Mis on ühist maja vundamendi plokkidel ja svammil? Mõlemad lõpetavad driftija päeva oodatust varem. Ootamatuid juhtumisi, ebaõnne ja üllatusi jagus augusti esimesel nädalavahetusel Laitse Rallypark-is piisavalt igale maitsele.
Laupäeva õhtul toimus trenn, kus enamus osalejaid tutvus üldse esimest korda Laitse värskeltasfalteeritud rajaga. Kohtunikud selgitasid, mida nad osalejalt ootavad, kohtunikud kuulati ära, autod käisid tehnilises ja trennid võisid alata.
Õhtu esimene purakas ei lasknud ennast kaua oodata. Harold Valdma hakkas rajaga juba harjuma, kui üks kaasvõistleja Venemaalt käperdas kurvi sisenemise vähe ära, Harold tegi spini ja nii neil autode tagumised otsad kokku saidki.
Järgmine õnnetu oli Taavi Toomara, kelle autol üks AN liitmik koos ei viitsinud püsida, mootorijagu õli laotati rajale, millega tehti ka endal tagarataste alune libedaks ja lõpetatigi trenn valli otsas.
Järgmine, kelle õhtu ei läinud päris nii, nagu ta ise ehk lootis, oli Erglis Edmunds Lätist. Temal läks esimene kurv vähe pikale, ees oli ootamas betoon ja tulemus ei olnud enam kellelegi üllatus.
Rada seati korda ja sõidud jätkusid.
Sõidud jätkusid seni, kuni rajale läksid Harold Valdma ja Henri Puhmas. Harold sikutas käsipidurit, see lukustus, selle peale vajutas juht piduripedaali põhja ja libises plastist rajapiiretesse. Haroldi ootamatu äkkpidurdus oli Henrile piisavalt ehmatav, et ka tema tallas piduripedaali põrandasse. Selle liigituse peale libises auto lihtsalt otse edasi, b-piilariga Haroldi auto vasakusse taganurka, mille peale Nissan sai pargitud valli otsa. Henri auto hoog aga ei olnud veel otsas, järgmiseks ohvriks oli betoonplokk, mis lõhkus Henri auto parema esinurga. Taavi-Kristo Reinsoo püüdis selle protsessi ilusti purki:
Kogu see “romuralli” põhjustas paljudele unetu öö, mis peaaegu kõigil kandis ka vilja. Ainsana ei olnud hommikuks boksialas näha Harold Valdma Nissanit, auto vigastused olid liiga suured, et hommikuks autot korda saada.
Need, kellel aga autot remontida vaja ei olnud, said Team Ghost telgis jalga keerutada DJ Kin:u valitud muusika saatel.
Öös on asju, mida ei oska mitte keegi seletada:
Uus päev algas võistlejate koosolekuga, kuhu kõik osalejad siiski õigeaegselt kohale ei jõudnud (Team Ghosti peotelgi varjatud eesmärk?), ja need, kes kohal olid, olid üsna uniste nägudega, ka kohtunikud.
Puhmase auto oli kokku lapitud tati ja hea tahtega, uksejooned joonistati sama vildikaga, millega võeti Haroldilt autogramm.
Ilm oli ilus, esimesed autod lasti rajale ja… hommik jätkus sealt, kus õhtul sõidud lõppesid – betoonis!
Et kiiremini uuesti sõidud peale saaks, võeti rahvas appi ja tõsteti Henri Haanpää Toyota Cresta rajapiirete pealt maha.
Olgu etteruttavalt öeldud, et see jäi ka viimaseks tõsisemaks kohtumiseks osalejatel selle rajapiirdega.
Kui trennid läbi hakkasid kvalifikatsioonid, peale kvalifikatsioone läks aga juba tõsisemaks andmiseks Läti meistrikate võidu nimel.
Esimesena tormasid rajale Luht ja Chitipakhovian (edaspidi Felix).
Võit Felixile. Järgmises ringis Felix kokku Gatis Lapansiga.
Järgmisena said loa rajale minna Ingus Jekabsons ja Joni Anttila. Siit edasi Soomlane. Peale neid said rajale Kristaps Bluss ja Märt Kuvvas kastikaga. Joni Anttila vastaseks siit Bluss.
Erglis Edmunds ootas oma vastast paarist Kristjan Klemets ja Ingemars Jekabsons. Edasi siis Klemets.
Ami Aalto ja Petri Lemmetty paarist osutus parimaks Ami Aalto. Aaltole vastaseks paarist Elvijs Kezis ja Mikko Viitala sai viimane.
Veerandfinaalidega alustasid Lapans ja Felix. Lapans edasi. Poolfinaali Lapansile vastaseks Jouni Anttila ja Kristaps Blussi duellist viimane. Erglis Edmundsi ja Kristjan Klemetsi sõidust pääses edasi Lätlane, temale Mikko Viitala ja Ami Aalto sõidust paariliseks Aalto. Esimene poolfinaal Lapansi ja Blussi vahel lõppes Blussi võiduga, teine poolfinaal Edmundsi ja Aalto vahel soomlase võiduga, seega kolmanda koha selgitavad Lapans ja Edmunds, esikoha Aalto ja Bluss.
Kolmas koht Lapansile ja võit Blussile.
Kui Läti etapi võitja selge, oli aeg hakata raha peale sõitma. Nimelt seekord oli esmakordselt rahalised auhinnad, esikolmiku vahele läks jagamisele 6000€. Pole paha, tasub punnitada küll.
32ne ellikas koostatud hommikuste kvalifikatsioonide põhjal ja läks 16 parema selgitamiseks. Esimesena said rajale Jarmo Luht ja Urmo Täheste. Edasi täheste, sest Jarmo autol sai differ otsa. Kahju.
Järgmisena sai jagu Mikko Viitala Juha Pöytälaaksost ja siis Kristjan Klemets Joni Anttilast. Tõnis Kipper, kes on järjest paremaid esitusi tegema hakanud, jäi seekord alla Felixile.
Taavi Toomara sai jagu Petri Lemmettyst.
Rait Lember lülitas edasisest konkurentsist välja Ingemar Jekabsonsi.
Vastutasuks Jekabsonsi kaotusele lõpetas Elvijs Kezis päeva Ott Koka jaoks. Muidugi see hääl, mida Elvijse Rover teeb, on midagi uskumatut ja see tuleks seadusega ära keelata ja põrgupõhja kupatada. Välimus on ka, noh, ütleme nii, et maitse asi.
16 parimat sõitjat selgitatud, osad neist otse 16 hulka pääsenud oli aeg hakata koostama veerandfinaalide paare. Esimesena sai koha 8 parema hulgas Eduard Vahemets, kes sai jagu Viperi mootoriga BMW-l sõitvast Urmo Tähestest.
Etsile vastaseks sai Kristaps Bluss, kes lõpetas Eero Yli-Sipila võistluse.
Henri Puhmas tagas koha veerandfinaalis saades jagu Mikko Viitalast. Puhmasele veerandfinaalis vastu Klemets, kes oli parem Läti etapi teisest mehest Ami Aaltost.
Ellikatabeli teisest poolest sai Lapans jagu Felixist ja Lapansile veerandfinaalis Ingus Jekabsons, kes sai jagu Taavi Toomarast.
Viimased kohad veerandfinaalis said Rait Lember, kes oli parem Henri Haanpääst ja Janis Eglite, kes oli parem Elvijs Kezisest.
Esimeses veerandfinaalis näitas taaskord head stabiilsust ja kindlat sõitu Eduard Vahemets, kustutades väga agressiivselt sõitva Kristaps Blussi lootused kõrgele kohale.
Suhteliselt aeglane rada ei sobinud aga Henri Puhmasele, kes jäi alla Kristjan Klemetsile, kes poolfinaalis läheb kokku Eduardiga.
Lapans sai jagu Jekabsonsist ja läheb koha eest finaalis võitlema Janis Eglitega, kes kustutas teise Jekabsonsi lootused võidule.
Esimene poolfinaal Klemetsi ja Vahemetsa vahel võitjat ei selgitanud, kumbki ei olnud teisest piisavalt palju parem.
Seni kuni Klemets ja Vahemets mootoreid jahutasid saadeti lätlased omavahel sotte selgeks sõitma, finaali sai neist Janis Eglite, sest Lapansi teine sõit lõppes vallis ja temale jääb võimalus püüda kolmandat kohta.
Eesti meeste mootorid jahtunud ja anti uuesti tuli kolvile, uue hingamise leidnud Kristjan Klemets ei suutnud siiski võita vanameister Vahemetsa ja finaali Vahemets.
Kolmanda koha peale läksid sõitma Gatis Lapans ja Kristjan Klemets. Peale esimest sõitu oli punkte neil võrdselt. Teises sõidus Kristjan ees sõites esimeses kurvis käperdas natuke, kuid raja teise poole sõitis väga kiiresti, täpselt ja suure nurgaga, Lapans ei suutnud järel püsida, lasi vahe suureks ja auto suhteliselt sirgeks. Raja teine osa kaalus üle Kristjani esimese kurvi eksimuse ja seega kolmas koht koos 1000 euroga Kristjanile.
Finaal. Eduard ees, Janis järgi, esimene kurv – Etsi auto hakkas puterdama ja Ets lasi gaasi maha. Janis sai natuke ka Etsi autole pihta, kuid jätkas sõitu. Ets veeres boksi ja andis loobumisvõidu Janisele.
Aga võitja ei olnud veel selge. Kohtunike arvates põhjustas Janis õnnetuse, mille tulemusena Etsi auto bensiinipump kannatada sai. Seega sai Ets 5+5 minutit remondiaega. Sellest siiski loobuti, kuna arvati, et pump otsas ja uut võtta pole. Siiski otsustasid mehed uurida, et milles viga. Selgus et paagis olev ja juba artikli esimeses lauses mainitud svamm oli ummistanud filtri, auto saadi tööle ja sõideti starti. Vahepeal olid kohtunikud ohtralt vaielnud ja reegleid lugenud, niipalju said nad targemaks, et kuna Ets oli loobunud, siis nüüd oli võimalus sõita ainult juhul, kui mõlemad sõitjad seda tahavad. Ets loomulikult oli nõus sõitma. Mis te arvate, kas juba 3000€ taskusse pistnud Egle tahtis uuesti sõita? Loomulikult mitte, täiesti arusaadav ka.
Ja mees nautis eestlaste loputamist täiega, kuigi auhindade jagamisel loputasid eestlased lätlast. Võit ja 3000€ Eglite, teine koht ja 2000€ Vahemets, kolmas koht ja 1000€ Klemets.
Pealtvaatajate vahel loositi välja tänavalegaalne driftiauto.
Võitjaks noor poiss, kellel analoogne masin kodus olemas. Oma olemasoleva lubas siiski võidetud autole varuosadeks jätta.
Ahjaa, need olid kohtunikud:
>>>Trennipäeva pildid on siin!<<<
>>>Võistluspäeva pildid on siin!<<<