Täna, laupäeval 28. mail, see siis juhtus. Optimistlikumad uskusid, et kunagi midagi sellist võib sündida. Aga iga kaine peaga mõtlevale mootorispordihuvilisele see pähe ei mahu. Et kuidas see on võimalik?
Me ju kõik teame, et kiirus nõuab mune. Teame, et pealhoidmine nõuab mune. Kuidas saab siis Kiltsi ebatasasel kuumaastikul, räige küljetuulega sõita miiliga 304km/h kui sul eelpoolmainitud vidinaid üldse ei eksisteerigi!? See kummutab ju kõik reeglid ja väljakujunenud arvamused selles maskuliinsusest nõretavas spordialas?
Ma ei tea, mida teie teate, aga mina tean, et 2011. aasta (vähemalt) kevade kiireim inimene Eestis autoroolis on naisterahvas. Täiesti ametlikult, kui nii võib öelda. Sest täpselt sellise hullu teoga sai hakkama Marje Salumets, kui järjekorras üheteistkümnendal OMC´l kõik konkurendid miilil seljatas ja oma nelikveolise musta Audi üle finishijoone 304km/h tüüris. Seda 2,2 liitrise töömahu ning kõrvitsasuuruse turbo (Holset HX40), suure pudeli nitro ning vesimetanooliga. Kogu see kompott andis võiduks vajaliku 1000+ njuutonmeetrit ning suurüllatus oligi vormistatud!
Mitte vähem suurepärast tulemust näitas ka üldarvestuses teise ning C-klassis esikoha noppinud Janis Piiritalo, kes teisel katsel piitsutas oma Audi S6 täpselt 300 kilomeetrini tunnis. Ka temale on see esimeseks maagilise piiri ületamiseks ja kuigi katse stardihetkel mees ise sellisesse numbrisse ei uskunud siis raud kapoti all arvas teisiti ning Audide kaksikvõit oligi tõsiasi! Kolmas koht üldarvestuses kuulus mitmekordsele varasemale võitjale Artur Hatsaturjanile, kelle lumivalge SL55AMG Mersu nitroga ülelaadimisega suutis näidata sellist numbrit, kui 295km/h.
Samas kogu show varastas ilmselgelt Marje, kes lisaks üldvõidule, B-klassi võidule sai loomulikult ka kiireima naisvõistleja auhinna ning allakirjutanu võib julgelt väita, et naiste rekordit miilil ei purusta tõenäoliselt mitte keegi.
Kuna tegemist oli Racing Weekend nimelise üritusega, siis oli otsesõidu külge poogitud ka soovijatele boonusena kurvisõit, täpsemalt siis autoslalom nimeline hoogne vigursõit. Head tööd, turvalistest kurikatest raja ettevalmistamisega, oli teinud Avo Elme. Osalejaid selles uudses formaadis oli viieteist ringis ning võidu noppis Porsche Boxteril sõitev ning OpenTrack formaadis suuri rajakogemusi omav Ander Tenno. Igati tubli teise koha sai Ford Focus RS´l sõitev Reimo Pavelson ja kolmanda taas Porschega liigelnud Lauri Haasma.
Täpsemad tulemused leiab ürituse kodulehelt. Auto-X tulemused on siin.
Rohkem fotosid leiab siit: sergeizjuganov.com / OMC 2011
Ja siit: tarmotomson.net / OMC 2011