Oma elu esimeseks ralliks sattunud Rally Estonia aitas mul mõista, miks on ralli meil niivõrd populaarne. Kõige enam saan ma aru juhi vaatevinklist, sest pealtvaatajana tundub mulle metsas istumine ja katselt katsele kihutamine natuke tüütu.

Teisel päeval alustasime päeva esimese katsega, mille vaatasime lõpuni ära. Esimesena läbis Vissi katset Historic klass, kus silmailu jätkus igale maitsele.

Katse võitsid Porsce 911 SC-l kihutavad soomlased Ville Silvasti ja Jonne Halttunen.

Kiireimad eestlased olid Alar Hermanson ja Janno Sepp kes olid kiiruselt 20-ndad.

Legendaarne Ford Escort Mk1 veel legendaarsemas Gulfi värvikuues.

Kehvem edu ei ole saatnud ka Escordi II põlvkonna isendeid.

Sarnaselt Jari-Matti Latvalale ja Asko Sairanenile kihutasid teise Audi Quattroga samuti soomlased Heikki Viljanen ja Antti Pellinen. WRC staarile siiski identse autoga vastu ei suudetud hakata, ning leppida tuli alles 25.nda ajaga.

Modernseid autosid tuli oodata tubli kolmveerand tundi, ning siis sai aega sisustada vihma eest varju leidmise ja paremate positsioonide otsimisega.

Võssa oli rahvast kogunenud omajagu, osad ronisid kuluhunnikusse, mõni seisis kraavis, teised lagunenud hoonete katustel.

Ainus asi mis aitab fännil end toimuvaga kursis hoida on ralliraadio või mobiilne internet, mille läbi saab aimu tulemustest ja rajal toimuvast. Levi pole teinekord just parim, kuid rallirahva leidlikkusel pole piire.

Esimesena tuiskas rajale Gross, kes pidi alla vanduma mitmele piloodile teenides alles kuuenda aja. Kaotust Kruudale täpselt seitse sekundit.



Kruuda hoog oli muljetavaldav. Oli näha, et kutt pingutab.


Andrus Vahi ja Alo Ivask haukavad mahapöördel lisa teepeenrast.


Vanameister Murakas oli teiseks päevaks kiirust pisut juurde leidnud, kuid päris esikümnesse veel asja polnud.



Viimased autod pidid jõudu katsuma sügavate rööbaste ja kõrgete vallidega.

Katse lõpus pakkusid vinge šhow veoautod, mis maailma ralliradadel on täiesti unikaalsed.

V8 mürina saatel vilksas Põlvamaa metsade vahel kümmekond GAZ-i, mis rahva ergutuste saatel mööda tuiskasid.


Sisuliselt jäikadel sildadel liikuvad veokad said aeglases mahapöördes rattad maast lahti. Kabiinis just kõige mugavam ei paistnud.

Järgmiseks valisime legendaarse Rüa katse, kus oli üks efektsema lennuga hüpekaid. Üles oli seatud suur tribüün ja rahvast oli rajaääres tuhandeid. Seda katset läbisid Historic autod kaks ja modernsed ühe korra.

Historicu teiseks läbimiseks sättisime end kohale ka meie. Kui Tarmo poleks Põlvast pärit ja ei tunneks sealseid teid nagu oma peopesa, siis poleks me tõenäoliselt õigeks ajaks kohale jõudnudki. Postitee tõusud ja langused möödusid kiires tempos ning esimese auto ajaks olime täpselt seal kus vaja.

Jari-Matti Audi rida viie mürin täitis metsad ja järsku ta nukitagant rattad lääbakil saabuski. Tõsi mõned sajad meetrid hiljem purunes käiguhoovastik ja sinna see ralli võit läks.

Lancia 037 hinnalipik on Latvala Audi omast “pisut” suurem, ning hüpped sedavõrd tagasihoidlikumad, kuid kiiruselt nad palju alla ei jäänud.

Esikoht Historic klassis Ville Silvasti ja Jonne Halttunenile. Teisena lõpetas Lancia 037-l norrakate ekipaaž Valter Christian Jensen ja Erik Pedersen. Parimate eestlastena olid Alar Hermanson ja Janno Sepp finišis absoluudi 18-ndad.

Taaskord saabus kerge tunnine paus ja see andis võimaluse keha kinnitada ning meelt turgutada. Suuremate publikumagnetite juures oli alati toitlustus ja muu eluks vajalik. Korralduse mõttes on ralli kindlasti paras peavalu sest ligi 150km-i kiiruskatseid tuleb kuidagimoodi ära turvata, parimad kohad pealtvaatajatele välja tuua ja võsast likvideerida. Selline suhtumine toobki inimesed rajaveerde, sest tore on tunda, et oled oodatud ning et sinu peale on mõeldud. Ka meediat koheldi suurepäraselt mitte ainult pressikeskuses vaid ka katsetel, kus turvameeskond üsnagi vabad käed andis. Lauslollusi loomulikult ei talutud silmaotsaski, ning vajadusel kutsuti rikkujad kohaselt korrale.

Nüüdisaegsete autode esimestena saabusid liidrid Gross-Mõlder. Suure õhulennu ja meeletute ovatsioonide saatel tuiskasid nad järjekordse katsevõidu poole.

Kui uuemad autod maandusid kõigile ratastele korraga, siis Evo juhtidel oli tükk tegu, et terve nahaga pääsega. Rainer Ausi Mitsubishi sai kiire sõidu eest tänutäheks suutäie kruusa.

Kruuda ei näidanud vähimatki märki sellest, et oli rajal täiesti uue autoga. Uus ei olnud see vaid temale, vaid kogu rallimaailmale.

Nimelt sõitis tema koos Kanguriga tuliuute Ford Fiesta R5 autodel, mis kandsid kerenumbreid 3 ja 4.

Saudi Araabiast kohale tulnud Yazeed Al Rajhi koos briti kaardilugeja Michael Orr-iga näitasid efektseid õhulende igal hüppel. Olgugi, et piloot alles taastub seljavigastusest. Sellised need rallimehed on.

Peale kahte aastat tõusid poodiumi kõrgeimale astmele taas eestlased. Seekord saabus õnn Georg Grossi ja Raigo Mõlder õuele, kes kindlustasid ligi 40-sekundilise eduga endale esikoha. Teiseks tõusid väga head kiirust näidanud Karl Kruuda – Martin Järveoja. Alles viimaselt poodiumikohalt leiame esimesed välismaalased Alexey Lukyanuki ja Alexey Arnautovi.

Selline see ralli siis oli. Kui tekib kange tahtmine nautida loodust ja kiireid autosid, siis võib julgelt soovitada. Vaatamist oli omajagu ja tänu kohalikule siseinfole jõudsime kiiresti õigetesse kohtadesse. Võimalusel haara nööbist oma kaugel sugulasel või tuttaval, keda pole ammu nähtud ja põrutage rallile. Omapäid seigeldes oleks me Henriga ammu kraavis, eksinud või keset lepikut kus mitte midagi näha pole.

Teise päeva galerii leiad SIIT

Lõppseisu vaata järgnevatelt linkidelt
Historic tulemused
Modernsed autod