Kui Crac oli kolmandal etapil Nissaniga augus ära käinud (kuna ta on ka ainuke, kes seda SIIANI põeb, siis ma lihtsalt pidin sellega alustama :P), vajas S15 esisilla- ja klaasplastiremonti. Kõige katkisemad detailid roolivarraste näol said juba eelmise ürituse käigus asendatud.
Tegelikult oli aga stoori lihtne – pärast kolmandat etappi, kui pill oli rahutu ja tegi asju, mis pole driftiautole viisakad, ma lausa nõudsin, et masin läheks kaaludele ja enne igasuguseid sillareguleerimistoiminguid saaks paika nurgakaalud ja teada sildade kaalu ja paika nurgakaalud. Targad poisid, nagu Ghosti mehed on, polnud neil loomulikult selle geniaalse ajusähvatuse vastu midagi. Mõeldud-tehtud. Täna, ehk 18. juulil, olid BHRA kaalud mul auto pagassis ja pool üksteist olin oma üllatavalt raske laadungiga Ghosti ukse taga. Kuigi meie staarsõitjal Cracil on hetkel puhkus, oli siiski meeldiv näha, et ta oli otsustanud ohverdada ühe sääskedega võitlemiseks arvestatud telkimispäeva ja meiega ühineda. Eks, inglisekeelselt corner balancing, on piisavalt tundmatu looma nahk, et äratada huvi ja mitte olla lihtsalt igav mutrikeeramine. Igatahes õhus oli tunda elevust ja samal ajal, kui poisid kaalusid loodisid ja paika panid, viisin kiiresti läbi ennustusküsitluse auto massi suhtes koos juhi ja kütusega.
Plaadid rataste all loodis, sai tark aparaat sisse lülitatud, nullitud ja masin kaaludele lastud. Pilt, mis ekraanilt vastu vaatas, ületas tegelikult kõik ootused-lootused. Koos juhi ja ILMA kütuseta 1281.5kg, mis tähendas, et ma olin oma ennustusega kõige täpsem! Nimelt lisades sellele numbrile 20L kütust, mis on umbes 13kg, saame kaaluks u. 1295kg! Nice…
Kui numbrid oli paberile fikseeritud ja mu väikseid lapsi hirmutav rituaaltants võidu auks sooritatud, oli aeg hakata keerama. Jah, just nimelt keerama. Mida me keerama peaks, ei teadnud sajaprossaliselt muidugi keegi aga arvestades fakti, et terve Nissan on meil üles ehitatud internetitarkuse põhjal, tundus hea mõttena joosta läppari järgi!
Ja siis me alustasime…
Soov oli masin coiloveritest paika keerata ikka koos juhiga, siis polnud mõeldav, et Crac pool päeva masinas istub. Selle jaoks paigutasime salongi liba-Craci, kes sai üllatavalt sarnane.
Cracile tema teisik ei meeldinud ja ta andis sellest rahvusvahelises keeles teada.
Kuigi Ghosti poisid on erakordselt targad ja keskmisest arenenuma mõtlemisvõimega, polnud point´i ratast leiutama hakata ja ainult netitarkust usaldada- kohale sai kutsutud corner balancing´i raskekahurvägi Kaspar Aruvee! Mees on oma kollaste silmadega Lada juba korra paika kruttinud ja iidne Eesti vanasõna ütleb, et mis tehtud Ladal, see elementaarne Nissanil.
Mitmeid tunde kruttimist, arvutamist ja vaidlemist viisid meid tulemuseni, kus auto balanss oli protsentuaalselt 54-46 ja diagonaalkaalud identsed. Kuna see pidi juhitavuses kõige olulisem olema, kõndisime ringi rahuolevate nägudega ja noogutasime teineteisele tunnustavalt.
Kui kaalumine tehtud, oli aeg asuda teise tõsise probleemi kallale, kus rattad keerasid 10kraadi ühele poole rohkem kui teisele. See on puhtalt Heikki pärusmaa ja kuna mind antud teema huvitas, segasin teda võimalikult palju erinevate küsimuste ja teooriatega. Üksikasjadesse ma ei hakka langema, kuna te ei saa nendest keerulistest võõrkeelsetest terminitest mütsigi aru (ma ausõna saan!). Igatahes oli selge, et rattad õiges seades keerasid “kinni” tension rod´i (võiks olla otsetõlkes pingevarras aga kehtib ka nimetus reaktiivvarras). Kui soovite täpsemalt teada kõigest, siis helistage Heikkile ja varuge pool tundi kõneaega. Numbri saab minu käest.
Umbes tunni pikkune arutelu võimalikust lahendusest sisaldas mõtteid 5cm flantsidest, spetsiaalsetest kõveratest varrastest ja miinus offset´ga velgedest. Kuna hetkeks tundus, et liigne mõtlemine teeb meid tegelikkuses lollimaks, tõmbasin chatiliini otsa Driftworksi oma poisi Ben ‘BonBon’ Broke Smith´i ja tüüp ladus viie minutiga lauale sama lahenduse, milleni meie ise olime jõudnud tunniga- kõverad Skyline GTR vardad ja 25mm flantsid is the way! Sel hetkel tundsime ennast maailma kõige targemate inimestena ja üldsegi Heikki tunnistas, et tal käed värisevad, et sai Ben´ga chattida. Great success!
Kuna ühtegi sellist GTR´i Eestis ei ole, siis oli igati loogiline, et suurepärases Aftermarket Eesti OÜ´s olid laoseisus vastavad vardad riiulist otse võtta (ärge küsige!) :)
Tunnike hiljem oli tiimipealik Heikkil jupid installeeritud ja valmis. Flantsid saab ka paari päevaga ja pill on vähemalt teoreetiliselt driftitav nagu ei kunagi varem.
Sellega oli päev kenasti ka õhtusse veerenud ja aeg oli siirduda koju.
Mardist oli ka kõvasti kasu. Ok, mitte eriti.