Tänavune Street klassi hooaeg möödus totaalse AL Driftteami valitsemise tähe all. Ei olnud ühtegi etappi, kus poodiumilt oleks puudu üle kahe AL-i sõitja.

2013 hooaeg oli ühtlasi ka esimene kord, kui sõideti Street klassis tandemeid. Esimeseks etapiks visati mehed kohe tundmatus kohas vette ja pandi paarisrakendina rajale. Teised etapid möödusid juba tuttavatel radadel ja hooaja kolmas etapp peeti ilma Pro klassi toetuseta, sooloüritusena Haapsalus Kiltsi lennuvälja vanal osal.

Kes olid need viis parimat, kes lõpuks oma võtsid ja keda hindab Petrolheads.EE kollektiiv Aasta Tegija tiitli vääriliseks, selgubki kergest tagasivaatest 2013 hooajale.


Ott Kokk 412p

Viies koht aasta kokkuvõttes kuulus juba vanale driftiässale, Ott Kokkile, kes alustas driftimisega juba kolm hooaega tagasi ja kellel on oma debüüthooajast ette näidata esikoht Street arvestuses. 2012 aastal proovis ta õnne Pro klassis, kuid masina vähene võimsus ja natuke ebaõnne rikkusid ilusa tulemuse. Selleks aastaks vahetas Ott taas klassi ja sõitis kaasa kõikidel etappidel. Parimad tulemused sai ta kirja esimeselt ja neljandalt etapilt, kui Ott näitas teise koha väärilist sõitu. Korra pääses ta veelkord TOP4 hulka, kuid kaks keskpärast tulemust hooaja kokkuvõttes viiendast kohast kõrgemat ei lubanud. Puudu jäi Otil stabiilsusest ja sõitude vahel temalt aru pärides kurtis mees hea tunde puudumist. Elame – näeme, mis uus hooaega toob, kuid drifti sõidab Ott kindlasti edasi.


Mihkel-Norman Tults 414p

Neljandale kohale platseerus kõrge lennuga uustulnuk Mihkel-Norman Tults, kes väärib kindlasti “Rookie of the year” tiitlit. Esimesel etapil saavutas Mihkel kõrge neljanda koha, järgmisel etapil katsus ta jõudu juba finaalis Allan Lätiga, kuid pidi toona veel alla vanduma. Hooaja kolmandal etapil seisis ta endalegi üllatusena ise poodiumi kõrgeimal astmel. See tõstis noore kuti hooaja üldtabelis napilt liidriks, kuid kahjuks ebaõnnestus neljas etapp Mihklil totaalselt ja sellega oli esikoha lootus sisuliselt kadunud. Viimasel etapil Raplas oli ta oma tuntud headuses rajal tagasi, kuid isegi teine koht ei olnud enam piisav, et üldarvestuses poodiumile jõuda. Puudu jäi vaid 9 puntki. Uueks hooajaks ostis ta endale vanameister Vahemetsa E28 BMW, ning liitub uuel hooajal PRO klassiga. Mihklil tasub kindlasti silma peale hoida, või õigemini olen üsna kindel, et pildil püsib ta pidevalt.


Randar Kajo 423p

Mees, kes kässarisse ei usu ja kelle näpud alatasa aknast väljas on. Tõenäoliselt üks väheseid driftijaid maailmas, kes suudab oma poognad raja ära teha ilma käsipiduri abita. Minule isiklikult jääb see küll arusaamatuks, aga Randarit rajal vaadates on näha, et mees teab, mis mees teeb. Juba teist hooaega järjest jõuab üks stabiilsema sõiduga driftijaid hooaja kokkuvõttes kolmandale kohale. Kohe esimesel etapil üllatab Randar kõiki võiduga, kuid ebaõnn järgmisel ja viimasel etapil ei luba kõrgemat kohta. Randar on olnud drifti osa juba mitmeid aastaid ja jätkab kindlasti sõitmist, ning arvata on, et järgmisel aastal ta uuesti kolmanda kohaga leppida ei kavatse.


Martin Vaga 450p

Kui eelmised kolm meest mahtusid vaid 11 punkti sisse, siis Vaga edu kolmandaks jäänud Kajo ees oli juba rohkem kui kaks korda suurem, ehk 27 punkti. Möödunud hooajal punktiliselt esikohaväärilise tulemuse rikkus väike tehniline nüanss, kui Martin ei uskunud hooaja alguses enda edusse ja ei tasunud MV maksu. Poodiumile oli Martinil see aasta asja esimesel ja viimasel etapil. Esimesest läks kirja kolmas koht ja viimaselt etapilt magus võit hooaja lõpu krooniks. Hooaja keskel pidevalt heal kohal lõpetamine tõstiski Martini aasta kokkuvõtteks teiseks. Kaotus esikohale oli viimaseks etapiks juba praktiliselt püüdmatuks kasvanud. Tasub veel mainimist, et auto, millega mees rada nühib, kasutab veel ainsana esiviisikust vanakooli R6 mootorit. See näitab, et kõik on võimalik kui piisavalt trenni teha ja roolitaga pea lahtisena hoida.


Allan Lätt 487p

Kahest kaks kirjeldab Allani viimaseid hooaegu suurepäraselt. Möödunud aastal võttis ta tiitli toona veel diiselmootoriga autol, kuid tänavuseks hooajaks asendas ta kapriisse masuudipressi vana hea BMW bensiini V8-ga. Esimesel ja kolmandal etapil tal poodiumile asja ei olnud, kuid kaks võitu ja viimase etapi kolmas koht tagasid talle vajalikud punktid, et esimese sõitjana Eesti drifti ajaloos võtta kaks meistritiitlit järjest. Ma siiralt loodan, et Allani toetajad panevad õla mehe tegemistele tugevamalt alla, et 2014 näeksime teda juba Pro klassis. Aeg on selleks enam kui küps ja lahinguks “suurte poistega” on Allan kindlasti valmis.


Aasta Tegija

Me arutlesime pikka aega, kes võiks saada auväärse Aasta Tegija tiitli. Kandidaate on Street klassis selleks rohkem kui vaja ja seega otsustamine väga raske. Väärivad seda kindlasti paljud sõitjad, kuid seekord langes otsus Margus Manguse kasuks. Marguse südikad sõidud alajõulise E36-ga on rajal valusad vaadata, kuid palju ei jäänud tal puudu ei kvalifikatsioonivõidust, ega ka poodiumikohast. Ma olen üsna veendunud, et tulevaks hooajaks saab jõumure lahendatud ja auto paremini häälde, et järgmisel aastal juba pidevalt pildil püsida. Edu!

Selline oli 2013 esiviisik Petrolheads.EE silmade ja sule läbi. Järgmisel aastal on ees ootamas mitmed muutused nii sõitjate kui arvestuste osas. Põnevust jagub kindlasti vähemalt samapalju ka aastaks 2014. Jälgige meie blogi, et olla kursis suurimate muutustega ja ees ootavate üllatustega, samuti ilmub juba lähipäevil ülevaade Pro klassi tegemistest 2013 hooajal.