamune driftijumal polnud sellise eduka asjade käiguga rahul ning tagasiteel lõunaosariikidesse veeretati selle masina teele ehk see kõige suurem kivi… Nimelt treiler autoga eraldus teda vedanud masinast ning kraavis see Audi lõpetas. Täpsemad kahjud saab peagi hinnatud aga ei ole kerge see kolgata tee Henrile.

Lõppsõna:
Ma ei tea ühtegi teist mootorispordiala, kus liiga kiire olemine on halb. No tõesti ei tea! Aga pro klassi drift oma tandemsõitudega just sedasi võib välja kukkuda. Kavaluse, osavuse ning väikese õnne abiga saab siin nii mõndagi ära teha ning eks seda sai tunda nii mõnigi eelnevalt soosikute hulka kuuluv driftija. Samas on sarja teine etapp juba täiesti teisest puust ning Audru rajal on vaja veelgi rohkem jõudu, mune ja skilli. Kuna avaetapp sai korraldajate poolt läbi viidud kokkuvõttes vägagi edukalt, ootame sama teiselt etapilt.

Ahjaa, täna päike paistab…