Huvitav, mis sel hooajal Riiaga lahti on? Kui eestlased kohal, võid kindel olla, et jalad saavad märjaks. Seetõttu tahaks õudsalt teha eelmise korra Siimu loost kopipeisti…
Nimelt toimus Riias kohaliku meistrivõistluste sarja võistlus ja ka Riia enda drifti karikasari. Kuidagi juhtus aga nii, et järsult tekkis võistlejate nimekirja hulk sõidujanulisi eestlasi. Seda nii PRO, kui ka ProAm (Läti vaste meie ProStreetile) klassi.
Ivo Cirulis metsik suitsumasin.
Eestlastest olid PROs kohal Kristjan Salmre, Rait Lember, Mihkel Tults, Jako Pino, Jarmo Luht ja publikulemmik Henri Puhmas. ProAmis näitasid taset Kevin Pesur ja Märt Kuvvas (seda küll Lemberi autoga). Rada oli sel korral pigem lihtsapoolne, ei tuldud väga suure kiirusega mäest alla ega alustatud ka ringraja pitlanelt, vaid hoopiski raja keskelt kahte poolt ühendavalt teelt.
Eestlaste jaoks oli seega tegemist üsnagi pingevaba võistlusega – kutsugem seda kasvõi tandemitrennideks. Kahjuks tekitas aga hulgaliselt ärevust laupäeval järsult maha sadanud suur vihm, mis vahepeal ka võistlusseisakuid tekitas.
Kohalikud mehed lompi vältimas.
Jekabsonsi “firmamärk” ehk paraadi ajal värvilist suitsu tekitavad rehvid.
Mingil hetkel polnud lihtsalt mõistlik enam autosid peale lasta – nulliringid muutusid liiga tihedaks. Lisaks tekkisid rajale lausa järved, lompideks on neid veemassiive tagasihoidlik kutsuda. Igatahes lendas autodelt stangesid ja küljekarpe iga kord, kui keegi taas üht kahest hiigelveekogust tabas.
Kollektsioon.
Iga selline lombist läbisõit ja stangelennutamine paiskas minema ka sabaklipi koonused, õnneks võtsid seda aga kohtunikud arvesse.
Elvijs Kezis ostis eelmisel talvel ära Juha Pöytälaakso auto, lisas sinna muidugi Wisefabi, käis mootori üle ehk sisuliselt ehitas pea uue auto. Lastehaigusi igatahes veel jätkub, kuid auto on väga ilus.
Eestlaste lippu hoidsid kahtlemata kõrgel Kristjan “Sallu” Salmre, kes Ivo Cirulise ees 0,1 punktilise eduga kvalifikatsioonivõidu võttis. Väga tugeva tulemuse tegi ka Märt Kuvvas, kes ProAm klassis neljandana kvalifitseerus.
Siin näha lombi tõttu lahkuv küljekarp.
Tandemites polnud aga eestlaste elu enam nii kerge, TOP4 hulka jõudis vaid Mihkel Norman Tults, kes pidi võitlema Jako Pino, Sallu, Eriks Ulašsi ja viimaks kolmanda koha heitluses ka Kristaps Sapalsiga.
Jako tabas korralikult ka viimast klippi ehk rehvitorni.
Tults vs Sapals.
ProAm’i konkurents on seal väga kõva, kohal oli u 40 osalejat ehk kõik TOP16 pääsejad oskasid väga hästi sõita.
Märt kaotas kahjuks esimesele vastasele.
Kevinil läks veidi paremini, esimese vastase ta alistas, kuid kahjuks TOP8’st edasipääsu enam polnud, kuigi tandemid olid korralikud ja pingelised.
Autode mitmekesisus on veidi suurem, kui meil. Rivis oli ka Mercedeseid, kui ka Sierrasid ja Nissaneid.
Ägedat sõitu tegi ka Henri Puhmas, kes mõnd oma sõitu kirjeldas kui senise karjääri kõige ägedamaid tandemeid.
Lähedus Edmunds Erglise Subaruga.
Jarmo sattus kokku Graudinsiga…
Happy Drift Friendsi tiimiliikmed on Riia rajal aga väga kodus ja tandemeid on harjutatud üksjagu ehk kaotus sel korral eestlasele.
Väga kifte sõite tegi kahtlemata Ingus Jekabsons, kes kohtus ka finaalis Ulašsiga. Näha on, miks mees ka Drift Allstarsi esimesel etapil TOP4 välja jõudis.
Nullimas ära Ķezist.
Ja lükkamas Sapalsit Tultsi vastu kolmanda koha sõitu.