Kui nüüd päris aus olla, siis see sinine Škoda oli nii igav, et mul läks meelest salongist pilte teha. Aga minge vaadake Must ja valge koera artiklist. Põhimõtteliselt samasugune. Istmed oli nahast kattega ainult. Ja roolisoojenduse nupp on. Ja mõned asjad on veel teistmoodi, aga seda tegelikult ei märka.
Nüüd, kui põnevad asjad said räägitud, räägime mitte nii põnevatest asjadest. Et kuidas sellega siis sõita on ja miks hallmetallikdiisel sinine on.
Sõita on üsna okei. Kui see auto maksaks 21000€, siis ma ütleks, et hea. Aga see konkreetne maksab üle kahe korra rohkem. Ja see “okei” kehtib ainult siis, kui auto sõidab. Suhteliselt jäik ja selle jäikuse kohta üllatavalt tuim. Nagu jääpeal sõidaks koguaeg, lihtsalt selle vahega, et libisema ei lähe nii lihtsalt.
Varustuse kohapealt on tegu klassikalise sakslasega. Baasvarustuses on enamus rattaid ja ilmselt mõned klaasid lisaks kerele. Siinkohal müts maha aasia autotootjate ees, kes teevad valiku lihtsaks – varustusega auto vs varustuseta auto. Lisavarustuse nimekirjast saad linnukese panna esiistme külge käiva riidepuu lahtris ja pagasiruumi organisaatori lahtris.
Konkreetse auto varustustase on näha ülaloleval pildil. Maakeeli tähendab see seda, et mitte kellelgi ei ole õrna aimugi mida see tähendab. Kuidas muidu seletada, et sul on juhtmevaba carplay/androidauto ja pole juhtmevaba laadimist. Või et sul on matrix-esituled ja pole pimenurga andurit.
Ja need tuled. Väga head tuled. Sektorite väljalõikamine toimib nagu kulda. Ja loomulikult on siin jälle üks aga. Ilmselt ei suhelnud lähitulede mehed kaugtulede meestega ja kumbki punt ei suhelnud tulekorpuse ehitajatega. Kuidas muidu seletada seda, et lähitulede ja kaugtulede vihkude vahel on vahe. Lükkad kauged peale, nagu moodne auto ikka, lähid ära ei kustu vaid kauged tulevad juurde. Aga need näitavad täiesti teise kohta. Lihtsalt. Mingi pime triip on vahel. Täiesti jabur. Sõidad mööda maanteed, vaatad kuidas sektorid kustuvad ja süttivad ning mõtled, et kas kuidagi lähikaid kõrgemale või kaugeid madalamale regullida ei anna, et see tühimik ära kaotada. Tuletame meelde, auto maksab kaarega üle neljakümne tuhande euro. Tagatuled on head. Vist.
Aga see sõit siis. Kui ma olin veendunud, et Itaallaste robotkasti ei ületa miski, siis Voilá! VAG DSG. Škoda kestas. Filigraanne töö kustutamaks igasuguse sõidumõnu. Lükkad kangi D peale ja mitte midagi ei juhtu. Vajutad gaasipedaali, ikka ei juhtu mitte midagi. Vahetad raadiokanali, ikka mitte midagi. Jõuad närvi minna ja mahagi rahuneda, auto pole ikka veel sõitma hakanud. Nagu autokoolis kaheksandat raksu sõidueksamit tegev tibinas, kes unustab foori taga käigu sisse panna ja pressib kalanäoga paremat pedaali kergelt imestades, et miks auto kohalt ei võta. Kaasreisijadki nihelevad ebamugavusest, et no kuule, hakkaks nüüd liikuma ikkagi, mul on homme õhtuks juuksuri aeg pandud… Isegi launchiga piduri vabastamisel tüüp mõtleb pool sekundit enne kui minema pühib. Jah, diiselškodadel on launchi võimalus.
Veojõukontroll sportreziimi, käigukast spordi peale, õlitemp peab olema üle 70 kraadi, pidur põhja ja gaas põhja. Siis päästad piduri, vaatad kuidas kõrvaltreast startinud Vito on oma pöörde ilusti ära teinud ja siis pühib sinine hallmetallikdiisel minema nagu poleks homset. Või järgmist minutit. Või noh, stardib natuke äkilisemalt.
Kui oled lõpuks oma piinlikkusest üle saanud ja auto ära parkinud, mõtled, et läheks vaataks, kas pagassis on mõni poekott ehk ümber läinud sellise hoolimatu sõidustiiliga. Lähed auto taha, vibutad jalaga kaitseplastmassi all ja… Ja mitte midagi ei juhtu. Proovid teise jalaga, ikka mitte midagi. Peale mõningast veiderdamist ja kätelseisu loobud, vajutad nuppu ja näed, et kõik asjad on ilusti omal kohal. Tore.
Kas ma juba kirjutasin, et salongist läks meelest pilti teha? Aga et miks sinine? Tegelikult ei peagi sinine olema, Škoda julgeb siinkohal kastist välja mõelda (oli ju hea nali… kastist välja… hehe…) ja autodele värvi anda. Maanteedel üks väheseid marke, mida näed ka muud värvi kui halli, valget või musta. Aga vot sõita ei kõlba, kui sa tahad see nädal kohalt saada.