Ameerika mäed? Ei, Eesti mäed. Need mäed ei ole lastele. Nendel mägedel sõidavad ainult mehed – munadega mehed.

Eelmisel aastal ülemaailmse tähelepanu alla sattunud Kehala II – Rollercoaster from hell rada ilmutas end jälle – NEZ Drift Championship esimese etapi näol. Ka terrordriftteam oli seal kohal ning valmis tegudeks.

Kõigepealt rajast – miks see nii eriline on? Esiteks on tegu rallikrossirajaga. Ja kui te nüüd mõtlete, et Eesti Drifti Liit on täiesti ära keeranud, siis ma pean nõustuma – aga heas mõttes. Kellel tuleks pähe rallikrossi rajale driftima minna? Ainult eestlastele. Raja omanik Oleg Gross on siin käe alla pannud, poiste jaoks rajale veidi asfalti juurde visanud ja rada ongi valmis!

Teiseks – raja kõrguste vahe on muljetavaldav ning rattad saab seal maast lahti kindlasti. Ja kui ei saa – siis korra õõnsaks tõmbab ikka.

Seekord osales terrordriftteam võistlusel PRO-AM klassis, mis tähendas, et hüpet nautida ei saanud. Annan võistlusest ülevaate läbi nende tegevuste, kuid puudutame põgusalt ka üldpilti.

Mainin siinkohal ka ära, et selle loo sünnile ning piltidele on pannud õla alla Fotomeister Pluss, kust võite julgelt minna ostma kõike pildistamisega seonduvat – mis kõige tähtsam, filmile pildistajale tagavad nad nii masinaga kui käsitsi ilmutamise näol vapustava kvaliteedi. Uuri lähemalt www.fotomeisterpluss.ee

Toetajate hulgast leiate veel Ramuddeni, kes toimetab liikluskorralduse ja töömaaohutusega ning Hinnavaatluse, kust saate jälgida palju mis maksab – arvutikomponentidest autorehvideni. Kõht saab täis Pizzapoiste abiga jne. Loomulikult on häid toetajaid veel ja jõudumööda mainime nad ka teile ära (vihje: jälgi meid Facebookis, link artikli lõpus).

Kontrast toetaja ja tiimilogo vahel.

Võistlema asus tiimi ridadest 2 meest – Saimon Köst ja Sander Saar. Lisaks üks muidumees – Kristo Päästel (muidumees – harjutab niisama ja teeb toetajale näidisssõitu).

Saimon Köst – esimene võistlus uue autoga PROAM klassis. Eelnevalt Street klassi Eesti meister.

Sander Saar – aasta avaetapi PROAM klassi III koht.

Kristo Päästel – täidab kohust toetajatele oskusi ja PRO klassi autot näidata.

Nagu juba öeldud, oli seekordne etapp Saimon Köstile esimene võistlus PROAM klassis. Mees on varasemalt end tõestanud Street klassis, kus saavutas eelmisel aastal esimese kohta. Samuti polnud mees varem oma autot proovinud – sel rajal õnnistati masin sisse.

Vihmane ilm Eesti drifrtijaid ei sega.

Kristjan “Sallu” Salmre auto, millega demosõitu tegi Kristo Päästel.

Nagu juba öeldud, siis PRO klassi meestel peab sellel rajal “mune” vähe rohkem olema, kui teistel. Läbida tuleb “hüpe” ning selle järel peab auto külg-ees liikumise säilitama.

Ilma üle ei vinguta – ei ole halba ilma, on vale riietus. Siiski tasub mainimist, et ilm oli selline Eesti keskmine – üsna külm ning kohati kostitati meid ka vihmaga. Seda eriti võistluspäeval, kus terve tandemvoor peeti tihedas vihmas.

Rattad sai lahti küll aga kas see sõidutulemusele ka kaasa aitas? Nii ja naa.

Maandumisel peab külg-ees liikumine edasi kestma. Pildil eelmise etapi PRO-klassi võitja Ao Vaida.

Edmunds Bērziņš – külas Lätist.

Sel aastal oli Kehalasse kogunenud PRO klassi võistluse jaoks korralik välisesindus. Lisaks Eestile oli kohale tulnud sõitjaid Soomest, Rootsist ja Lätist. Kindel on see, et väliskülalised tahavad siia tagasi tulla – see rada on lihtsalt nii ainulaadne.

Kuna PRO-AM klassi autode turvanõuded ei ole nii karmid kui PRO klassil, oli ka nende rada lihtsam ja ohutum – kiirused väiksemad ning hüpet ei läbitud. Pidevalt muutuva ilma ja rajaolude tõttu pakkus see väljakutset siiski. Trenni sai teha piisavalt ja hoolimata sellest, et Sanderi auto jälle pooltelgi sõi (miks – vaata juba varsti ilmuvast videost) saadi kvalifikatsiooniks ikkagi “soe sisse”.

Paremalt: Sander Saar, Saimon Köst, Kristo Päästel (Kristjan “Sallu” Salmre autoga).

Ootamas rajale pääsu

PROAM rada algas pika lauge vasakkurviga…

…millele järgnes tagasipööre.

Edasi väike “flip” teisele poole…

…ja suure hooga pikk paremkurv finishisse.

Kehala rada on autodele korralik katsumus. PRO klassis suutsis enda auto ära lõhkuda Urmo Täheste kes võistlust enam jätkata ei saanud. Mees jäi ise õnneks jalule – pulmadeks saab terveks. Droonivideot õnnetusest näed siit (kliki lingile): https://www.facebook.com/153966571393795/posts/1098657180258058/

PROAM klassis läks veidi kehvasti Michael Reiljanil, kes kruusavallist saadud tõuke tagajärjel üle katuse rullus ja küljele pidama jäi.

Kehala rada ja autosport ei ole naljaasi – turvavarustus päästab!

Selle poleerib välja?

Ups.

Kvalifikatsioonivoorud läksid meie meestele hästi. Saimon Köst tegi oma esimesel võistlusel täiesti uue autoga 73 punkti väärilise sõidu ning Sander Saar kogus 83 punkti. Kuna sõitjaid PROAM klassis on vähe, siis korraldati seekord TOP8, mis tähendas, et 8 parima kvalifiaktsiooni tulemusega meest asetati üksteise vastu võistlema tandemvoorudesse.

Võistlejate tutvustuse jaoks aeti kõik masinad rahva ette ning tehti iga sõitjaga ka paar sõna juttu. Aus ja ilus traditsioon! Droonikaadrite eest suur tänu: Tanel Sihver.

Samal ajal kui teised nautisid sõitjate tutvustust, vahetas Sander boksis auto rattalaagrit. Saimon oli aga kohal ning oma sõna sai öelda ka Sallu, kes tiimi eestvedajana hetkel veel ei võistle (vt. pilti) ja meestele õpetussõnu jagab.

Saimon oma uue autoga

Sallu demonstreerimas oma atribuutikat, mis jala varsti sõiduvalmis seab.

Sander veetis samal ajal boksis “mõnusasti” aega. Autod määrdusid Kehalas ilma tõttu kiiresti.

Publikut oli hoolimata kehvast ilmast kohal nagu murdu – ega siis virumaa inimesed ilma karda! Ka välisfännid olid oma tiimidega kaasa sõitnud.

Fänn.

Meie meeste tandemsõitude ajaks oli ilm läinud minu 35mm filmikaamera jaoks liialt niiskeks. Tehnika säilimise huvides peitsin kaamera ning demonstreerin siinkohal tandemsõite trennis tehtud piltidega. Rohkem näed varsti ilmuvast videost, lingi terrordriftteami facebooki lehele leiad loo lõpust.

Tagasipöördel roniti üksteisele päris lähedale.

Lineup’is ootamine on teinekord üsna närvesööv.

Tandemvoorudes sai Sander edasi TOP4 sõitudesse ning tuli sealt välja tubli 4. kohaga. Märkimisväärne on see, et nagu ka eelmine kord lõppes Sanderi võistlus tandemis Marco Premsiga. Ükskord me talle veel ära teeme! Saimon saavutas 5. koha, mis esimese võistluse kohta PROAM klassis on igati aplausi väärt.

PROAM klassi võitjaks krooniti järjekordselt Marco Prems. Tema järel tiimikaaslane Kevin Luige ja Erik Gregor. Aplaus, mehed!

PRO klassi hüppega sõgeduse pani kinni Kevin Pesur, kes selle ka auga välja teeninud. Finaalis jäi talle alla tiitlikaitsja Mihkel Norman Tults.

Kevin Pesur

Mihkel Norman Tults

“Kehala – Rollercoaster from hell” on jälle peetud. See küngas, mis autosid võtab, kuid vaatemängu annab, jääb meid ootama ning kohtume jälle järgmisel aastal.

Terrordriftteamiga kohtume juba järgmisel etapil – 7.-8. juunil Pärnus, Auto24ringil, kus toimub üritus nimega “Summer Bash”.

Vahepeal mine uuri terrordriftteami facebooki ja instagrami lehti:
facebook.com/terrordrift
instagram.com/terrordriftteam