Tänavust rallikrossihooaega võib ilmselt varsti juba kutsuda EVOde ülemvõimu aastaks. Kui möödundaastal hõivasid kiireimas klassis teinekord poodiume ka teised autod, siis senini on oma osa võtnud vaid kolm EVO, seda küll iga kord erinevas järjestuses. Teekski nüüd, pärast teist, napilt enne laupäeval toimuvat kolmandat Põltsamaa etappi väikese vahekokkuvõtte.
Ehk olekski paslik alustada auto24ringil toimunud rallikrossist kirjutades kohe ka SuperCar klassist.
Vasakul Ranno Bundsen, paremal Sten Oja.
Ka sel korral ei pidanud kahjuks Ranno tehnika vastu, lahkus sidur. Hommikustes treeningsõitudes näitas ta kolmandat aega.
Sel korral oli rajal Reinsalu Spordi eestvedaja Valdur isiklikult. Kohe sõidu algul väikese kokkupõrkega lõhutud esimene diferentsiaal ja pooltelg muutis auto kolmeveoliseks. See aga pole mingi põhjus gaasijala tõstmiseks.
Võrdlemisi juhitamatule autole jõuavad konkurendid sedasi üsna kergelt järele.
Ja isegi möödumine antakse teinekord kätte kui kingitus.
Ilmselt ei teinud juhitavust paremaks rehvilt lahkunud protektor.
Oliver Obergi stiilinäide esimese kurvi läbimisest.
Sellised näevad välja eelsõitude stardirivid. Üldiselt lastakse rajale korraga 4 autot, grupid komplekteeritakse kvalifikatsiooniaegade järgi. Kui aga 2/3 eelsõitudest on sõidetud ja rahuldav tulemus käes, siis rohkem enam sõitma ei pea. Kehvimat tulemust arvesse ei võeta nii kui nii. Nii ka sel korral, starti ootamas Oberg, Pikkof ja Reinsalu.
Pikkof kasutab kogu varasemat kogemust ära, Audru etapilt tasuks teine koht ja mõlemalt seni toimunud võistluselt karikas koju viidud.
Järgmine punt oma starti ootamas. Sten Oja, Andri Õun ja esimese etapi võitja Otto Täht. Sten kurtis sel korral jahutusprobleeme, ning pidi pärast kolmandat ringi “pauguti” ehk anti-lagi välja lülitama. See aga võidu võtmist ei takistanud sugugi, ning nii võibki uhkelt punktitabeli liider olla.
Audrus neljanda koha võtnud Andri Õun ei saanud päeva algul kohe eriti kiidelda. Treeningsõitudes oli mureks viienda käiguga piirajas liiga pikk sõit. See auto jõuab oma 8000 pöördega saavutada kiiruseks 178km/h…peasirgel oli sellest vähe.
Kõige tulisemat lahingut pidasid hoopiski Mait Pikkof ja Otto Täht teise koha nimel. Ühes eelsõidus oli Otto juba Maidust mööda sõitnud, kuid finaalis oli raja ainus möödumiskoht teada, ning enam Mait ei eksinud. Kattis ta Ottot juba sõidu algusest peale ja finišijoon sellises järjestuses ületatigi, 8,8 sekundit Stenist hiljem.
SuperCar klassi teise võistluse medalimehed. Võitis Sten Oja, teine Mait Pikkof ja kolmas Otto Täht.
Ilmselt nende kolme mehe vahelist rebimist tiitli nimel sellel hooajal enim näha saabki, punktivahed on veel väikesed.
Praegune seis:
1. Sten Oja 39p
2. Otto Täht 35p
3. Mait Pikkof 32p
4. Andri Õun 26p
5. Oliver Oberg 24p
6. Valdur Reinsalu 11p
7. Jarmo Võsa 11p
Sealjuures tuleb arvesse võtta, et eelmise aasta meister Helmet Palm ja Ranno Bundsen pole veel kumbki oma skoori avanud. Ilmselgelt on mõlemal mehel suur tahe Põltsamaal just seda teha.
TouringCar klassis kahjuks sel korral sõitjatega väga kiidelda polnud. Rajal käinud kolmest autost katkestas Margo Soomets pärast kvalifikatsiooni võitmist juba esimeses eelsõidus, ning rajale ei naasnudki.
See tegi Kalmer Vahti elu juba üsna palju lihtsamaks. Tema punane Lada on igatahes muutumas selles klassis võidu sünonüümiks.
Siim Sündema pingutab küll, isegi parima ringiaja napsab ära, kuid kahjuks kogemuste ja stabiilsuse vastu see kord veel ei saanud.
Seis pärast auto24ringi võistlust:
1. Kalmer Vaht 42p
2. Siim Sündema 34p
3. Margo Soomets 15p
4. Andrus Karu 13p
Põltsamaalgi on kõik mehed juba kirjas. Loodetavasti paraneb Rommi Pukki käsi juba lähiajal ja näeb tedagi taas rajal. Sellist vihast andmist, nagu ma tema ja Kalmeri vahel eelmisel hooajal nägin, pole üheski teises klassis.
Rada sõidetakse päeva lõpuks üsnagi auku. See siin on esimene kurv, päeva jooksul tekkis selle läbimiseks mitu erinevat võimalust.
Mõni eelistas täiega läbi rööbaste panna, mõni valis aga laiema, kuid rahulikuma trajektori. Siin Andre Kure stiilinäide.
Esiveolistes on konkurents ehk tihedaim, mis küll kahjuks punktiseisudest välja ei paista, kuna esimeselt etapilt on mitmel favoriidil kirjas vaid ümmargune null. Tahe on näha aga igas sõidus ja sel korral ei mahtunud rajale ära Riho Loit, kes oma rohelise Civicuga spinni tegi.
Leia pildilt kaks lätlast. Vihjeks võin öelda, et kumbki neist ei sõida punase autoga.
See on täiesti ebareaalne, kuidas Siim Saluri auto edasi käib. Tehasepill on ikka…tehasest. Ilmselt oli seadistus rohkem siledale maale ja seda oli ka näha. Asfaldil polnud mingi probleem kõigil eest ära astuda, kruusaosal (või kui täpsem olla – freesasfaldi purul) oli oluliselt keerulisem seda autot taltsutada. Võimatu see siiski polnud ja tasuks päeva kiireimad ajad, kuid finaalis alles neljas koht.
Super1600 stardinäide. Vasakult Martins Porietis, kes kahjuks katkestas A-finaalis, Casper Eerikson, Erki Lind ja tagaplaanil Janno Ligur.
Jannol vedas taaskord alt tehnika, sel korral purunes pooltelg ja kui see suudeti koduste vahenditega remontida, siis järgmisena otsustas lahkuda käigukasti kinnituspolt koos keermega ning seda enam parandada ei suudetud. Samas on noorele mehele Eesti Meistrivõistlused pigem trenn maailmaareenile hüppeks ja ongi parem, kui vead kodus välja tulevad.
Super1600, ühiste startidega koos Junior1600 pundiga oli ka seltskond, mis pakkus C-finaaligi. Finaalidesse pääs selgitatakse eelsõitudega ning kui oleks veel vaid 4 sõitjat lisaks, siis peaksid osad mehed juba pärast eelsõite oma asjad pakkima. See üldiselt on väga kõva sõna, kui kohalikul tasemel nii läheb…Sel korral jäi C-finaal noorte siseasjaks. Ilmselt peamiselt tehnikaprobleemide tõttu, mõne puhul võib andeks anda – nt oli Casper Eeriksoni uus auto võistlemas esimest korda.
Super1600 klassi võitis taas Arvo Kask.
Junior 1600 poodium (vasakult Tikkerbär, Eerikson, Orgus) ja punktiseis:
1. Keiro Orgus 36p
2. Mart Tikkerbär 35p
3. Casper Eerikson 20p
Super1600 poodium, kuhu mahtusid lausa kaks lätlast (1. Arvo Kask, 2. Janis Baumanis, 3. Reinis Safonovs).
Punktiseis:
1. Arvo Kask 41p
2. Priit Rebane 28p
3. Jaan Pettai 25p
4. Riho Loit 22p
5. Erki Lind 20p
6. Janis Baumanis 17p
Kuidas poodiumikohtade eest rebimiseks läheb, tule ja vaata juba homme Põltsamaal, Piiroja rajal.