Tehnilised tõrked autodel, vihmapaus, maitsvad road, kiired ajad ja hea seltskond. Just sedasi möödus laupäev Kiltsi lennuväljal EDRA Drag race-l.
Võistlustel jagunevad tiimid tavaliselt kaheks – need kes tegid auto kodus korda ja need, kes teevad seda võistluspaigas ööl enne võistlust.
Tsiklimeestel oli sellel etapil elu lihtne, paar ajasõitu ja siis finaal. Rohkem osalejaid polnud lihtsalt. Deivid Urbus sai selles sõidus jagu Petri Koivuniemist ja olidki punktid jagatud. Elu nagu hernes. Sampad jäid avamata ja riided kuivaks.
Juunioride seis oli veel lihtsam. Marcel David Tõeleid tuli kohale, korraldajad tegid talle selgeks, kuidas sõit käib ja voilà, karikas riiulil.
Vana lobamokk Sten noorel võitjal niisama karikaga koju jalutada siiski ei lubanud ja viskas poisi kombekohaselt tünni, keegi väga ei kurvastanud.
Bracket klass, mis nüüd kannab nime Sportsman ET, erilisi üllatusi ei toonud, kvalifikatsiooni võitis reaktsiooniajaga 0,0015 sekundit Kristo Tihvan.
Osalejaid oli 3, seega Kristo otse finaalis, “poolfinaalis” tegi Delvis Siimson selja prügiseks Ago Kravetsil.
Seega finaalis Tihvan ja Siimson.
Finaalis võttis võidu Siimson, selle asemel, et üksteist kleepuvaks pritsida, otsustasid Tihvan ja Siimson pudelid pealtvaatajate peale tühjendada. Kah lahendus.
Street A klass, kus indeks on 13,5 sekundit, käis tige täpsussõit. Kvalifikatsiooni võitis Mare Erich ajaga 13,5233 sekundit.
Eliminaatoris lõpetas Mare Ranno Bundseni päeva. Rannol tuleb tuleb see va rallikrossi asi vist paremini välja.
Poolfinaalis sai Tarvo Järv jagu Mare Erichist, teises poolfinaalis võitis Martin Veedler Ketlin Semidotskit, mis tähendas, et see kord naised finaali ei pääsenud.
Finaalis tõmbas Veedler Järvele mütsi silmini ja sai suurema karika omale. Ka nemad tunduvad olevat tagasihoidlikud poisid, lahkusid täis pudelite ja kuivade riietega.
Street B klass on klass, kus indeksiks 11,5 sekundit. Ja selle sõidavad need peaaegu tänavaautod lõhki! Risto Lutsar peab oma autole nüüd turvakaare sisse ehitama, kui veel võistelda tahab, nimelt sõitis ta indeksist veidi kiiremini – 11,1353
Kvalifikatsioonivõidu võttis Kaido Reisser ajaga 11,5212 Erik Oleski ees, kes sõitis ajaks 11,6236.
Kokku said nad poolfinaalis, kust väljus kordussõidu tulemusena Erik Olesk.
Teises poolfinaalis jagasid finaalikohta omavahel Ivar Miilberg ja Marko Meerits. Võitjana väljus sellest lahingust Miilberg.
Miilbergi hommik aga midagi head ei lubanud, kui kohe ajasõitude alguses suure kolinaga üks veovõll juppideks lasti. Õppind mehed, saksa tehnika, lõunaks oli masin taas rajal.
Kusjuures, Meerits sõitis põhimõtteliselt tutika tänavaautoga. Noh, kui välja arvata pisiasi, et mingid AMG kutid on sinna autosse oma küüneviha sisse ajanud.
Finaalis võttis Olesk Miilbergi vastu selle, mille järgi ta tulnud oli – võidu.
Peale pudelite tühjendamist tulid Eriku sõbrad traditsioonidele appi ja toppisid Eriku tünni. Vähemalt ei haise mees nüüd sampa järgi.
Street modified klass on tänavaautodest üsna kaugel tegelikult, võivad sõita nad 10,0 aega, tegelikult sõidavad kiiremini, juhul kui punast ei võta või kui tehnika laiali ei lenda. Mati Põld pani neljapäeval auto kokku, reede õhtul sidur ei lahutanud, mis seal ikka, natuke nokitsemist, kast alt, veidi nokkimist veel ja kell 3 öösel sai kotile. Hommikul proovisõidul asi toimis, esimene start ja… pilpad.
Veidi arutamist, silikoni, ropendamist, tangidega plekkpurkidest uute detailide vorpimist ja oligi tagaveoline audi jälle rajal. Vähemalt lükati ta sinna. Uisutas 13,1 sekundiga raja läbi, nii aeglaselt ei ole see auto veel kunagi võistelnud, aga aeg oli kirjas ja nelja osalejaga klassis koht eliminaatoritabelis olemas.
Teised mehed selles klassis sõitsid ilusti 10 sekundi algusesse. Kvalifikatsiooni võitis Lauri Soots 10,08-ga, teine Kristo Luhaäär 10,14 ja kolmas Andres Arnover ajaga 10,19. Paarid Soots-Arnover ja Luhaäär-Põld. Arnover võitis Sootsi, Põld niblis mis ta niblis ning mingi stardihakatise ta tegi ja Luhaäär punase võttis, aeg tiimil Audi tagasi boksi lükata. Vahest peab õnne ka olema.
Finaalis Matile enam nii palju õnne ei jagatud ja seekord jäi Arnover Põllu peale.
Mati võitu küll ei saanud, aga sai Arnoveri plekist “mitteklaasplast” tünni pista. Andres võiks banneri asemel hoopis mingi korraliku mahuti stardialasse tuua, ehk oleks reklaamina mõjuvam.
Outlaw klassis osalejaid 4, Kristjan Käbi Chevy Monzaga,
Juhani Kautto Oldsmobile Cutlassiga,
Lauri Kuriks Pontiac Trans Am-iga
ja Reino Poom redeliga.
Juhani Kautto oli terve hommik mässanud mingi tehnilise probleemiga, lõpuks saadi auto liikuma.
Tehti üks ajasõit, aga kommentaatorid vaikisid… ajavõtutelgist vaatasid vastu sellised näod:
Ajavõtusüsteem kavaldas mehed üle ja viskas mingit viga, õnneks leiti logidest aeg üles ja Jussi Kautto tiim võis rõõmus olla, et aeg siiski kirja saadi.
Esimeses poolfinaalis läksid kokku Poom ja Kuriks. Kõigi üllatuseks oli Poom vahepeal kuskilt munad leidnud julgust kogunud ja lajatas parem jalg sirge raja lõpuni. Redel ei põrkanud nii nagu eelnevatel sõitudel ja Kuriksi võit polnud just ülearu veenev. Aga võit on siiski võit ja Kuriks finaali.
Teises poolfinaalis olid vastamisi Käbi ja Kautto. Kautto auto siiski päris korras polnud ja võit Käbile.
Finaalis tegi vanameister Kuriks taas korraliku sõidu ja võttis võidu.
Karikate jagamisel oli kohe näha, kui kogenud mees on Kuriks. Pudeli avamiseks ja Käbi peale tühjaks pritsimiseks ei pannud isegi karikat ja klaasitud diplomit käest. Tehke järgi!
Ja traditsioonidest peab Lauri lugu. Küsis tünniminekuks rahvalt abi, keegi kade muidugi ei olnud ja võitjal keerati kiirelt jalad taeva poole.
Ülejäänud pildid leiate >>SIIT<<
Tulemused leiate >>sellelt lehelt.<<
Ahjaa, vahepeal sadas vihma ka natuke.