Mis oleks parem, kui suviseks hooajaks klappidelt, kolvidelt ja summutist talvine tahm maha pühkida ning rõõmsalt suvele vastu minna? 14 juuni on tulemas jälle igakevadine OMC. Kas see aasta kukub 2012 aastast pärit rekord 326km/h, või saab Maksim Zolotarjov samarõõmsalt edasi naeratada?

Mida on uut? Ühtegi Hondat pole A klassi registreeritud…
Kas lendavate triikraudade aeg on läbi saanud? Okei, tegelikult üks “taiperr” on siiski kirjas, aga see ei ole siiski see triikraud, mida küsimuses mõeldud.

Ju siis peab leppima nendeta, ehk suudab kurvastust leevenda mõni veidi mitte nii tavaline tänavapill. Kuidas oleks näiteks Alfa 4C-ga? Või erinevate generatsioonide 911-dega? Kindlasti ei jäta pealtvaatajaid külmaks Corvette C7 ja “Playstation” generatsiooni rõõmuks toob Andres Arnover rajale VKM-is veidi näpitud GTR-i.

Üks üsna huvitav auto on kindlasti R33 Skyline Tommy Kaira M25. See tuuningfirma sai otse tehasest 400 tutikat R33 Skyline-t ja need nokiti vastavalt oma nägemusele valmis. Milline see nägemus sealsetel meestel oli, seda saate juba OMC stardis näha.

Mis veel ees ootamas on? Kindlasti tullakse vaatama neid, kes proovivad 300km/h piiri alistada. Neid on ka see aasta üsna mitu.

Esimesene meenub Virgo Rikk Porsche 911-ga, konkreetse autoga on ta sõitnud 295km/h, aga nüüd on autol vahetatud sisselase, coolerid ja veel üht-teist, VKM-i dünostendis keeras mootor ekraanile 719 hobujõudu ja 1085 njuutonmeetrit väänet. Pole paha. Kui Wirx rehve stardis ära ei põleta, siis võiks 300+ tulla küll.

Kaks meest, keda hetkel veel stardinimekirjas ei näe, aga kes siiski peaks stardis olema, on audimehed Erik Olesk ja Janis Piiritalo. Esimene neist teeb hetkel mootorile sissesõitu, teine vahetab turbot. Kiired universaal Audid on juba mitu aastat uusi sportautosid loputanud, vaatame mis see aasta juhtuma hakkab.

Üks salakaval sell on veel Sander Kelner. E34 M5 ja siiani parim tulemus 303km/h. Vaatame, kas tuuakse seegi kord üle lahe hunnik kilomeetreid kaasa või mitte.


On ka üks uus klass, sest ei saa tehnikasport läbi uuendusteta. OMC on esimene võistlus, kus on elektriautodele eraldi klass. Ühtegi “ai-mai-või”-d kirjas küll hetkel pole, aga Tesla ja Leafi tippkiiruse saame me juba õige pea teada.

Ja magustoit on alati viimane. Sedakorda siis on tegu rästikuga.
Teeme panuseid, mis tulemuse saab miilil 1KHj ja 2KNm? Või keerab see lihtsalt maakera teistpidi käima? Või läheb rada katki? Pilti ei pane, näete rajal.

Ja infot saate www.onemile.ee