Aasta 2006. Mul oli auto, täpsemalt öeldes mu esimene isiklik auto, mida olin jõudnud selleks ajaks natuke näppida. Siit-sealt, velg-madaldus, enamasti vaid asjatundja silmale arusaadavalt asendatud pisidetailid. OEM+ stiil, ühesõnaga. Iseenesest võiks ju sellega näitusele minna, aga pagan, vale ajastu! Toonane näituse žürii ja korraldajaskond arvas, et “tehaseseades autot ei saa ju kohale lubada”. Selles maailmas ruulisid kobakad suured stanged, kummalise disainiga tuled, toonklaas ja keskelt punane-servast must nahatatud sisu.
Aasta 2015. Nüüd osaleb seesama auto näitusel, juba uue omaniku käe all. Poleeritud Porsche D90 velg on asendunud Corvette salad-shooters’iga, lisatud veidi agressiivsem fitment ja Vento nina. 10 aastat läinud, aga justkui midagi poleks muutunud?
Soomlaste autod paistsid silma üldise kvaliteedi ja mõnikord ootamatu tooriku valikuga.
Tegelikult võiks öelda, et muutunud on palju. 130 osalemisavalduse hulgast valiti vaid 70 ja vaatamist oli tõesti igale maitsele. Kogu muu scene läks kaasa ja “tuuningu” asemel on nüüd stance. Kuigi leidub ka neid, kes kõigest väest püüavad auto rikkumisega silma paista, on siiski ülepakutud välimus asendunud tagasihoidlikkusega. Seltskond on sõbralik, nii võidki avastada end võhivõõra inimesega juba kümmekond minutit rääkimas autode teemal, tehnilisi üksikasju selgitamas.
Vohava eurojaapaniautonduse vahele eksis isegi mõni usa-raud-laev, Cadillac Coupe DeVille aastast 1965.
Vasakul leedukate esindus tootjate erimudelitega, 323 GT-R(?) ja esimese põlvkonna Forester STI ning paremal siinkirjutaja kunagine pühapäevaauto, lahtine 328iA.
Kui muidu ikka kuuleb auto mootori häält, siis Paveli Toyota Celsioril pigem põhja kraapimise häält. Isegi siledal Lennusadama platsil :)
Ürituse peaauhind läks ka siia.
Korraldajate pundi liige Siim tõi suure hulga toetajate abiga kohale pooliku, kuid väga muheda VW type 2 bussi, millega võiks iseenesest samas konditsioonis ringi sõita. Okeiokei, klaasid ette ja mootor vahele ka.
Treser on tuntud kui Audide peamiselt välimust muutnud tuuningukontor. Antud autol on näiteks Treseri tiivakaared. Meie kohalik kontor arvas, et keeraks õige vinti peale ja nii see staatilise vedrustusega Audi ringi liigubki.
Auhinna kategooria “Best wheels” saanud Mariuse E91. Velgi pole pildil näha, aga uskuge, kui auhind oli käes, siis järelikult kahelda pole põhjust :)
Minu jaoks on piiripealne “õige” stance selline kerge lõhkumise maiguga üritus. Ma räigelt fännan tehasekonditsiooni, lõikamata-väänamata koopaservasid. No mis sa teed, lihtsalt ei sümpatiseeri lilleks lastud tiivad, hõõrdumisest põlema läinud värv ja meteoriitide maandumisala meenutav auto põhi. Seega, enda sõiduki muutmisele lähenen väga konservatiivselt. Seetõttu ei pidanud ma end ka seekord päris näitusevääriliseks. Sõber Penu õnneks torkis tagant, et läheb ise telgiga välja, oma veljetöid huvilistele lähemalt näitama ja mina tulgu kaasa. Et oleks, mille peale potentsiaalsetele klientidele näpuga näidata.
“Need on siin minu tehtud veljed… ja need ka… ja need, ja need… Ise restaureerisin, jah.”
Nagu hobiautode maailmas kombeks on, alustatakse töödega täpselt nii hilja, et õigeks ajaks valmis ei jõua. Nii ka seekord, kõigil oli oma arvamus. Maaler arvas, et antitiiva taastamisega on temal aega küll ja veel, asjatundlikud kerehooldusspetsialistid asutusest BadaBling arvasid, väärikas töö võtab ikka mõned päevad rohkem, kui meil varuks on, ja Silver Penu oli veljetöödega nii hõivatud, et viimane lihv uutele detailidele jäi ka andmata. Sõber või asi. Lõpetuseks oli üks kroomliist tehase laost lihtsalt otsa saanud.
Seda suurem oli mu imestus, kui ürituse tulemusi kuuldes, hõigati E24 tihedas rebimises “Rahva Lemmiku” kategoorias teise koha vääriliseks, jäädes alla vaid Lätlaste Opel Monzale.
Värske ilmega Scirocco, rahva lemmiku kolmas koht.
Best Static ja Best on Bags auhinnad läksid põhjanaabrite kätte – Golf 4 GTI ja A4 Cabrio vastavalt.
Vaatamata pisut kummalisele muusikavalikule ja mikri taga välja karjutud vagunitäiele suguelunditele (kogupereüritus?), on korraldajad saanud hakkama suurepärase fiilinguga sündmusega. Järgmiseks aastaks on latt seatud üsna kõrgele ja mõttekohti peaks olema palju.