Suur mootor, viled ja lollimoodi metalli.
Ja natuke järgi ka aidatud. Tulemuseks väga raju mitte väga ilus auto. Mõnes osas on välimus parem kui vanal, mõni asi tehti veel koledamaks.
Kui paljudel autodel on ainult tagatuledele hüüdnimi? Sellel on – golfikepid. Nüüd seda nime teades ei saa sellest enam mööda vaadata – what has been seen, can not be unseen.
Eestpoolt vaadates täitsa Porschelik, või oleme me lihtsalt juba nii harjunud sellise autoga. Detaile on ninasse pandud nii palju, et kõikide nende kokkulugemine võtab terve igaviku. Tegu on õnneks piisavalt suure autoga, et see detailiderohkus isegi ei häiri.
Isegi tuli on nagu omaette kunstiteos. Ilusti viimistletud ja detailiderohke. Ja detaile jagub selle auto puhul igale poole, nii välja kui sisse.
Mitte küll enam originaalsummuti, vaid järelturult. Pole lihtsalt tükk toru, vaid detailidega teos.
Suur auto väikeste piduritega? Õnneks on mulje petlik, 21 tollise velje taga tundub peaaegu iga pidur väike. Paari järsema pidurdamisega pidurid veel ära kaduma ei hakanud. Mis juhtub tippkiiruselt mahapidurdades, seda Eestis proovida ei saa. Vähemalt ametlikult mitte.
Tippkiiruse saab see masin muidugi kiirelt kätte. Kui lasta autol ise käike vahetada. Sest roolile on ehitatud mingisugune nuppude-labade ristsugutis, mida saab liigutada pöidlaga rooli pealt ja sõrmedega rooli tagant. Liigub see moodustis mõlemas suunas, ühes suunas vahetab käigu üles, teises suunas alla. Ja seda teevad mõlemad nupud ühtemoodi. Tahab harjumist, nii nende nuppude üledimensioneeritus kui loogika.
Nuppe on selles rohkem kui uuemas Cayennes. Palju rohkem. Väga palju rohkem. Õnneks on nendel nuppudel ruumi, kus laiutada. Nagu ka juhil ja reisijatel.
Veel detaile. Kas need on “kiirestiedasiminemisetriibud” või lihtsalt kunst, seda ei tea.
Näe, veel nuppe. Kroomitud servadega. Detailivärk.
Kärtsu ja mürtsu selles autos jagub, isegi rahulik sõit on elamus. Nupumeri tahab harjumist, mõned loogikavead õppimist ja siis on kõik teed valla, et seda kärtsu ja mürtsu nautida. Kurve võib suhteliselt hoogsalt võtta, mitte nii hoogsalt kui uuemaga, aga siiski piisavalt kiiresti, et ilmselt saab julgus enne auto võimeid otsa.