Veidi enam, kui kuu tagasi oli Kagu-Eestis väga ilus ilm. Seda tuldi nautima lähemalt ja kaugemalt, mõned Soomest, päris mitmed ka Lätist. Aga peaasjalikult siiski Eestist. Toimus Põhja-Euroopa tsooni driftivõistluste esimene etapp ja EMV PRO klassi kolmas osavõistlus.

Kuigi tegemist oli logistilise veokite parklaga, jätkus siiski ka looduslikku ilu.

Igas mõttes…

Tegelikkuses kogunes publik siiski nautima ilusaid sõite, sest hiiglaslikku kaheksat meenutav rada võimaldas võistlejatel enamuse ajast täisgaasi rakendada ja kohe stardis külje alla võtta.

Siin juhtimas eelmise hooaja NEZ tšempion Janne Veikkanen.

Kohal olid peamiselt eestlased (kellele PRO klassis see ka kohustuslik etapp) ja lätlased, sekka mõned Soomestki.

Juhtimas Läti möödunud aasta meister Eriks Ulašs, jälitamas Sebiastan Engblöm oma Nissan Skylinel. Enne sellist sõitu, jõudis ta küll võtta maha ka ühe valgustusposti.

Kas tõesti on Nissanis Toyota mootor?

Oma hooaja debüüdi tegi ka Eduard Vahemets.


Kelle pikem sõidupaus kahjuks aga endast märku andis, jättes mõlemas kvalifikatsioonisõidus mehe nulli peale. Lubab ta veel osaleda Laitse EMV etapil ja kui seal peaks Mustang terveks jääma – vaatab edasi, mis saab.

Missos, täpsemalt Luhamaal, olev rada on alati meeldinud nii publikule kui ka sõitjaile.

Selliste koonuste juurde üldiselt rihitaksegi. Kui lükkad torbiku oma ruudust täielikult välja, oled rajalt lahkunud – tulemuseks null.

Heas hoos oli Rait Lember, kuid kuum ilm ei mõjunud mitmete võistlejate tehnikale hästi. Raidil võttis masin lausa üles leegid, mis tema “juba võidetud” sõidu Raivis Graudingsiga lõpetasid. Nimelt oli Raivis teinud esimeses sõidus spinni ja Rait pidi vaid raja läbima, mis kahjuks põleva autoga ei saanud toimuda. Õnneks midagi hullu ei juhtunud, 5min jooksul lihtsalt ei olnud kustutusvahendeid koristada.

Kiireimaid mehi rajal oli Juha Pöytälaakso, kes nädal hiljem Drift Allstarsi avaetapil Londonis neljanda koha endale võitles. Tema võitis ka kvalifikatsiooni.


Minul aga õnnestus temaga TOP32’s kordussõit saada. Kahjuks ei pidanud seda võimalikuks mu auto mootor, mis viimases kurvis oma soovist võistlus lõpetada kolinaga märku andis.

Seega sai võimaluse Juha võistluselt välja puksida Kert-Eigo Kulla, kes ka seda suurepäraselt tegi.

Hiljem tulemuseks ka üldkokkuvõttes kolmas koht ning momendil EMV arvestuse liidripositsioon.

Juba kahel korral on meie närve kõditamas käinud Regnars Mozga. Siin Martin Vaga vastu.

Praegu EMV arvestuses teine mees Harold Valdma oma suitsumasinaga sel korral poodiumile ei tõusnud.

Seeeest jõudis sinna aina paremaid sõite tegev Jako Pino.


Siin võitja – Raivis Graudinsiga finaal.

Ja tervitav tiim.

NEZil oli võimalik end proovile panna ka mitmeil PRO-Street klassi võistlejatel. Sellist võimalust kasutas näiteks Peeter Rüütel, kelle masin alati silmailu pakkumas. Lisaks muidugi praeguseks ajaks Eestis juba ebatavaline kooslus – turbotatud BMW ridamootor E30 keres.

Jarmo Luht suudab pea alati oma poolehoidjaid kikivarvul hoida. Sel korral võrdsed sõidud ja OMT Eriks Ulašsiga ning kaotus lätlasele. Suurhallis oli närvikõdi tekitajaks käigukast…mida tulevikus pakutakse?

Team Ghosti sõitjal Kristjan Klemetsil on Soomes ka nimekaim Klemets. Jonas Klemets.

Mees, kes tõestab, et PRO klassis võib ka vabalthingava BMW mootoriga sõita – Randar Kajo.