Kes külma, märga ja suviti tolmu ning higi ei pelga, siis tema jaoks on LaitseRallyParkil pakkuda kuhjaga põnevaid tegevusi. Siiski leidub ka rahulikumaid värske õhu alasid, kus oma oskusi proovile panna, nagu mudelismirada või vigursõidu auto.


Alustame kõige lahjematest liikuritest, milleks on akudelt sõitvad plastmassist laste mänguautod.

Valida on väga laia ampluaa vahel, lemmiku leiab igaüks.

Tavaliselt on säherduste vigurite rendiplatsid, üsna üheülbalised kruusaväljad või äärmisel juhul mõne kurviga tolmused rajaalged.

Laitse on viinud asja hoopis teisele tasemele ja lõi laste liikluslinnaku, kus ei puudu liiklusmärgid, tunnel, sillad ja isegi tankla.

Noortele korrektse liikluskäitumise õpetamine on kahtlemata üks isetumaid ettevõtmisi üldse.

Kui pisipere kasvu natuke juurde on visanud või elektriauto võimekusest neile väheseks jääb, siis järgmine samm on juba bensiinimootoriga klassikalise Jeep’i koopia, mille tippkiirus tänu kolmekäigulisele käigukastile küündib 60-70km/h. Päris nii hulluks loomulikult sellel teederägastikul ei õnnestu kiirust kasvatada, kuid tavaliikluse simuleerimiseks on nendest küll ja veel. Olgu öeldud, et roolis istuvad nendel riistapuudel siiski vanemad, seda juhul kui jõmpsikad juba nõutud iga ei ole saavutanud.

Aga katsu sa lapsele selgeks teha, et kõrge ja kohmaka Jeep’iga on palju lõbusam ringi kupatada, kui täismõõdus hobikardiga.


Vot just hobikart on Laitse tõeline tõmbenumber, sest seal saab sõpradega mõõtu võtta, nautida asfaldi head pidamist ja tänu spetsiaalselt hobikate jaoks tehtud rajale, ka väga kiireid kurve.

Juba teist aastat järjest on võimalik käia oma kardikirge rahuldamas ka talviti, mis ei ole isegi natuke sarnane suvel toimuvaga.

Täistelje ja ilma esimeste piduriteta liikuv seebikarp ei allu mingitele reeglitele, vaid käitub igal ringil natuke omamoodi.

Juhtida tulebki neid enamasti gaasi või piduriga, sest kitsad esirehvid libedal pinnasel oma ülesannete kõrgusele eriti ei küündi.

Kui suvel kannatab nende väikeste lõbusate putukatega täitsa võidusõitu pidada, siis talvel (mäletate veel seda? Oli külm ja lumine…) kipub nägu koguaeg nii naerul olema, et tõsiselt on sõitmist väga raske võtta.

Tahaks pigem sõpradega tandem-style võtetega kurve läbida ja üksteisele lund sülle või krae vahele pritsida.

Järgmine samm on juba pigem hüpe, sest edasi istume päris autode rooli.

Masinateks on BMW E36 mudelid, mis on saanud korraliku ettevalmistuse vältimaks õnnetuse korral suuremaid vigastusi. Autodes on sees turvapuurid, racing korvistmed ja mitme punkti traksid/turvavööd.

Kui kardiraja kastmisest tänavusel kiirtalvel loobuti, siis paarisrada on korralikult läbi leotatud, et igas kurvis käed-jalad tööd täis oleks.

Rajale pääseb ka isikliku masinaga, et sõiduvõtteid lihvida ja end välja elada ohutus keskkonnas.

Lisaks BMW-dele on valikus LADA VFTS stiilis 2105-ed ja suviti ka Audi mootoriga bagid.

Päris ekstreemse kogemuse otsijale pühitakse tolm maha punaselt BMW M3 tehnikaga E36-lt, mis spetsiaalselt inimeste hirmutamiseks ehitatud. Selle pilli roolis istub Einar Laipaik, kes on juhuslikult ligi 10 kordne Eesti meister rallisõidus. Valikus on kaks võimaliku rajakonfiguratsiooni: Laitse paarisrada või päris metsakatse. Viimane nõuab kahtlemata tagavara aluspesu kaasa võtmist.

Kui adrenaliinipauk hakkab vaikselt taanduma ja rammestus konti jõudma, siis ei pea higise ning väsinuna kodupoole tagasi rühkima.

Maaliliste metsade vahelt piiluvad meile vastu puhkemajad.


Pika päeva lõpus on väga mõnus seltskonnaga palkmaja idülli lössi vajuda ja paar tiiru saunas käia.

Kui kohtumine on aga hoopis formaalsem, siis ei jäeta ka teid hätta. Võimalusi koosolekute või nõupidamiste läbiviimiseks on samuti mitmeid.

Kõik ruumid asetsevad peahoones.

Kahest neist avaneb suurepärane vaade paarisrajal toimuvale ja kauguses laiuvatele metsadele.

Suured tänud LaitseRallyParkile, kes kinkis meile väga lõbusa päeva.

Lisainfot teenuste ja tegemiste kohta leia nende kodulehelt: LaitseRallyPark