Tõepoolest, kõik sai selgeks. Lahtised niidiotsad seotud. Tervele raskele ja väsitavale PRO – klassi driftihooajale viimane peatükk kirjutatud ning ka igatepidi vääriline punktki pandud.
NEZ Tallinna etapi kvalli alguseni jäävad loetud minutid. Eesti meistri selgumiseni jäävad loetud tunnid. Sõelale on reaalselt jäänud kaks meest, tiitlikaitsja Taavi Toomara ja sel aastal esmakordselt eestikate PRO klassis sõitev noor Harold Valdma. Nemad kaks mängivad sel etapil peakangelasi, kõik teised on omamoodi kõrvalosatäitjad, kelle roll siiski meeste teesillutamisel tiitlini, on määrav.
Hommikused trennid on koheselt sündmusterohked! Randar Kajo lajatab tandemsõidus Tõnis Kipperiga betooni. Auto külgvaade nagu looklev uss! Jarmo Luht sõidus Eduard Vahemetsaga aga lõhub oma Nissani tagaosa nii õnnetult, et seda enam terveks ei saagi. Eritööna tehtud veovõll kiilub kinni ja sellega kogu pidu läbi. On teisigi betooniga sõbrustajaid, kuid suurematest crashidest pääsetakse. On aeg paika panna ellikatabel ehk siis algamas kvalifikatsioonid!
32 meest ja 1 naine on end NEZ etapi kvallideks rajale seadmas. On, mida vaadata, sest sellel tasemel enam spinne ei tehta ja pigem aetakse sabaklippe taga juba sentimeetritega. Ja seda mööda betooni!
Kvallivõidu võtab jätkuvalt sõiduvees olev Team Ghosti Kristjan Klemets 87,9 punktiga. Mõnele ehk üllatus aga kui olete selle hooaja võistlusi jälginud, siis tegelikult üldsegi mitte. Kirss tordile on veel panemata aga küll see sinna jõuab. Lisaks on Crac üks agaraimaid betooninühkijaid, alustades selle täpsust nõudva tööga juba Drift Allstarsil Laitses. Mu fotoka päästik on põhjas ja vastavasisulised kaadrid lausa kuhjuvad.
Kvalifikatsiooni teine koht läheb välisvõistelja Janne Veikkanenile. Ühtlasi kindlustab ta sellega Nissan S15 Silviatele kvalli kaksikvõidu (loeme S14.5 mudeli nina tõttu Silviaks :)
Kolmandaks väikese üllatusega Kert-Eigo Kulla oma BMW E34´l! Punkte 84,7.
See sessioon on paras katastroof aga Randar Kajole ja Sebastian Engblomile, sest mõlemad lõhuvad halastamatu betooni otsa enda autod sedavõrd, et elulooma nendest finaalideks enam ei saagi.
Esimene väiksema kaliibri seljavõit läheb aga kvalifikatsioonipunkte arvestades Taavi Toomarale, sest oma kuuenda kohaga suurendab ta alles 22. kohaga leppinud Haroldi ees edumaad veelgi. Aga nagu öeldakse, “it ain’t over till the fat lady sings”.
Kohe peale kvalifikatsioone arvab taevataat, et enne finaale on mõistlik rada, rahvas ja autod puhtaks pesta ning saadab kõrgemalt alla sellise koguse vett, millega saaks pool Aafrikat joonuks. Seega tuleb finaale alustada märjalt rajalt, mis ühtlasi tähendab automaatselt keskmisest igavamaid tandemeid, sest pidamist ja hoogu vähem ning teisele masinale küljealla ronimine raskendatud.
Igatahes saab selles märjas segaduses autod starti aetud ja show võib alata! Olgu kohe mainitud, et ellikapuu halastamatu struktuur paneb meie kaks tiitlipretendenti kokku juba TOP16 faasis. Enne peavad aga mõlemad sinna jõudma…
Finaalide kulgemist saate te ise vaadata siit: ellikate tabel. Seda pole mõtet hakata ümber jutustamagi. Küll aga viskame pilgu peale huvitavamatele paaridele ning loomulikult meistritiitli jahtijatele.
Põnevamad sündmused hakkavadki peale TOP16´st, sest seal lähevad kokku kaks heas hoos meest – Klemets ja hirmsasti esimest PRO klassi poodiumit ihaldav Mihkel-Norman Tults. Siin saab saatuslikuks Craci betooni-iharus ning kaks puudet on piisavalt tugevad, et auto sõidujoon muutuks. Seega Tults edasi TOP8´sse! Arvestades, et Kristjani auto on puhtast Jaapani rauast, oleks plastil ja toruraamil põhinev ahter kõik selle andeks andnud. Järgmiseks hooajaks mõttekoht.
Tultsile tuleb TOP8´sse vastaseks lätlane Raivis Graudins, kes saab jagu Ott Kokast. Järgmise paari moodustavad suurepärases hoos olevad Allan Lätt ja Lembitu Laid.
Janne Veikkanen jätkab enda triumfi, kui saab jagu ainsast naisvõistlejast Krisse Aaltost, kes oma võimalused tagant otsasõiduga koheselt minetab. Soomlasele sammub vapralt vastu Ingus Jekabsons, kes võidab oma tandemis Eduard Vahemetsa. Viimane on leidnud sel võistlusel hea mineku aga lõhub lätlase vastu pilli tagaotsa nii õnnetult, et ettenähtud ajaga seda Smokehuntersi tiim parandada ei jõuagi. Vahemets väljas!
Jako Pino saab jagu Kim Forsist ja temale peaks siis vastane saabuma paarist Toomara-Valdma. Esimest korda on õhus tunda pinget. Lisaks varasemale äikesele, loomulikult. Ja on ka põhjust! Mõlema sõit õhkab närvilisust, mitu kerget kontakti nii betooniga kui ka omavahel. Lisaks teeb Taavi peaaegu spinni, kui Harold ta otse rahva ees nurgaga kinni pidurdab. Kohtunikel võtab asi aega, sest infot on vaja koguda mitmelt rajakohtunikult. Ja siis otsus! Edasi Valdma! Opaaaa! Mis see nüüd täpsemalt tähendab? Hakkame kiiresti otsima punktisüsteemi tabelit, et teha teoreetilised arvutused, et kuhu Harold välja jõudma peaks, et Taavilt juba natuke peos olnud tiitel ära võtta. Vastu tuleb meile Ghosti tiimipealik Heikki, kes teavitab, et Harold peab tulema vähemalt kolmandaks, et tiitel endale napsata! Selge, ei mingit shampat veel, tuleb pingsalt, peopesad higised, edasi kannatada.
TOP8 ja Tults lõpetab Graudinsi päeva, kes lihtsalt spinnib. Lätt teeb peale mitut katset tuule alla Lembitule ja sama käekäik on paaris Janne Veikkanen – Jekabsons. OMT. Edasi lõpuks meie põhjanaaber. Harold saab esimesest takistusest, Jako Pinost, jagu. Napilt. Tiitlivõimalused just taas suurenesid.
TOP4 ja joonel Mihkel-Norman ja Allan. Ühtlasi tähendab see seda, et NEZ´i finaalis näeme ühte eestlast kindlasti. Ja selleks on Tults, sest Lätt peab masina jälitades sirgeks laskma!
Teises paaris kisub põnevaks, sest võiduga Veikkaneni üle oleks Harold finaalis ning ühtlasi meister. Soomlane sellise käsikirjaga nõus pole ja Valdma enda abiga võtab võidu, sest Harold põrutab jälitades ahtriga lihtsalt betooni! Kui põnevaks on vaja see asi veel ajada, sest just tegi noor eestlane oma elu raskemaks!
Pikka ootamist ei ole, uus rehv alla ja pronksimatš hooaja lõpuosas super hoogu sattunud Allan Läti vastu võib alata.
Lätt pisemat BMW´d ei kummarda, lajatab publiku silme all ukse Harold ees kinni ja viimane peab tõsiselt rapsima, et sõit ära päästa! Jälitades peab aga omakorda Allan rooliga võimlema ning seis tundub sarnane. Kohtunikud on aga oma otsuse teinud ja võidu võtab Harold Valdma! Sellega on tiitliasi selge ning poiss tulnud uueks PRO-klassi Eesti meistriks.
Jäänud on aga NEZ Drift´i finaal, kus omavahel mõõtu võtmas Janne Veikkanen ja M-N Tults!
Janne teeb ees hea sõidu, kuid Mihkli jälitus on vihmaniiskel rajal täiesti okei. Poolte vahetus ja tulevad uuesti. Sama olukord – Tultsilt korralik lead-run ja Veikkanen väikse vahega sabas. OMT! Ei saa me veel võitjat teada.
Kordussõit ja siin nüüd Mihkel-Norman eksib, lastes sirgeks. See omakorda ei luba Jannel flippi teha ja suur edu soomlasel. Teises sõidus teeb eestlane väga ilusa ees-sõidu aga Veikkasel pole vaja muud, kui rada läbida ja võit tasku pista. Sellega saab põhjanaaber hakkama ja NEZ Drift esikoht on taskus!
Tegelik pidu käib VAK Racingu tiimis, sest ülipõneva stsenaariumiga saadi hakkama suure asjaga! Eesti Meister 2014 on Harold Valdma ja napilt teiseks tuleb Smokehuntersi tiimi Taavi “Tomz” Toomara. Mitteametlikel andmetel saab kolmanda koha aga Henri Puhmas, kellele jääb napp edu hooaja lõpus komeedina taeva lennanud Allan Läti ees ülinapiks. Loomulikult ootame ära ametlikud protokollid, et siis juba läbi ametlike kanalite lõppseisu kinnitada.
Eesti meistrivõistluste viimase etapi esikolmik!
NEZ Drift esikoha mees Janne Veikkanen.
Meiegi poolt suured õnnitlused nii võistluste võitjatele kui ka terve hooaja parimatele!