See ei ole tavaline driftivõistluse ülevaade. See on kordussaade. Ja selles kordussaates ruulib punane. Kui soovid näha mis on seelikute taga, siis loe edasi.
Oled sattunud ajamasinaga kuupäevadesse 6. ja 7. mai. Asukohaks: Bikernieki ringrada, Riia, Läti.
On laupäeva hommik. Team Ghost’i boksis, sillerdava päikese käes, tukub oma viimaseid uneminuteid nende uhke suksu.
Kõrvalboksis teeb hommikuseid “jalatõsteid” Marco Premsi sõiduvahend, mis Ghosti boksi kõrvale nagu valatult sobib.
Vähemalt üks esistange on rõõmus, et varsti rajale saab.
Mootorid naudivad veel viimast hetke päikese käes.
Henri Kivimäe mootor on nina läbi kapoti pistnud. Värsket õhku palun, härrased!
Mees hoiab topsi.
On endiselt laupäeva hommik. Käimas PRO klassi treeningud. Selletõttu on ka paljud masinad stangedeta – hirm enne publiku ette jõudmist auto ilu rikkuda on suur. Muideks – stangesid lõhutakse driftis ilmselt rohkem, kui mootoriosi. (Piltidel: Ingus Jekabsons ja Kestutis Kelpša)
Trennid käivad, on toimumas rahvustevaheline mõõduvõtmine, kus eestlane ajab taga lätlast…(Raivis Graudinš ja Mihkel Norman Tults)
…lätlane ajab taga leedukat…
Ja siis on mingil kummalisel põhjusel kodust ja Eesti oluliseimast turismiobjektist piiril jube kaugele sattunud üks soomlane (Marko Paasonen).
Aga aitab nüüd meie naabritest. Eestlasele meeldib ikka teine eestlane (niikaua kuni asi pole rahas, naistes, autodes, muruniidukites…).
Nagu eestlastele kombeks, teeb ka Jako Pino ikka teisiti kui teised. Üsna stiilne on ju stangedeta autode vahel sõita hoopis ilma kapotita? Tehke mis tahate, aga tundub, et see mõjub ka nurgale. Kuna tegu on trenniga, pole aga väiksest veast lugu. Drifti-esiisade vanasõna ütleb samuti “Parem spinn trennis kui null kvallis.”
Tõsisemad driftifännid ootavad siin nüüd pilti ja infot selle kohta, et kas #SUREMATU ka #ELUS #ON? Kusjuures on küll. Aga siis järsku viskab Teppor surematut oma mütsiga ja vigastused on sellised, et võistluses see masin seekord ei osale. Mehaanikud lubavad, et järgmiseks nädalaks on korras. Mina selles jutus kahelda ei julge.Ääremärkus: Tegelikult ei ole Teppor süüdi. Tegelikult juhtub see, et rajakohtunike tegemata töö tõttu sõidab Henri Kivimägi sisse Kristjan “Sallu” Salmrele. Mehed ise terved, Kivimägi saab peale mehaanikute tubli tööd edasi võistelda, kuid #surematu on seekord #surnud ja Sallu saab üsna kõvasti põrutada. Palun, palun, palun – turvalisus on kõige olulisem. Panen südamele nii korraldajatele, sõitjatele, kui ka fotograafidele, et ainult meievahelise koostöö tulemina jääme kõik terveks!
Aitab naljast, lähme põhishow juurde.
Arvasite ära, loomulikult tulevad nüüd pildid seelikutest. Ilusatest punastest seelikutest ja sellest, mis seal sees on.
Okei, okei. Lisame seelikule ja selle sees olevale ka rehvisuitsu, ning saame veelgi sammu lähemale sellele, milleks siia tulime.
Kes nüüd ikka veel edasi loeb, on tõeline driftifänn. Minu lugupidamine teile, eelmise pildi lisamisest selle lause kirjutamiseni on kulunud viiekas. Lisame siis pildile veel ühe elemendi, ning PRO-klassi võistlus võib alata.
Enne veel, kui sõitjad saavad teha seda, mida nad kõige paremini oskavad…sunnitakse nad “puurist” välja. Uskuge mind, kallid driftijad, teile tuleb kasuks vahel ka ilma autota pildil olla. See meeletu kogus publikut on tulnud vaatama teie sõitu, kuid meeldiv on näha ka seda, kes rooli keerab!
Võistlus alkaaa nyt! Karl Sander Lebbin, kes sõidab numbri all 1, saavutab kvalifikatsioonis 19. koha. Nagu me teame, tähendab see ainult ja ainult seda, et ta saab edasi tandemvoorudesse.
Ilusat sõitu (ilus sõit = KÕVA mootorihääl, ROHKELT suitsu, VINGED poognad) näitavad ka teised eestlased.
Rait Lemberi stiilinäide: (Rait saavutab kvalifikatsioonis 26. koha.)
Parima tulemuse eestlastest kvalifikatsioonis saavutab Mihkel Norman Tults, kes on tõesti täna sõiduvees…või asfaltis…
Kvalifikatsiooni võidab lätlane Janis Eglite vapustava 97 punktiga. Nagu juuresolevalt pildilt näha on, ei ole siin ka midagi imestada. Nii paksu suitsu tuli viimati Ossinovski suust, kui ta väitis, et alkoturismi meie lõunanaabrite juurde ei ole ega tule.
MIs te arvate, kuidas läheb edasi driftivõistlus peale kvalifikatsioonivooru? Just nimelt, paaristants ehk tandemid.
Selleks ajaks on ka tribüünid rahvast täis voolanud. Läti publik, te olete lihtsalt suurepärased! Lained, hõisked, kaasaelamine ka nendele, kelle veidi “näpust läheb”. Wow, see on võimas!
See on voor, kus kedagi ei huvita kui äge mees sa oled. Sa oled mittekeegi, kui ei ole oma vastasele lähedal. Lähedus on siin isegi olulisem, kui paarisuhtes.
…ja kui lähedus sind vahel veidi ehmatab, siis võib see lõppeda ka nii, et lased paarilise käest. Benediktas Cirba, miks Inguse käest lasid?
Vahepeal on rajale lastud tüdrukud. No lõpuks ometi, kaua poleks enam vastu pidanud. Tüdrukud näitavad lipuga mehe poole, kes saab loa jätkata. Teine peab paraku seekord koju minema. Harold Valdma ning Janis Eglite tandemesituses jääb seekord peale Janis.
Ja raja kõrvale on samuti tüdruk lastud. Neiul nägu naerul – järelikult on show hea!
Kahe punase mehe lugu: 1. Karl Sander Lebbin ajab taga Raivis Graudinšit.
2. Raivis laiutab käsi.
3. Mehed kallistavad
Meie seekordsel Eesti kangelasel, Mihkel Norman Tultsil (tundub, et seekord jõudsid tandemites kõige kaugemale kõige rohkemate nimedega mehed), tuleb poolfinaalis vastu astuda Läti kangelasele Janis Eglitele. Seekord võidab Eglite.
Kokkuvõttes võidab kogu selle “peo” Janis Eglite. Aplodeerime talle koos tüdrukutega.
Eestlastest parimana lõpetabki võistluse Tults, kes saavutab kolmanda koha. Igati tubli. Aitäh sulle selle mõnusa närvipinge eest!
Saabub pühapäev. PRO-klassi mehed on kas koju läinud, puhkavad, või tulevad võistlust vaatama. Sõita on veel PROAM klass, kus autod veidi lahjemad, rada natukene teine kuid mehed umbes samast materjalist.
Võistluse alguseks tutvustan teile uusi Eesti rahvusvärve:
Roheline
Oranz
Roosa
…ja must.
Ka PROAM võistluse alguseks tulevad areenile “peo” tähtsaimad osad. Seelikud. Allolevale pildile on nad siiski sattunud juhuslikult. Fotograafi eesmärk on pildistada paraadi, mis asub tüdrukute taga – ekraanil.
Parima suitsushow eest saab seekord auhinna Birger Kiirend. Mina küll ei usu, et sa, Birger, mingeid lubatud rehve kasutad. Ma pakun, et Läti õhusaastekvoot on selleks aastaks täis.
PROAM võistluse võidavad kaks tundmatut. Ma isegi ei tea kuidas nad üldse kahekesti sõita tohivad, aga ma ei ole ka kohtunik.
Okei, võistlust nad ei võida, aga rahva tähelepanu kindlasti. Vägev masin, mehed!
Kvalifikatsioonivoorud on jällegi põnevad. Kes saab edasi? Kes sõidab koju?
Henri Kalmist sõidab enda auto tehnomurede tõttu Rait Lemberi autoga. Ja et asi selge oleks: stange söödi ära siis, kui sõitis Rait.
Mõned stiilinäited ka meie naabritelt.
Ning siin ka mõned stiilinäited tandemitest (ma ei hakka valetama – pildid on tehtud tandemtrennide ajal. Vahet ei ole, sest meie mehed suudavad showd teha ka trennis.)
Värvid, värvid, värvid. Kellele ei meeldiks värvid?
Eestlastest saavutas kõrge kolmanda koha Allar Aasmaa (pildil esiplaanil).
Nüüd on mul teile tõeline üllatus. PROAM võistluse võitja on meie üks ja ainus, meie enda Eesti mitte-BMW-mees SIMON SUVEMAA. Simon saavutas enne tandemeid kvalifikatsioonis 22. koha, mis näitab väga ilmekalt, et madalad kvalifikatsioonipunktid ei tähenda veel halba tulemust. Mis ei tähenda muidugi seda, et ei peaks pinugtama, kuid ka drifti-esiisade vanasõna ütleb: “Parem tandemis kui koduteel.”
Punane ruulib!
“Kordussaate” lõpuks vaadake veel veidi punast (sisesta siia facebook messengeri südasilmadega smaili):
Näeme juba 13-14. mail Tallinnas, Filtri teel, kus toimub FIA NEZ Drift Championship 2017 Rnd1 Estonia