Kõik kes lootsid siit lugeda nutulaulu halvast enesetundest või kurvast esmaspäevast, siis kahjuks olete eksinud teelt. Siniseks värvis möödunud esmaspäeva hoopis Wisefab-i nimeline seltskond, kes pakkusid enda BMW JZ46-ga Kiltsil paari prooviringi.

Juba hommikust saati vahin seinakella ja loen minuteid, et saaks juba Haapsalu poole teele asuda. Lõpuks kella 15.00 ajal tõusen laua tagant ja teen minekut. Sõit Haapsallu läheb üllatavalt kiirelt ja kui lennukale jõuan, tuleb kerge ärevus hinge. Seal ta siis ongi, Toyota Supralt pärit mootoriga BMW e46 – tõeline monstrum meie driftiradadel.

Auto ei ole minujaoks uus, olen seda võistlustel ja ka Wisefabi pesas uudistamas käinud, kuid siis pole kas aega pikemalt süveneda või oli pill alles ehitusjärgus. Nüüd võtan rahulikumalt, et uurida mis ja kus. Ehituskvaliteet on korralik. Kõik, mis autole on külge keeratud, asub seal asjapärast ja täidab oma kindlat funktsiooni.


Tulekustutus süsteem on viimane päästerõngas juhul kui peaks juhtuma kõige hullem


Tagasillas ilutsevad Wisefabi õõtsad


Esisild loomulikult Wisefab e46 kitiga

Kuniks kutid tuulepoolt tagurpidi väänatud uksehingi tuunivad, istun autosse ja vaatan elu läbi sõitja silmade. Kõik on täpselt õigel kohal ja sõiduasend on viis suure plussiga. Pedaalideks on valitud Tiltoni 600 seeria pedalbox. Sidur käib väga konkreetselt, pidur on täpselt paras ja gaasi käik meeldivalt pikk ja sujuv. Rool istub mõnusalt kätte ja kangid ei saaks paremas kohas olla. Kässar on konkreetne ja üllatavalt kerge käiguga. Shifteriks on Wisefabi enda toodang, mis töötab nagu unenägu.


Töökoht lausa kutsub hullama


Pedalbox


Kässarile on täitsa oma sadul


Juhtub ka parimates peredes


Kapotialune peidab endas palju huvitavat..


…nagu näiteks Riia etapi hüppest muljutud amordikannud :)


Turboks on Holseti HX Super


Et midagi arusaamatuks ei jääks, siis mitte puust, kuid vähemalt punaseks on mootori tüüp küll tehtud

Enne minu sõidukorda on paar tiiru veel jäänud Harold Valdma sõita, kes näitab võõra autoga korralikku klassi.


Rehvidel pikka pidu betoonil pole


Harold võtab kõike seda tüüpilisele põhjamaalasele kohaselt tuima näoga

Lõpuks on kätte jõudmas minu kord. Võtsin kaasa kogu sõiduvarustuse, sest tegu on ikkagi võidusõidu autoga ja kiirused ei saa olema tänaval lubatute piires.

Algul kutsub Ardo “The Lock” Kalda mind üle ettevaatlikkusele ja kordab mitu asja veel üle. Esimese asjana võtan suuna lennuvälja sirge poole, et vaadata mis nägu see pill üldse on. Esimene, teine, kolmas ja gaas põhja. Algul on minek rahulik, siis ärkab Holset kapoti all ja põrgulärmi saatel hüppab pill piirajani. Keeran otsa ümber ja liigun driftiraja algusesse. Härra Zant kõrvalistmel ütleb, et 5300 pööret ja III käik on umbes 120km/h. Ahah, selge ja tuld!


Müts pähe ja rajale

Nõks ennem stardiraja algust rebin kässarit ja lasen külje ettevaatlikult ette. Auto allub roolile suurepäraselt – lisan gaasi, et libisemine jätkuks. Taaskord suurepärane kontroll, aga seekord gaasipedaalil. Pedaali käik on mõnus ja vajamineva koguse tossu doseerimine on tehtud väga lihtsaks. Ennem flipi surun pedaali põhja, siis vabastan selle hetkeks, lasen roolist lahti ja auto vahetab poolt mõnusa enesekindlusega. Lasen roolil end peaaegu lõppu kerida, siis haaran uuesti roolist ning samal ajal surun tossupedaali põhja. Täiesti märkamatult olen läbinud juba kaks kurvi. Järgmine flip on vähe teistsugune, sest rajal tuleb teha tagasipööre. Vabastan gaasi ja lasen rooli teise äärmusesse tagasi. Pidurdan nurgaga ja vahetan käigu alla. Kui auto on jõudnud üle lennuvälja keskosa lisan tossu ja vahetan käigu üles tagasi, järgneb veel üks flip mis möödub juba mängleva kergusega.

Kordan sõite veel mõned korrad, kui järsku auto hakkab köhima ja kaotab kõrgel pöördel jõudu. Veereme hooldusbussi juurde ja tõdeme, et tõenäoliselt on JAZ-i turvapaagis pesitsev švamm leidnud oma tee etteande pumpadeni, ning vajalik kogus kütust ei jõua mootorini. Lahendusena proovime võtta algust hästi rahulikult, et pumbad jõuaks vahepaagi kütust täis toppida ning alles viimasel hetkel põhjagaasi anda. Üle poole rajast õnnestubki läbida õiges tempos, kuid viga ilmub ikka ja jälle. Et mitte kallist tehnikat omast lollusest ära lõhkuda, loeme päeva lõppenuks.


“Noh, mis värk on?”


Faceti etteande pumbad

Tagasiteel Tallinna mõlgutan mõtteid, et kuidas seda elamust küll edasi anda. Sõnad, mis torkavad pähe, on – kontroll, kvaliteet, stabiilsus, LÄRM!, toss ja fun. Kas just selles samas järjekorras, aga ega sel suurt vahet polegi, sest käsi südamel võin väita, et tegu on ühe parima driftiautoga, mida meie radadel näha võib. Suured tänud veelkord Wisefab-i meestele selle võimaluse eest, kahju ainult, et see oodatust lühemaks jäi, sest lõpus hakkas juba tulema :)

Ahjaa – järgmise aasta sõitjakoht on veel vakantne, mina hakkaks küll raha koguma :)

JZ46 Coupe Spec list

Mootor: ES Racing 2JZ GTE
Hobujõud: 720 hj
Pöördemoment: 900 Nm
Ploki sisu: uuendatud originaal
Plokikaas: Windorf
Nukkvõllid: HKS 264 kraadi
Õlisüsteem: Kuivkarter (kuivkarteri vann Moroso ja Priit Kukk), viie sektsiooniga Barnes õlipump
Jahutussüsteem: Elektriline veepump ja Griffini radiaator (modifitseeris Priit Kukk)
Õli: Motul

Kütusesüsteem:
JAZ turvapaak (hooaja lõpus võtame autolt maha ja teeme suure lõkke sellest)
Etteandepumbad: Facet Redtop x 2
Survepumbad: Bosch 044 x 2
Pihustid: 2000 cc
Rõhuregulaator: Mallory
Juhtaju: Autronic SM3 tuned by Es-Racing
Kütus: Kodukootud E85

Väljalase: Peenikeste ja lühikeste runneritega kollektor mille tegi Priit Kukk
Turbo: Holset HX40 Super
Wastegate: Tial
Väljalaske torustik: Priit Kukk

Sisselase: Kogu torustik Priit Kukk
Cooler: Es-Racing
Õhufilter: HKS
Blow-off: EMUSA

Jõuülekanne: Toyota Supra 6 käiguline kast (kogu hooaja on kasutusel olnud neist vaid neli käiku)
Sidur: OS Giken 3 kettaline koos sama tootja hoorattaga
Kardaan ja veovõllid: Toyota Supra
Differentsiaal: Toyota Supra vabalthingav 3,7 peaülekandega

Kere: BMW E46 kupee
Turvapuur: 8p JakkMoto
Plastik: Wisefab Special bodykit by FibreWolf (kõik detailid on Wisefabis ka müügil)
Metallitööd: Rait Lember
Klaasid: Esiklaas Glassdrive, ülejäänud polükarbonaat

Vedrustus:
BC Racing coiloverid (ees on E46 esimesed, kuid taga on kasutusel E39 komplekt)
Esimene lock kit: Wisefab E46 kit prototüüp Xtra Light õõtshoobadega, mis alates oktoobrist on kõigile saadaval
Tagavedrustus: Wisefab õõtshoovad, Wisefab sillatala puksid, Wisefab õõtshoova puksid (kõik asjad on juba praegu saadaval) ja M3 õõtshoob koos käänmikuga

Pidurid:
Ees: tavalised E46 320 pidurid
Taga: Topelt sadulatega M3 pidurid
Klotsid: Ferodo DS 2500
Pidurivoolikud: Aamann Racing
Käsipidur: Compbrake
Balance bar: Compbrake

Salong:
2x Sparco istmed
Vööd: Schroth
Armatuur: Sadulsepp.ee
Shifter: Wisefab
Pedalbox: Tilton
Näidikud: AIM, Autometer, Innovate

Kaalud:
Kaal: 1200 kg
Kaalujaotus: 52%-48%

Parim veerandmiili aeg: 10,8@212 km/h by Markel Voit

Sponsorid 2012: BM Auto, Keyang tööriistad, Motul, Flexovent, Bridgestone, Balti Filtrid, Wisefab, Es-Racing, Brisk süüteküünlad, BeeMedia, CoolRace ja kõik need head inimesed, kes abiks olid!